Analyse af Bo Warming
Fra : gt

Dato : 20-01-04 01:27

Nogen der kan skrive en psykologisk profil af Bo Warming?
Manden må jo fejle noget? eller ....

Man on moon

Fra : Bo Warming

Dato : 20-01-04 07:32

"gt" <udeafdrift@virker.ikke> wrote in message
> Nogen der kan skrive en psykologisk profil af Bo Warming?
> Manden må jo fejle noget? eller ....
>
> Man on moon

Vi er vist ikke ontopic, men hvis du kan uddrage noget af relevans for mine
videnskabs-indlæg, så er jeg spændt.

Her en selvbiografisk episode, jeg netop blev afkrævet i anden sammenhæng

Ildsjæle i Afrika, den ene med ulandsgavn

At en muslim kvæstede cyklende Pia Kjærsgaard(MF) med sin bil, fik Noriko
til at bemærke, at de autonome har skreget "nazist Bo Warming" over vores
plankeværk, idet de passerede vores have, langt oftere end før, denne
vinter, og hun er i tvivl om at hendes 6 katte kan beskytte mig - de har
samlet angrebet en forbipasserende hund, så kattene er vore "skytsånder" .

Jeg prøver at forklare hende, at jeg er en såkaldt "landsbytosse" som de
unge er instrueret af deres ledere om at vise mere medlidenhed end foragt,
så ildspåsættelserne og rudeknusningerne hos mig stilnede af for ti år
siden.

Men det kan ændre sig, og hvis mit kvarter bliver så muslimsk som
Mjølner-parken, vil det næppe være nok beskyttelse at have en af alle i
kvarteret vellidt kone.

Også i Afrika havde jeg gavn af, at en behandler-kvinde med samme idealisme
som min, havde slået pjalterne sammen med mig.

Men en gang var jeg nær racistisk raseri-anfald.

Mit job var at starte en TV-serie op om fysik og kemi for underskolen,
hvilket man aldrig havde haft før - og skolevæsenet ejede ikke lærebøger i
faget.

Jeg lånte relevante folkeoplysnings-film fra den canadiske ambassade, og min
kone vandrede fra hospitalet, hvor hun var fysioterapeut, og hjalp mig i
sine frokostpauser med at gennemse tusind timers halv-relevante film, så jeg
kunne udvælge og redigere de flotte og letforståelige dele af filmene sammen
i overensstemmelse med skolernes pensum.

Ligegyldig hvor lidt situationsfornemmelse jeg havde vist - og jeg _er_
tykhovedet - kunne jeg ikke undgå at stå for skolernes mest populære
undervisningsprogram.

Men jeg delte kontor med en høvdingesøn, Andrew
et-eller-andet-langt-afrikansk, som producerede et sprogprogram og var
misundelig.

Han skulle overtage min serie, når jeg rejste hjem til Danmark, men ville
ikke nedværdige sig til at sætte sig ind i mine 50 forskellige
TV-programmers manuskripter, så jeg afsluttede med at ordne papirer og
filmklip, så enhver burde kunne finde ud af det uden at have
science-baggrund

( der var ikke videobåndoptager dengang, så jeg alt skulle gentages live.! )

Min på-overfladen-perfekte indsats fik ham til race-had angreb på mig, og
hvis ikke min kone var dukket op, kunne det være blevet farligt. Milde
kvinder er olie på vandene, og får mænd til at opføre sig civiliseret, når
der er en dame tilstede.

Andrew var kristen - ikke muslim. Danske indvandrere, der drejer deres bil
ind i en af dem foragtet dame-politiker på cykel, er en helt anden kop te
end de ridderlige mau-mau opstande, hvorved de sorte smed de hvide
kolonister ud af deres lande, få år før jeg ulands-udstationeredes af Danida
.. Og for perkerne er danskere kolonister i land, som tilhører dem. Da de
købte flyvebillet Kastrup, lovede imamen dem evigt ejerskab af DK.

