Torsk m.m. i Øresund Kbh
Fra : Kim

Dato : 08-02-04 06:52

Jeg har hørt at om ca 1 mdl. så komme de store torsk
ned i øresund, er der hold i det ?

Vi snakker torsk på 10-15 kg og opefter...

Og følger sildene så med ?

Mvh Ki

Fra : Michael Tidemand

Dato : 08-02-04 13:46

Kort og godt rund lige den her side.

www.pike85.dk

Fra : 7C

Dato : 08-02-04 16:45

Jeg har lige været inde på siden og kunne ikke finde et svar på spørgsmålet.
Hvor står det?

Vh.
Søren

Fra : Michael Tidemand

Dato : 08-02-04 18:00

Hejsa dasse igen

På start siden, står der "Sundet Nyheder" og det giver et indblik, hvad der
rør sig på sundet nu. Og svaret er: at det er og har været igang siden dec,
og det må være nu det gælder. Og ja lækker sild både fede og tynde, lange og
korte.

Fredag 6. februar 04
Ja så kom der gang i fiskeriet igen. Bonito havde idag 8 målere op til
18,5 kg. Sværd havde 3 målere sidste på dagen, og Nadia ca. 6-8 stk.
Sjakalen II var også idag på vandet idag, og det blev til den bedste dag i
år, med hele 5 målere op til 13,5 kg.

Fiskeriet forgik for det meste på Trapperne.

Onsdag 4. februar 04
Fiskeriet har været dårligt i dag. Der har ingenting været at lodde,
og kun Nadia har målere ombord ( 3 stk. )

Sværd og Bonito har i dag ingen målere.
Torsk på 17,5 kg. fra Gismo og torsk på 14,5 fra Sjakalen II

Tirsdag 3. februar 04
Sjakalen II var idag på vandet og det blev til 5 torsk hvoraf 2 var
målere, størst på 14,5 kg.

Sportsfiskeren skriver at Henrik Bloch fra Børsterne var med Nadia på
bulefiskeri. Det blev til knap 20 fisk i alt med fem målere. De to største
vejede 15 kg. Næsten alle fisk blev fanget om formiddagen, hvor der var
mange fisk på loddet. En kraftig bundstrøm gjorde dog fiskeriet vanskeligt.
På Bonito blev der fanget fem målere og Sværd fik en enkelt.

Mandag 2. februar 04
Fiskeriet har været lidt på det jævne i dag. Sværd og Nadia havde
ingen målere ved 2 tiden, mens Bonito havde 2 stk.
DHF's Pokalstævne i Helsingør den 01 Februar 2004

Søndag 1. februar 04
Skidt dag på Øresund, næsten ingen fisk. Nadia fik en enkelt på 10
kilo.
Rygterne fra lørdag var rigtige med de 3 fisk over 20 kg.

Lørdag 31. Januar 04
Sjakalen II var eneste småbåd på vandet idag, sammen med turbådene, og
set på vejret var der nok en god grund til at der ikke var flere på vandet.
Vi var desværre kommet lidt sent ud, kl. 11, og her så det ud til at de fisk
der havde været at fange var forsvundet.

Rygterne fortæller nemlig at turbådene havde haft godt gang i
fiskeriet for morgenstunden, med hele 3 fisk over 20 kg. størst til Bonito
på 23,5, men vi vender tilbage senere når ved mere om fangsterne fra
morgenstuende.

Fredag 30. Januar 04
Kun eftermiddagen bød på godt fiskeri.

Bonito 7 målere, Sværd 7 måler (største på 15,3), Nadia 4 måler
(største på 18,5)

Findus fik en på 14 kg i dag og 1 måler igår..

Torsdag 29. Januar 04
Der har været ret godt fiskeri i dag. Sværd har 6 målere, Nadia 11 og
Bonito 4. Det har ellers været svært at fiske p.gr.a mange garn, og flere
gode fisk er tabt i garnene.

