De forskellige koder
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-01-04 14:22

Inspireret af en tråd, der kører i dk.videnskab.jura for tiden, vil jeg
lige tjekke, at jeg har forstået de forskellige typer koder på mobilen
rigtigt (jeg har ikke kunnet finde en dækkende FAQ). Rettelser modtages
meget gerne:

PIN-kode: Den almindelige firecifrede kode, man bruger, når telefonen
tændes. Taster man den forkert ind 3 gange, låses SIM-kortet, men
telefonen sker der intet med.

PUK-kode: Bruges udelukkende, hvis man har tastet sin PIN-kode forkert
ind. Taster man PUK-koden forkert ind et sted mellem 5 og 10 gange,
bliver SIM-kortet permanent låst, men telefonen sker der intet med.
SIM-kortet kan ikke låses op igen.

Security-kode: Fem- eller sekscifret kode, der kun vedrører telefonen -
ikke SIM-kortet. Man kan taste den forkert ind, lige så tosset man vil.
Bruges første gang, man tager mobiltelefonen i brug(?).

Operatørlåsekode: Kode, der låser en operatørlåst telefon op. Vedrører
kun telefonen - ikke SIM-kortet. Taster man den forkert ind 5 gange, kan
man ikke længere bruge /den/ metode til at låse telefonen op. Til
gengæld kan man stadig låse telefonen op, hvis man har et datakabel.

Det er især den sidste kodes opførsel, der er tvivl om i
dk.videnskab.jura, hvor Merlin påstår, at telefonen er ødelagt
permanent.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"In your face, Space Coyote!"

Fra : Jean

Dato : 31-01-04 19:00

Peter Bjerre Rosa skrev:
> Det er især den sidste kodes opførsel, der er tvivl om i
> dk.videnskab.jura, hvor Merlin påstår, at telefonen er ødelagt
> permanent.

Du kan sagtens låse den op med et kabel. Har gjort det nogle gange for
nogle, som "kom til" at prøve sig frem med en unlock-kode.

Mvh Jean

--
I tvivl om nethandel?
Tjek:

Fra : helloo.dk

Dato : 31-01-04 23:42

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er især den sidste kodes opførsel, der er tvivl om i
> dk.videnskab.jura, hvor Merlin påstår, at telefonen er ødelagt

Dette passer ikke helt.. Man kan ikke "bare" låse den op med et kabel! (går
ud fra du mener et datakabel man køber) Dette kommer an på hvilken telefon
man har. I 3510i tilfældet kan man ikke låse den op med blot et "kabel" Man
skal have mere end blot det. Men ellers kan man sagtens låse telefonen op.
Dette kan gøres ved at kontakte en unlocker på www.dkunlock.dk
Hilsen Dan

--
Gratis unlock af DCT4 telefoner
Se mere info på www.helloo.dk
Vi er med på de nyeste modeller

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-02-04 01:25

helloo.dk skrev:

> Dette passer ikke helt.. Man kan ikke "bare" låse den op med et
> kabel! (går ud fra du mener et datakabel man køber) Dette kommer an
> på hvilken telefon man har.

Det drejer sig tilsyneladende om en Ericsson T310 i det tilfælde, der er
beskrevet i dk.videnskab.jura.

> I 3510i tilfældet kan man ikke låse den op med blot et "kabel" Man
> skal have mere end blot det.

Hvad tænker du på med "mere"? Mere hardware, software eller oplysninger
om telefonen?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Man, you come right out of a comic book."

Fra : helloo.dk

Dato : 01-02-04 21:26

> Det drejer sig tilsyneladende om en Ericsson T310 i det tilfælde, der er
> beskrevet i dk.videnskab.jura.

Ok... Har ikke set den omtalte gruppe.. Holder mig til Mobil ting..

> Hvad tænker du på med "mere"? Mere hardware, software eller oplysninger
> om telefonen?

For en Nokia 3510i kræver det enten en Tweek 2,1 dongel eller en Griffin box
eller en Tonado box eller en Matrix box. eller lign... For at se alle de
omtalte boxe kan du slå et slag forbi www.mobilkabler.dk
Hilsen Dan

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-02-04 23:14

helloo.dk skrev:

> [...]
> Griffin box eller en Tonado box eller en Matrix box. eller lign...
> For at se alle de omtalte boxe kan du slå et slag forbi

Okay. Tak for de fine svar.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"You ain't leading but two things right now. Jack and Shit. And Jack