Serv-u 4.1 og Zonealarm 4.5.538.000 (grati~
Fra : Tine Müller

Dato : 08-02-04 10:02

Når jeg har zonealarm åben kan folk ikke få forbindelse med min server fra
deres ftp-program, men alt virker fint når zonealarm er slukket. Er der
nogen som kan hjælpe med at løse dette problem og meget gerne "skære det ud
i pap", hvad der skal gøres og hvor?

Er computeren ikke meget udsat hvis man ikke har zonealarm åben? Jeg bruger
xp pro og her er den indbyggede firewall slukket efter anbefaling i
forskellige nyhedsgrupper, men måske skulle jeg åbne for denne, ihvertfald
når jeg har zonealarm slukket? Håber nogen har en løsning.

KH
Tine Müller

e-mail: tinemSPAM@SPAMemail.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-04 10:52

Den Sun, 8 Feb 2004 10:02:11 +0100 skrev Tine Müller:
> [...]
>nogen som kan hjælpe med at løse dette problem og meget gerne "skære det ud

Skrot zonealarm, den giver flere problemer end den løser.

http://a.area51.dk/sikkerhed/

Mvh
Kent

Fra : Tine Müller

Dato : 09-02-04 21:06

>Kent Friis" skrev
> Skrot zonealarm, den giver flere problemer end den løser.
> http://a.area51.dk/sikkerhed/

"Jesper Louis Andersen" skrev
> Det skyldes FTP-protokollen er hjernelam. Jeg ville anbefale at finde
> en anden protokol at benytte end FTP hvis det kan lade sig goere.

Tak til jer begge for svarene. Jeg endte med at skrotte Zonealarm og
installere McAfee Personal Firewall Plus efter anbefaling fra en anden og nu
fungerer alt fint.

Jeg forstod ikke det med at bruge en anden protokol?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-02-04 12:40

"Tine Müller" wrote:

> Jeg forstod ikke det med at bruge en anden protokol?

Man kan bruge HTTP eller SSH i stedet for FTP.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 08-02-04 13:53

--
j.

Fra : Lars Lautrup

Dato : 10-02-04 22:22

"Jesper Louis Andersen" <jlouis@miracle.mongers.org> skrev i en meddelelse
> In article <gWmVb.193$q84.114@news.get2net.dk>, Tine Müller wrote:
> Det skyldes FTP-protokollen er hjernelam. Jeg ville anbefale at finde
> en anden protokol at benytte end FTP hvis det kan lade sig goere.

og/eller en anden FTP-server end SERV-U, der har sikkerhedshuller så store
at elefanter kan kravle igennem..

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.geocaching.dk : Geocaching - en spændende sport for hele familien

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-02-04 23:19

Hej!

Lars Lautrup wrote:

> og/eller en anden FTP-server end SERV-U, der har sikkerhedshuller så store
> at elefanter kan kravle igennem..

Nogen specielle du kan anbefale? Skal kunne køre under Win2k Prof.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Lars Lautrup

Dato : 11-02-04 05:20

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen specielle du kan anbefale? Skal kunne køre under Win2k Prof.

Jeg bruger - og har altid brugt WarFTP. Vi har en server på arbejdet der nu
har kørt WarFTP i 5-6 år uafbrudt 24*7*365 uden det mindste problem.

Fra : Tine Müller

Dato : 11-02-04 11:40

"Lars Lautrup" skrev
> [...]

nu
> har kørt WarFTP i 5-6 år uafbrudt 24*7*365 uden det mindste problem.

Jeg undlod at bruge ftp-serveren som fulgte med til XP pro og fik fat i
serv-u, fordi den skulle være noget så god, og nu siger du altså, at det er
den ikke.

Du nævner "WarFTP" - hvor kan jeg læse og evt. teste denne fra?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-02-04 19:27

Hej!

Lars Lautrup wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger - og har altid brugt WarFTP. Vi har en server på arbejdet der nu
> har kørt WarFTP i 5-6 år uafbrudt 24*7*365 uden det mindste problem.

Okay, og den er altså uden de store sikkerhedshuller du omtaler?

Jeg har et underligt problem med ServU og min D-Link router og ville gerne
forsøge med en anden server. Der er hul igennem (har selvf. åbnet for port 21
:)), og man kan logge på, men ikke få lov til at se mappens indhold. Virker fint
uden routeren og lokalt...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 11-02-04 21:06

In article <402A7410.819D5D28@tdcadsl.dk>, Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
>:)), og man kan logge på, men ikke få lov til at se mappens indhold. Virker fint

Prøv at kik efter aktiv og passiv ftp i manualen.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Lars Lautrup

Dato : 12-02-04 04:23

> [...]
21
> :)), og man kan logge på, men ikke få lov til at se mappens indhold.

Prøv at åbne for port 20 også - ellers kan du prøve at sætte ftp-klienten i
"passiv mode", hvis det er muligt.