I de to år i Zambia og de efterfølgende to år for FN i Afghanistan kunne jeg
gejle mig op til at tro, at mine undervisningsprogrammer gjorde gavn. På
tidsmæssig afstand ser jeg klart, at de ingen varige spor satte sig, fordi
der ikke var "een kaptajn på skuden", der havde den situationsfornemmelse,
som unge jeg manglede. En kvindelig hvidkitlet Florence Nightingale
behandler - hvilket også gælder min kone idag - spreder derimod god stemning
og kender sin ydmyge plads og gør langt mere gavn for fremtidig harmoni
mellem de etniske stridende grupper.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 20-01-04 10:26

gt wrote:

> Nogen der kan skrive en psykologisk profil af Bo Warming?
> Manden må jo fejle noget? eller ....
> [klip]

Det ser ud til at BW har slået sig ned i grupper som dk.videnskab. Det
spørgsmål som du stiller er blevet stillet mange gange før. Prøv at
kigge på tidligere indlæg med teksten "Warming" eller "BW" i subject.

Der er sågar en FAQ om ham:

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Han er en slags usenet-posedame, der flakker omkring på må og få.

Mvh. Michael.

Fra : Ivar

Dato : 20-01-04 20:04

Michael Zedeler skrev:

> Han er en slags usenet-posedame, der flakker omkring på må og få.

Usenet er ikke perfekt, man kan ikke skrive med fed skrift og kursiv
og så er der Bo Warming.

Ivar

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-01-04 12:13

Ivar wrote:

> Usenet er ikke perfekt, man kan ikke skrive med fed skrift og kursiv
> og så er der Bo Warming.

Jeg her hermed løst *to* af dine /tre/ problemer ;)

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Brian Lund

Dato : 21-01-04 17:45

> Jeg her hermed løst *to* af dine /tre/ problemer ;)

Og så kan jeg lige _tilføje_ en ekstra bonus :)

Brian

Fra : pmn

Dato : 20-01-04 13:15

Ingen problem....

1. Marker "Bo Wammel"
2. Message
3. Block Sender....

- og vupti han er væk for altid !

/peter

Fra : Cyclenet.dk

Dato : 20-01-04 14:43

Selvom det nogen gange giver nogen mærkelige tråde, når hans bavl er
sorteret fra... Der er jo stadig folk der hopper i, og svarer på hans sære
indlæg..

Besøg www.cyclenet.dk - Webstedet for licensryttere
og den seriøse motionist...

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 20-01-04 19:01

gt wrote:

> Nogen der kan skrive en psykologisk profil af Bo Warming?
> Manden må jo fejle noget? eller ....

Dit indlæg hører ikke hjemme i denne gruppe.

Forkert brug af nyhedsgrupper kan diskuteres på dk.admin.netmisbrug.
Hvis du vil diskutere psykologi (»Synes I ikke BW er sær?« er dog ikke
en diskussion af psykologi), kan du bruge dk.videnskab.psykologi.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-04 05:05

"Jeppe Stig Nielsen" <mail@jeppesn.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis du vil diskutere psykologi (»Synes I ikke BW er sær?« er dog ikke
> en diskussion af psykologi), kan du bruge dk.videnskab.psykologi.

Hvis ingen i de alternative ng'er, som Jeppe foreslår, kender BW og derfor
er uinteresserede i psykologisk eller net-etisk analyse, så ville det være
asocialt at følge ovenstående forslag.

Der er usandhed i FAQ = OSS om mig,

Det er fra sine fjender man skal høre sandhederne, så jeg postulerer ikke at
nedenstående er mere oplysende end lektor Hans Hyttels
OSS-kærlighedserklæring

-.--------
VORFOR JEG IRRITERER samt
*videnskabeligt*: hvorfor miljø er vigtigere end arv vedr psyke

_Bedsteforældre betyder mere end bioarv_

"At stole på sine følelser er at adlyde sin bedstefar og bedstemor mere end
fornufts- og erfarings-guderne inde i os" Nietzsche

Et stædigt debatemne er arv og miljø vedr personlighedsudvikling. Fødes du
med sukkersyge, vil det påvirke din status og dermed dine tanker enormt, men
bio-arv kan vi intet gøre ved, så jeg hepper på den sociale arv. Dog ikke at
skolelærer-indsats kan integrere fremmedkulturelle. Min pointe er, at
upåagtede småting i opvækstmiljøet afgøre, hvilken udstråling vi får, og
hvad vi gør - og her kommer bedsteforældre ind i billedet, sådan som
Nietzsche i sit forenklende dynamit-sprog udtrykker det ovenfor.