I går: Sværd 1, Nadia 4 Bonito 7 - Kim er lidt usikker på tallene fra
i går.
Onsdag 28. Januar 04
2 gange 21 kg. fra i mandags fanget af Joe og Kuno fra båden Gismo

Sportsfiskeren skriver at bulefiskeriet onsdag den 28. januar var knap
så godt som de foregående dage, men der blev dog fanget rimeligt med fisk.
På Sværd blev det kun til en enkelt måler på 16,2 kg og herfra meldes om
mange fisk, der stod oppe i vandet og derfor var svære at fange. Bonito
havde en god dag med syv målere op til 18,5 kg og 30 fisk i alt. Nadia var
sidst på eftermiddagen stadig på vandet, men havde fire målere ved 16-tiden.

Juventus lavede drivfiskeri og havde knap 20 torsk til 12 mand. Der
var desuden godt med store sild. Fiskeriet var dog præget af en vanskelig
strøm og der blev prøvet både nord for Helsingør og sydpå helt ned til Ven.

Tirsdag 27. Januar 04
Birger har talt med Sværd kl.14.45. Sværd 5 målere Nadia 5 målere
Bonito 8 målere.

Bemærk: Nadia og Bonito fisker videre, så Tallene bliver måske højere.
Samlet stilling:

a.. Sværd 74
b.. Nadia 83
c.. Bonito 96
Sjakalen II havde kl. 14, 3 målere.

Mandag 26. Januar 04
Så ser du ud til at der endelig er kommet lidt gang i bulefiskeriet
igen. Sjakalen II sejlede idag med kunder for Taiga Outdoors og her blev det
til 9 fisk med 2 målere største på 16,4 kg. Joe og småbåden Gismo havde
ligeledes kunder med, og Øresunds konge gjorde det forrygende med 12 målere
hvoraf 2 var på 21 kg. Også imorgen vil Gismo og Sjakalen II sejle med
kunder.

Idag blev det til 6 målere hus Sværd med den største på 23 kg. Nadia
og Bonito havde henholdsvis 9 og 5 målere

Søndag 25. Januar 04
Bonito sluttede en rigtigt dårlig dag fornuftigt af, ved at fange 7
målere indenfor den sidste time op til 18 kg. Sværd og Nadia nåede ikke så
mange målere men Nadia fik en fin fisk på 19,8 kg, fanget af Ole Birk
Petersen fra Fiskeklubben den Danske Bank.

Lørdag 24. Januar 04
Det dårlige fiskeri fortsætter. Sjakalen II var idag på vandet og
loddede stort set ingen buler, det blev til 3 mindre fisk til Torben,
Andreas og Poul.

Turbådene sejlede ligeledes meget forgæves, Bonito var eneste med en
enkelt måler på 11,5 kg.

Fredag 23. Januar 04
Fiskeriet har ikke været særlig godt de sidste par dage. Hverken
Sværd, Nadia eller Bonito har haft målere i går og i dag. Enkelte turbåde
fangede dog en del mindre fisk på drivfiskeri.
Torsdag 22. Januar 04
Igen en rigtigt dårlig dag for turbådene uden målere, dog præsterede
en småbåd en torsk på hele 23,1 kg.
Onsdag 21. Januar 04
Birger snakket med turbåd på Sundet idag, og det har været en rigtig
skidt dag på sundet. Kim Knudsen fortæller, der ikke har været skyggen af
fisk på bunden, og Bonito har som eneste båd fået en måler.
Tirsdag 20. Januar 04
8 målere til Bonito, 7 til Sværd og et æg til Nadia

Mandag 19. Januar 04
Fiskeriet har ikke været let i dag p.gr.a. sydgående strøm. Sværd har
ingen målere, Bonito 2 stk., og Nadia 6 stk. Lars fortæller største fisk
vejer 21,0 kg. og det er den 5. torsk over 20 kilo på blot 4 dage !

Søndag 18. Januar 04
Basse var på vandet for Pike 85, og det blev til 3 fisk med den
største på 12,5 til Lasse Tinghus

Sværd 5, Nadia 5 (20,2) og Bonito 4 målere

Lørdag 17. Januar 04 - Svært fiskeri
Sjakalen II og alle de andre småbåde havde rigtigt svært fiskeri idag,
stort set ingen buler og kun meget få fisk til alle de mange både.

En småbåd fik dog en 14-15 kgs torsk. Turbådene startede også dagen
langsomt men fik alligevel hevet nogle målere i land. Nadia (21,6) og Sværd
5 stk og Bonito 1.

