5210 mister strømmen
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-02-04 13:19

Hejsa.

Er der nogen her der kender det fænomen med nogle
Nokia modeller, som uden varsel løber tør for strøm...
.... og når man tænder dem igen, er der igen fuld power på.

Jeg har hørt om andre, som osse har oplevet det og mener
derfor at det er en fabrikationsfejl, som burde laves uden beregning.

Er der nogen her, som har stået i samme situation som mig....
..... og hvad gjørde i/du

PS telefonen er 1½ år gammel og altid virket perfekt.

Mvh.
Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-02-04 15:08

On Sat, 07 Feb 2004 13:19:29 +0100, Martin Jørgensen wrote:

> Er der nogen her der kender det fænomen med nogle
> Nokia modeller, som uden varsel løber tør for strøm...
> ... og når man tænder dem igen, er der igen fuld power på.

Tit kan det være fugtskader..

Og inden du farer frem og siger den aldrig har været i nærheden af vand,
så kan det sagtens lade sig gøre alligevel.

> Jeg har hørt om andre, som osse har oplevet det og mener
> derfor at det er en fabrikationsfejl, som burde laves uden beregning.

Langt fra hvis det er fugt. Det skyldes forkert brug.

> Er der nogen her, som har stået i samme situation som mig....

Ikke direkte, men har haft "en million" Nokia'er i hånden med netop
fugtskader, primært 3310 er hårdt ramt (elendig kvalitet).

> .... og hvad gjørde i/du

Det kan ikke laves, så en ny er i sigte desværre.

> PS telefonen er 1½ år gammel og altid virket perfekt.

Det kommer snigende

Men som sagt... det kan også være andet end fugt jo. Det lyder bare som
de symptomer.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Fischer

Dato : 07-02-04 15:25

> Langt fra hvis det er fugt. Det skyldes forkert brug.

Fra www.nokia.dk:
"Nokia 5210 er designet til et aktivt liv i bevægelse, og telefonens øvre og
nedre skal beskytter mod støv og stænk ......"

Så det er muligt, men i dette tilfælde måske knapt så sandsynligt.

*Fischer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-02-04 15:35

On Sat, 07 Feb 2004 15:25:25 +0100, Fischer wrote:

> "Nokia 5210 er designet til et aktivt liv i bevægelse, og telefonens øvre og
> nedre skal beskytter mod støv og stænk ......"

Ja, men kondens beskyttes den jo ikke imod - der kæmper selv guderne
forgæves

> Så det er muligt, men i dette tilfælde måske knapt så sandsynligt.

Sagtens.

Fra : Fischer

Dato : 07-02-04 15:44

> Ja, men kondens beskyttes den jo ikke imod
> der kæmper selv guderne forgæves

Jo, men da den er stænktæt burde den være noget mere modstandsdygtig overfor
fugt.
Det er jo ikke lige som "badesvamp"-serien fra Nokia (3xxx).
Men alt er muligt med en Nokia ......

Guderne bruger Ericsson R310s og har ikke problemer med fugt.

*Fischer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-02-04 15:57

On Sat, 07 Feb 2004 15:44:02 +0100, Fischer wrote:

> Jo, men da den er stænktæt burde den være noget mere modstandsdygtig overfor
> fugt.

Enig.

> Det er jo ikke lige som "badesvamp"-serien fra Nokia (3xxx).

LOL vi er helt enige

> Men alt er muligt med en Nokia ......

Igen

> Guderne bruger Ericsson R310s og har ikke problemer med fugt.

Desværre for guderne må vi håbe de ikke ødelægger den for den kan
svært støves op længere.. Men ja den er virkelig lavet til at kunne
tåle tæsk.