Her lidt om min farfar,farmor, morfar, mormor, som gør , at alle jeg møder
gør mig til fjendebillede, for den niche faldt i min lod at trampe på folks
ømme ligtorne. Aldrig har jeg fysisk eller ved misinformation skadet et
medmenneske - så folk er selv ude om sig, når de irriteres på mig. Syns
jeg. Jeg har dog fri vilje og siger ikke som Luther "Her står jeg - jeg kan
ikke andet". Jeg er barnebarn, der fra forældre har suget impulser til mig,
der fik min storebror til bidende-sarkastisk at sige til vores mor i 1965 "
Bo kan da ikke gøre for, at han har irriterende gener" Gener han halvvejs
deler, man han har spillet sin kort-hånd meget anderledes.

Farfar Jens. Han var søn af den planteøkologiske pioner, Eugenius Warming,
som der er statue af foran Botanisk Institut , og han blev stimuleret godt
og blev ambitiøs - rejste som sin far til Brasilien og skrev udførlige
kristent-dydssirede dagbøger derom. Blev professor i nationaløkonomi og
bolig-haj, der kun udlejede sine lejligheder til familier med mange børn.
Foragtedes af sine beundrende 5 børn, der kaldte ham "farisæer". Var en
tillukket knudemand, som måske derfor fik tidlig smertefuld kræft. Så jeg,
som har sunget protest-sange, har valgt åbenhed.

Farmor Marie læste PG Lindhardt i sit sommerhus, hvor jeg var i mine
sommerferier. From facade. Breve vi fandt i hendes datters hjem, da denne
døde, viser, at hun var tyrranisk og hysterisk og gik i seng hele juleaftens
dag for at straffe sin mand. "Gør altid det vigtigste først" belærte hun
mig.

Morfar Julius var landsbyskolelærer, charmerende, flot , maskulin Don Juan,
og pioner mht at blive skilt. Også provokatør mod tyskerne 1944 med V-tegn
af sten i sin have mod hovedvejen, så han fængsledes et døgn af Gestapo. Da
jeg som 8 årig sugede alt til mig ved middagsbordet, sagde morfar vedr sin
indre-missionske søsters håndarbejds-flittige børnebørn "Det er
skilsmissegrund hvis en pige bør være korssting". Kloge ord fra en
kreativitets-forkæmper, fornyer og overfladiskheds-foragter

Mormor Mathilde var smuk som Marilyn Monroe og med en skarp tunge som
Margrete Auken (men mere selvsikker), og da hendes mands charme ledte ham
til utroskab , var hendes ondskabsfulde, bitre sarkasme - som ellers gjorde
hende til ethvert selskabs feterede midtpunkt - så bidende, at han måtte
springe ud af ægte-skabet og opfinde dansk provins-skilsmisse - men
katastrofal fordømmelse til følge. Derfor opfandt jeg Sædhjælpsfondet om
privatiseret sæddonor-formidling, indser jeg nu.

Lidt Rasmus Modsat var de allesammen - normbrydere. "Indigofarven er mere
blå end indigo-træet" lyder et japansk ordsprog om at man rendyrker og
mangedobler de egenskaber, man har fået i social arv fra sine forfædre. "Man
har ikke andet sjov end det man selv laver" lyder dansk trivsels-slang.

Når min eks-kone inviterer mig på restaurant sammen med vor søn på dennes
21-års-fødselsdag anstrenger jeg mig for at følge min mors - og Nietzsches -
valgsprog "Livskunst er at være vennesæl". Men der er også en masse
knudemand i mig og aggressionerne kommer ud mellem sidebenene, så hun får
sin medbragte, selvopfyldende profeti opfyldt, "at jeg irriterer hende", så
hun bryder sit løfte og forlanger, at jeg selv betaler min
restaurants-regning. Hun vil gerne anerkendes. Min megen ærlige ros er ikke
god nok. Jeg er så hooked på, at jeg ikke roser vedr hendes ømme punkter.

Da Glistrup spillede skak med sin søn, lod han ham aldrig vinde - og des
bedre var det, da sønnen omsider var vokset med de selvopfyldende profetier
og på ægte vis vandt over sin far. Både Jens Warming og Julius Damsbo havde
tilsvarende politisk ukorrekte sider. Om begge gælder, hvad Henrik Ibsen
siger om en folkefører i et af sine dramaer "Han var stærk, der stod kvinder
bag ham".