Fredag 16. Januar 04
4 torsk over 22 kilo fra turbådene fordelt en til hver af Nadia,
Sværd, Bonito og Arresø.

Findus var på test tur idag, med kun 4 mand, men det blev alligevel
til 1 måler på 11,4 kg og nogle flotte mellem fisk på 9.5 kg, 8.8 kg og 4
fisk på 6 kg. Der blev desværre også syltet 2 gode +10 kg fisk.... fra
Mogens Djørup

Birger snakkede med Sværd kl. 14.30. De havde 9 målere med 22,7 som
største, Bonito havde 10 målere med 22,3 som bedste, mens Nadia havde 8 stk.
med 23,0 kg. Sten_Fabricius som største. Er det ikke vildt hvordan fiskerist
kan ændre sig ? Tænk på for 2 dage siden.

Kl. 10:30 Allerede nu kan det fortælles at det var idag man skulle
have været på vandet. Allerede fra morgenstunden har Nadia og Bonito gjort
sig bemærket, med hhv 7 målere til Nadia op til 23 kg., og Bonito 5 målere
op til 22.

Vi har ikke modtaget nogle rapporter fra Sværd, men mon ikke han har
lidt i posen.

Torsdag 15. Januar 04
www.sportsfiskeren.dk skriver at mens onsdag var en rigtig skidt dag
på Øresund, så var torsdag den 15. januar absolut en af de bedre dage både
for de både, der laver bulefiskeri og for dem, der laver drivfiskeri. Blandt
bulebådene havde Sværd fint fiskeri med seks målere op til 12 kg. To af dem
blev ganske vist fanget på et tilfældigt stop, hvor der var et kortvarigt
motorproblem. Der var desuden pænt med mellemfisk, og skipper Kim Knudsen
forklarer det bedre fiskeri med en ændring i strømmen, der i dag var
nordgående.

På Nadia blev der fanget fire målere og her oplyser skipper Lars
Pryds, at han nu får båden Findus på vandet. Den vil også lave bulefiskeri
med Nicolaj Boesen som skipper, og der er mange ledige pladser, som kan
bookes hos Lars på 20 30 10 55. På Bonito blev dagens resultat seks målere
og skipper Hans Hagerup fortæller, at de to største vejede 17,5 kg og 17 kg
og blev fanget af samme mand. Han fortæller også, at en svensk turbåd
fangede ti målere under drivfiskeri.

Onsdag 14. Januar 04
Birger fra Pike 85 har idag talt med Kim fra Sværd og der har været
nul-bon til alle turbåde pga strømforholdene, altså ingen målere idag, og
næsten ingen fisk.

Tirsdag 13. Januar 04
www.sportsfiskeren.dk skriver at Tirsdag den 13. januar var Michael
Pedersen fra København for anden dag i træk med Nadia på Øresund, og han
fortæller om vanskeligt fiskeri med sydgående bølger og nordgående strøm. I
løbet af hele dagen kom der kun 12-14 torsk ombord til de tyve mand, der var
med. Der var ingen målere, men med den største torsk på 9,9 kg, må man sige,
at det var tæt på. Skipper Lars Pryds oplyser, at han har en del ledige
pladser på båden torsdag d. 15. januar.

På Bonito var der lidt mere held med fiskeri. Her blev det til knap 30
torsk til 14 mand. Der var tre målere i mellem med den største på 14,2 kg.
På Sværd lykkedes det at få en enkelt måler på 12,7 kg.

Mandag 12. Januar 04 - Dagens resultat
Turbåds stillingen er opdateret, Birger har idag fået stillingen
opsummeret.

www.sportsfiskeren.dk skriver at Michael Pedersen fra København, der
var med Nadia ude mandag d. 12. januar, fortæller, at det hele skete
indenfor den første time, derefter gik fiskeriet næsten i stå. I løbet af
morgentimen blev det til fem målere, hvoraf Michael selv fik en på 10,5 kg
og hans kammerat Thomas Bjørskov fik dagens største på 15 kg.

Resten af dagen blev der kun fanget yderligere fem fisk i alt og ingen
målere. På Sværd fortæller Kim Knudsen om meget svært fiskeri på grund af
kraftig strøm. Her blev dagens resultat en enkelt måler (Poul fra Pike 85),
og det samme var tilfældet på Bonito.

