Taber forbindelsen ?
Fra : Joakim

Dato : 08-02-04 08:28

Hej med Jer netguruer

Har en Win-XP forbundet med en W2K gennem en switch, men ved store filer
over ½GB så mistes forbindelsen på XP'en og må rebootes.
Der er internetforbindelse under kopieringen, men denne dør samtidig med
NIC'en.
XP-en har en onboard NIC "VIA Rhine II" og W2K-en har en PCI "Intel
Management Pro100+"
Netdiag tool i XP finder ingen fejl, og en Burn-in test, AIDA32 og SandraPro
heller ikke.

Det er ganske sandsynligt XP-en med "VIA Rhine II" der er syg da den anden
PC har kørt med mange forskellige og aldrig fejlet.
Hvordan kan man teste netforbindelsen, evt på adapterniveau ?

Takker

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 10:46

"Joakim" <joakimnilsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> PC har kørt med mange forskellige og aldrig fejlet.
> Hvordan kan man teste netforbindelsen, evt på adapterniveau ?

Jeg kan erendre der har været problemer med netop Via Rhine II. Så vidt jeg
husker har dette kort ikke nogen MAC adresse. Hvis jeg var dig ville jeg
købe et billigt netkort baseret på realtek chip, så spare du en masse tid på
fejlsøning og hvis du ikke har brug har management m.m. virker de kort
altid.

/Robert

Fra : Joakim

Dato : 08-02-04 19:45

"Robert" <robert(at)rovi.dk> wrote in message
> [...]
> købe et billigt netkort baseret på realtek chip, så spare du en masse tid

> fejlsøning og hvis du ikke har brug har management m.m. virker de kort

Tak for dit input. Det fik mig til at undersøge selve NIC'en nærmere, og der
var en driverupdate hos MS som var lagt ud 28 jan 2004 og den løste hele
problemet
Det var vigtigt for mig at få boardet til at funke da jeg har 10 stk