"" Vi har alle en række "genganger-spøgelser" i os - ikke kun hvad vi har
fået med os fra far og mor, forfølger os. Der er alle slags gamle,
ufunktionelle opfattelser og fordomme. Det er ikke levende i os, men det
sidder der og vi kan ikke blive af med det". Henrik Ibsen

"Vi er ikke bevidste om forrige generationers viden, som er indsmuglet i
vort tankegods - i vore følelser. Social arv omfatter bedsteforældres
fornuft og erfaring, som er i os!.

" Forældrene lever videre. - De uopløste dissonanser i forholdet mellem
forældrenes karakter og indstilling klinger videre i barnets væsen og udgør
dets indre lidelseshistorie". Nietzsche

Fra : Brian Lund

Dato : 21-01-04 17:49

> Hvis ingen i de alternative ng'er, som Jeppe foreslår, kender BW og
derfor
> er uinteresserede i psykologisk eller net-etisk analyse, så ville det være
> asocialt at følge ovenstående forslag.

<KLIP> en masse tekst </KLIP>

Bo, hvorfor er det egentligt at du altid skriver så meget om så lidt?

Og hvis du svarer mit indlæg med 3 sider som du plejer er det usandsynligt
at jeg gider læse hele den kedelige smørre ;)

Man sku tro du havde en hel harddisk fyldt med materiale til copy+paste!

Brian

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-01-04 01:04

Brian Lund wrote:

> [...]
> at jeg gider læse hele den kedelige smørre ;)
>
> Man sku tro du havde en hel harddisk fyldt med materiale til copy+paste!

Jeg tror at det er sådan en slags "oplæg til diskussion"-strategi. Hvis bare
man skriver en hel masse underlige ting, så skal der nok være nogen der
svarer på noget af det...

Jeg har faktisk også ofte tænkt på, hvor alle de ligegyldige citater kommer
fra. BW: Du må jo nærmest have en fuld reol af citater eller, som Brian
skriver det: En hel harddisk fuld af ligegyldige citater?

Som regel springer jeg indlæggene fra BW over, fordi de er så kedelige at
læse. Det er ligesom at læse en roman at læse et indlæg fra BW. Men måske
skulle du overveje at blive forfatter, hvis ikke du da i forvejen har
udgivet noget, BW?

Indimellem syntes jeg jo at du skriver ganske nydeligt, logisk og uden
stavefejl osv... Gramatikken fejler såvidt jeg kan bedømme ikke
noget....... Men FUUUUUUUUUCK, hvor er de kedelige de skide citater!

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Paul Fisher

Dato : 22-01-04 18:16

> [...]
> Hvis du vil diskutere psykologi (»Synes I ikke BW er sær?« er dog ikke
> en diskussion af psykologi), kan du bruge dk.videnskab.psykologi.

Dette er ikke korrekt. De vil kun diskutere teknisk psykologi i dk.psykologi. Alt andet bliver FUT'et.

Hører BW ikke mere hjemme i si.alt.invalidi ?

-Paul

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-04 00:41

"Paul Fisher" <Existenz(remove)@os.dk> wrote in message

> [...]

dk.psykologi. Alt andet bliver FUT'et.

>Hører BW ikke mere hjemme i si.alt.invalidi ?

BW: Livet er for kort til at diskutere HVOR noget er bedst at skrive om(hvis
ikke der er tale om kommerciel spam, mailbombning, chikane eller lignende)

Hvis der er stemning for at diskutere noget i en bestemt ng, så er det OK
med www.usenet.dk, der oplyser at _Modtager-menneskene er så vigtigt som
emnet_

Jeg synes fx det er interessant at man sammenligner mine videnskabelige
ontopicindlæg med noget fra en posedame

Det vidner om fascistisk foragt for posedamer, som jo ikke gør nogen fortræd

Har nogen hørt en posedame ytre sig, andet end til en journalist.?

Dem der åbner mine indlæg uden at interessere sig positivt for indholdet, er
vel at sammenligne med tyskere der ønskede jødestjerning af afvigere kun
udfra had. Masochist-agtige mennesker med god tid

Fra : Rasmussen

Dato : 22-01-04 09:07

Der er lidt analyse her - ikke specielt videnskabeligt, men alligevel meget
passende...

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Søren