Mandag 12. Januar 04 - Ledige pladser på Sværd imorgen
Kim fra Sværd fortæller han har 6 ledige pladser på Sværd imorgen, så
ring til ham ASAP, det er først til mølle princippet der gælder.

Poul og Birger fra Pike 85 er idag ombord på Sværd, og Poul fik i
formiddags en torsk på 12,7 kg., der var på dette tidspunkt kun 2 torsk
ombord. Der berettes om svære strømforhold idag.

Søndag 11. Januar 04 - Årets største torsk
Jeg kan bekræfte torsken på 24 kg. Den var 123 cm lang og jeg
fik den på Køge sportsfiskerforenings havtur med Sværd, den havde bidt
klokkerent på en 500 gr pirk . Ialt fik vi 7 målere
på formiddagsturen samt en række gode mellemfisk. Vejret var hårdt med
kraftig vind og strøm, og pæne bølger, der gjorde at vi alle blev vasket.
Gert med torsk 24,0 kg.
Der var en række gode buler på op til 8m højde, men de var svære at
ramme pga vejrforholdende.

Venlig hilsen
Gert Stahl Jacobsen

Nadia idag 7 målere, Bonito 3 og Skjold fik skam også 4 målere

Lørdag 10 . Januar 04 - Mange fisk idag
Sjakalen II og Basse var idag repræsenteret på Øresund for Pike 85 og
det blev til en del fisk dog ingen målere. Sjakalen II (4 mand) fik ca 15
torsk mens Basse (2 mand) fik 7 fisk.

Nogle småbåde fik 1-2 målere per båd, bl.a Grisling med 6 torsk hvor
de 2 over på 10,4 og 13,0. Torsk 11,3 kg. fra Grisling

www.sportsfiskeren.dk skriver at Ølsted og Frederiksværk
Sportsfiskerforening var med Sværd på Øresund om formiddagen lørdag den 10.
januar, og resultatet blev to målere og 12 fisk mellem 5 og 10 kg. Største
torsk på 13,5 kg blev fanget af Benjamin fra Ballerup, og den andenstørste
på 10,8 kg af Poul Jensen fra Frederiksværk. Vejret var fint, men der var
kun få og små buler.

Om eftermiddagen blev fiskeriet noget bedre, og der kom yderligere tre
målere ombord. Den største på 19,7 kg blev fanget af Fiskeringens formand
Kim Holm Boesen. På Bonito blev der i løbet af dagen fanget syv målere, mens
Nadia havde to.

Fredag 9. Januar 04 - Godt fiskeri idag
Kalasfiske idag!! 12pers fick idag mellan 70-80st torskar dom flesta
mellan 5-9kg + att vi fick 7st "måler" den största vägde 16,5kg vi har nu
totalt 10st "över" målet m.v.h. Thomas Vandia

Bonito blev idag dagens sejrherre med 8 målere med største på 19 kg
fanget af Niels Rasmussen fra Fiskeklubben BG-Bank. Sværd havde tre målere
op til 17 kg, og på Nadia blev det ligeledes fanget 3 målere. Det bliver
ikke kun til målere på bådene men også mange mellemfisk, og skipper Lars
Pryds gættede at der var fanget 60 fisk ialt. TV2 Tekst TV

Skipper Carsten Nielsen fra Arresø fortæller han idag for første gang
valgte at dyrke bulefiskeri, hvilket resulterede i årets første måler, der
vejede hele 19 kg.

Torsdag 8. Januar 04 - Godt fiskeri idag
Nadia - 6 målere op til 12,7

Sværd - 10 målere største på 14,8. Flot gået Kim

Jaws så fik 4 målere, de vejede 13 kg, 13,7 kg, 15 kg og hele 22,5 kg.
Anders Johansens torsk på 22,5 kg.

Bonitos 3 målere med den største på 15,4 kg.

Alt i alt en rigtig god dag af have befundet sig på Øresund.

Svensk side med opdateringer fra sundet Team Lilla My

Onsdag 7. Januar 04 - Få fisk idag
Lars fra Nadia fortæller om sløjt fiskeri idag, har fået en enkelt
måler på drivfiskeri. Ingen buler at se, han håber på noget mere stabilt
vejr.

Tirsdag 6. Januar 04 - Blæst - men alligevel fisk.
Idag har både Sværd og Nadia været i havn pga meget blæst fra Syd
(15-18 m/s). Hans fra Bonito valgte dog alligevel at tage ud og trods de
vanskelig vilkår nåede han op på 3 målere inden hans også måtte overgive sig
til Vor Herres vindstyrke.

Søndag 4. Januar 04 - Meget vind, men bulerne er kommet !!!
Ja så er det kommet buler på Sundet, men kun få småbåde og turbådene
havde valgt at fiske i dagens 10-12 m/s. Sjakalen II var en af bådene på
vandet, og det blev til 5 torsk, 1 måler på 13,6 kg.

Poul Torsk 13,6

KÆMPE KÆMPE HAVØRRED fra svensk turbåd.

Hejsan! 2 st över måttet i fredags+ den "måler" som jag sänder en bild
på till er. Den kan man väl räkna som 10st!! Havsöring som på krönt våg
vägde 13,345kg den var 97cm lång och 67cm runt magen Den fångades igår av
Anders Danielsson ifrån Helsingborg och den bet på en 120gr pilk på 24m djup
vid boj M4 Vi hörs!! Thomas Vandia

Havørred 13,345 kg.

Bonito fik på eftermiddagsturen 6 målere, heraf 5 over 15 kilo.

Lørdag 3. Januar 04 - Godt Nytår
Ja så er vi kommet et par dage ind i det nye år, og Pike 85 ønsker jer
alle et godt nytår.

Året 2003 sluttede rigtigt flot med et par dage hvor Nadia gjorde sig
bemærket, med 7 målere op til hele 20,5 kg. Også småbåde fik en del målere.

Idag var småbåden Basse på vandet med ny 70 Hk Suzuki motor, en ren
fornøjelse at sejle med båden efter at den gamle 2 takt "ryge/stank" kværn
er blevet udskiftet. En ny motor skal jo belønnes, så Lars-Bo fik en fin
14,5 kg. målere fra Basse, ydermere blev der taget et par målere mere fra
andre småbåde. Betingelserne var idag ikke lette, og kun meget få buler, på
ikke meget mere end 1 meter var dagens ekkolods meldinger.

Vi har ikke hørt noget om turbådene fangster idag lørdag.

Lars-Bo torsk 14,5 kg. - 15 kg fra småbåd

Fredag 2/1 Mogens Djørup
Nadia 1 måler den 2/1. vægt 10,5 kg Sværd havde vist 2 målere.

30. December 03 - Driv fiskeri i Øresund

Fiskeri igår var igen meget roligt uden de store fangster, man skulle
nok have valgt at fiske laks i Simrishamn istedet for hvor hver båd i
gennemsnit fangede 5 laks. Kim og Torben var med båden Jolly derover og fik
8 laks op til 10,4 kg., til Formanden.

Formanden laks på 10,4 kg.

Når men tilbage til Sundet igår, de fleste turbåde og småbåde dyrke
driv fiskeri ved kobberværket, og fangede enkelt torsk mellem sildene. Kim
Knudsen fra Sværd præstede her at fange en enkelt måler torsk.

Bonito gjorde det fint på danske siden syd for Helsingør, ved at fange
mellem 50-100 mindre torsk, på formiddagsturen, også dette var drivfiskeri.

Lad os håbe de næste 3-4 dages frost kan samle torskene lidt i buler,
så vi får en god start på det nye år.

28. December 03 - Så nærmer vi os igen et nyt og spændende fiskeår.
Igen i år vil vi igen så godt det er muligt følge udviklingen i torske
fiskeriet på Øresund de først 3 måneder af det nye år.

På trods af folks mening om hvor vidt disse måneders bulefiskeri er
uetisk eller ej, så har vi valgt at bringe nyheder om fiskeriet så længe der
publikum for dette, og et torske forbud ikke er kommet til Øresund.

December måned har ifølge skippers Lars Pryds fra Nadia og Kim Knudsen
fra Sværd været meget stille, som optakt til det kommende års målerræs.
Skyldes nok mest den megen vind vi har haft.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-02-04 09:28

"Kim"skrev...
> Jeg har hørt at om ca 1 mdl. så komme de store torsk
> ned i øresund, er der hold i det ?

Rigtige lystfiskere har frivilligt fredet torsken
i gydeperioden. Rykfiskeri efter buletorsk er
mord. Brug hellere dynamit.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Michael Tidemand

Dato : 09-02-04 11:45

Hey

Men det ved torsken jo ikke, vel. på med en 10 krog og ryk.

Mich

Fra : Michael Boysen

Dato : 11-02-04 00:03

Peter Schrøder wrote:

> Rigtige lystfiskere har frivilligt fredet torsken
> i gydeperioden. Rykfiskeri efter buletorsk er
> mord. Brug hellere dynamit.

En lidt bombastisk udmelding, men det får mig til at tænke på en
fangstrapport et af vore medlemmer skrev igår.
http://www.rokkerne.dk/fangstrapportervis.asp?ID=254

Personligt har jeg ikke prøvet det "berømte/berygtede" fiskeri, men jeg
må da indrømme, at denne vinters heftige debat om emnet har sat nogle
tanker igang!

Hvis det virkelig passer at 95% af alle fiskene er fejlkrogede, må jeg
godt nok revidere min opfattelse af de bulefiskere, som jeg tidligere
anså som seriøse sportsfiskere......!!

Personligt har jeg altid sat lighedstegn mellem torskefiskeri, og at
hæve en sunket gummistøvle fra bunden i stærk strøm.
Lidt sat på spidsen, men hvem vover at sammenligne torsken med fightere
som f.eks. karper og havørreder?

Venlig hilsen
Michael Boysen
www.rokkerne.dk

Fra : Michael Boysen

Dato : 11-02-04 00:05

Michael Boysen wrote:

> En lidt bombastisk udmelding, men det får mig til at tænke på en
> fangstrapport et af vore medlemmer skrev igår.
> http://www.rokkerne.dk/fangstrapportervis.asp?ID=254

Ups, glemte lige at der var én rapport mere:
http://www.rokkerne.dk/fangstrapportervis.asp?ID=248

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-04 12:09

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message

> Rigtige lystfiskere har frivilligt fredet torsken
> i gydeperioden. Rykfiskeri efter buletorsk er
> mord. Brug hellere dynamit.

Hvad er det så, når du slår fisk ihjel? Dine fisk begår måske selvmord?

--
-Jens B.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-02-04 14:38

"Jens Bruun" skrev
> Hvad er det så, når du slår fisk ihjel? Dine fisk begår måske selvmord?

Jeps. Jeg tvinger dem ikke til noget.
De bider af lyst og egen fri vilje.

Hvis torske"fiskere" udskiftede "pirken" med
et ½ kilo blylod, som de jo i realiteten allerede
bruger, ville der rejse sig et ramaskrig.
At kalde det en pirk er jo det rene blålys.

Opsprætning af rognfyldte huntorsk, er den
reneste form for artsbekæmpelse der findes.
Ikke een unge får en chance.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-04 20:13

> Jeps. Jeg tvinger dem ikke til noget.
> De bider af lyst og egen fri vilje.

OK. De begår selvmord af egen fri vilje. Der kan man bare se. Altså
særdeles intelligente fisk med egen fri vilje, der lider af psykiske
problemer, almindelige depressioner eller bare et udtalt dødsønske. Nu
bliver jeg jo lidt nysgerrig: Hvor fanger du de der meget specielle fisk?
Jeg kender flere biologer, der gerne vil have fingre i en sådan sjældenhed.

Kender du forresten forskellen på "fri vilje" og "betinget refleks"?

> Hvis torske"fiskere" udskiftede "pirken" med
> et ½ kilo blylod, som de jo i realiteten allerede
> bruger, ville der rejse sig et ramaskrig.

Ville der det? Ligesom der opstår et ramaskrig, når du sætter lidt
industriproduceret dyrekød til livs hver dag? Eller du er måske veganer?

> At kalde det en pirk er jo det rene blålys.

Synes _du_. Jeg kan godt se forskellen, og det kan mange andre sør'me også.

> Opsprætning af rognfyldte huntorsk, er den
> reneste form for artsbekæmpelse der findes.
> Ikke een unge får en chance.

Hvad gør du, hvis du får en rognfyldt torsk på krogen? Og hvordan ved du
forresten, om en torsk eller anden fisk er rognfyldt (hint: Rogn udvikles
over en meget lang periode og fylder ikke lige meget i denne periode)?

Og så gider du måske prøve at besvare mit oprindelige spørgsmål til dig
igen, da det ikke lykkedes dig så godt første gang:

Hvis det er mord, når andre mennesker bulefisker, hvad er det så, når _du_
slår fisk ihjel?

--
-Jens B.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-02-04 09:34

"Jens Bruun" skrev

> Kender du forresten forskellen på "fri vilje" og "betinget refleks"?

Flueknepperi. Fisken jager og træffer et dårligt
valg. Men den har et valg.

> Ville der det? Ligesom der opstår et ramaskrig, når du sætter lidt
> industriproduceret dyrekød til livs hver dag? Eller du er måske veganer?

Nu slår man jo ikke hverken drægtige køer eller
søer ihjel. Og hvis man gør, gør man det ikke ved at
banke et anker i bugen på dem og trække dem rundt sig.
Man behøver ikke være landmand for at se at det er
dårlig økonomi.

> Synes _du_. Jeg kan godt se forskellen, og det kan mange andre sør'me
også.

Nåeh. Du mener de 500grams blystænger man
bruger har fået en stribe rød maling?
Lystfiskeragn er i alle andres bevisthed et
"kunstigt byttedyr der med sin æggende gang
lokker fisken til hug"
En jern-/blystang med en 6/0 trekrog som kun har
eet formål, nemlig at spidde, hvad den møder når den
rykkes op gennem vandet, kaldes et dræg og bruges
vist kun af torske"fiskere" og af politiet når
de leder efter lig i moser?

> Hvad gør du, hvis du får en rognfyldt torsk på krogen? Og hvordan ved du
> forresten, om en torsk eller anden fisk er rognfyldt (hint: Rogn udvikles
> over en meget lang periode og fylder ikke lige meget i denne periode)?

For det første: Jeg fisker ikke på gydepladserne og / eller
i gydeperioden.
Hverken laks eller ørred som er beskyttet ved lov,
eller gedder som nu er beskyttet ved lov, men som før
var frivilligt beskyttet af ordentlige lystfiskere.
Eller torsk selv om den er lovløs.
Jeg må indrømme at jeg gerne fisker hornfisk
i sæsonen. Men ikke med dræg som dig?

> [...]
> igen, da det ikke lykkedes dig så godt første gang:
> Hvis det er mord, når andre mennesker bulefisker, hvad er det så, når _du_

Flueknepperi igen. Modspørgsmål:
Hvis du skulle jage ænder ville du:
A/ Skyde dem i flugten?
B/ køre havetraktoren rundt på redepladserne?

Hvis du skulle jage hjorte ville du:
A/ Skyde dem i flugten?
B/ Vente til den er optaget af parring og
kaste en harpun i maven på dem?

Hvis du skulle fiske laks:
A/ Lokke den til at bide på din agn?
B/ Vente til den er optaget af parring og
rende et dræg i maven på den?

Hvis du skulle fiske torsk:
A/ Lokke den til at bide på din agn?
B/ Vente til den er optaget af parring og
rende et dræg i maven på den?

Hint: I 3 af spørgsmålene er den ene valgmulighed
ligefrem ulovlig. Forstå hvem som kan?

Fra : kuspor

Dato : 23-02-04 21:31

SÅ KLAP DOG I. JENS BRUUNKÅL!

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-02-04 22:33

"kuspor" <kuspor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> SÅ KLAP DOG I. JENS BRUUNKÅL!

Sikke dog en velformuleret skælm, du er. Og så fantasifuld. Skrev du det
helt alene, eller fik du en smule hjælp af én af de flinke plejere?

--
-Jens B.

Fra : Jimmi Ogihara

Dato : 14-02-04 15:18

Hej kim.

Det er fuldstændig rigtigt, de kommer fra ca starten af januar og er her til
slutningen af februar.

Venlig hilsen Jiko
http://www.jiko.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 10:32

"Jimmi Ogihara" <jiko@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fuldstændig rigtigt, de kommer fra ca starten af januar og er her
til
> slutningen af februar.

Midten/slutningen af marts faktisk.

Prøv at følge med på www.pike85.dk. Der er masser af fangstrapporter m.v. at