Telmore overvejer lavprisbredbånd
Fra : Hans Paulin

Dato : 05-02-04 11:45

Telmore overvejer lavprisbredbånd

Telmores lavpriskoncept med direkte salg af mobiltelefoni skal udnyttes
fuldt ud. Telmores nye direktør, Allan Christiansen, overvejer at udvide
med nye produkter, og både internetadgang, mobiltelefoni til
erhvervskunder og fastnettelefoni bliver overvejet. Det sker som en
direkte konsekvens af TDC overtagelse af Telmore, der bedyrer, at det er
afgørende, at tilbuddene bliver billigere end dem, man kan få i dag.

(Berlingske Tidende)
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-02-04 11:48

Hans Paulin skrev:

> Telmore overvejer lavprisbredbånd

....nå, dét var vi sq enige om!
Hans

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 06-02-04 14:22

Hans Paulin wrote:

> [...]
> direkte konsekvens af TDC overtagelse af Telmore, der bedyrer, at det er
> afgørende, at tilbuddene bliver billigere end dem, man kan få i dag.

Tjae...hvis de vil sælge mig et billigt fastnet abbonnement, så er jeg
klar!

--
Joergen Ramskov
Support http://digitalforbruger.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-02-04 16:55

"Joergen Ramskov" <jra@con.terra.dk> wrote in message

> Tjae...hvis de vil sælge mig et billigt fastnet abbonnement, så er jeg
> klar!

Også her. Ingen abonnement tak, men så må de gerne sætte minutprisen en hel
del op. 50 øre/min ville være fint.

mvh Frank

Fra : Jochke

Dato : 06-02-04 18:50

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message

> Også her. Ingen abonnement tak, men så må de gerne sætte minutprisen en
hel
> del op. 50 øre/min ville være fint.

Ja både til fastnet og mobil. Det gjorde ikke mig noget. Og så den
sædvanlige opkaldsafgift på 25 øre ved opnået forbindelse. :)

/Jochke

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-02-04 23:24

"Jochke" <ask@me.com> skrev i en meddelelse

> "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message

> hel
>
> Ja både til fastnet og mobil. Det gjorde ikke mig noget.

Tjaaa.... men det bliver nok lidt for billigt til mobil. Det logiske ville
være at sætte mobiltaksten til 85 øre/min, men heller ikke højere, ellers
kan man jo bare bruge sin mobil

mvh Frank

Fra : TBC

Dato : 06-02-04 20:32

On Fri, 06 Feb 2004 14:21:55 +0100, Joergen Ramskov <jra@con.terra.dk>
wrote:

>Tjae...hvis de vil sælge mig et billigt fastnet abbonnement, så er jeg
>klar!

Hvis de ville sælge et billigt ADSL abbonement der er billigere end
det jeg har i forvejen, og *uden* tvungen fastnettelefon (eller endnu
værre en tilsvarende bærelinje afgift som TDC er det eneste selskab
som bruger) så kunne jeg såmænd, hvis ingen konkurenter modsvarer,
også hurtigt stå klar.

TBC

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-02-04 22:50

On Fri, 06 Feb 2004 20:31:37 +0100, TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>værre en tilsvarende bærelinje afgift som TDC er det eneste selskab
>som bruger) så kunne jeg såmænd, hvis ingen konkurenter modsvarer,

Tele2 er vel pt. det billigste:
430,- for 1024/512
530,- for 2048/512
Ingen krav om fastnettelefon og ingen oprettelsesgebyr
http://www.editorial.dk.tele2.se/?page=privat_internet_adsl_priser&t2page=privat_internet_adsl_priser

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : TBC

Dato : 07-02-04 00:09

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> 430,- for 1024/512
> 530,- for 2048/512
> Ingen krav om fastnettelefon og ingen oprettelsesgebyr

Yep af hvad man kan oprette i dag.
Men i øjeblikket har jeg 2048/512 fra Telia til 350 kr/md. med rasende god
ping, så lige nu flytter jeg ingen steder.

TBC

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-02-04 10:02

Hej

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

> [...]
>430,- for 1024/512
>530,- for 2048/512
>Ingen krav om fastnettelefon og ingen oprettelsesgebyr

Hm, det er nok ikke helt korrekt ! - For ganske få dage siden spurgte
jeg netop om det med krav om fastnettelefon, og svaret var dette:

-----------------------
Kære Ole!

Mange tak for din mail!

Da Tele2ADSL benytter delt kobber, kræves der en bære tone på linjen for
at kunne levere adsl, og derfor en fastnet telefon.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at skrive til
os igen eller ringe til Tele2adsl kundeservice på
77301321. Vi har åbent mandag-fredag mellem 8:00 - 20:00, og
lørdag-søndag fra 10-18.

Med venlig hilsen

xxxxx zz
Supporter

Tele2 A/S
HelpDesk
----------------------

Så det er altså stadig et krav at man har fastnettelefon - Desværre

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-02-04 10:49

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> os igen eller ringe til Tele2adsl kundeservice på
> 77301321. Vi har åbent mandag-fredag mellem 8:00 - 20:00, og

Da jeg fik Adsl hos tiscali var der intet krav og jeg har heller aldrig haft
fastnet, og får det nok heller aldrig med de priser fra fastnet til mobil.
Men jeg havde da Adsl i næsten 2år inden jeg skiftede til webspeed...

Venligst

Fra : Morten Bowman

Dato : 07-02-04 11:27

On Sat, 07 Feb 2004 10:01:56 +0100, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

> [...]
>HelpDesk
>----------------------
>
>Så det er altså stadig et krav at man har fastnettelefon - Desværre

Nej det er det ikke. Ringede selv ind inden jeg bestilte og fik svaret at
det ikke er et krav. Når man bestiller adsl har man også valgmuligheden
mellem:
- Jeg har Tele2 fastnet
- Jeg ønsker at flytte min fastnet
- Jeg har fastnet hos anden abb

Den sidste var vel ikke nødvendig hvis det ikke er en mulighed?

Du kan heller ikke se det på skrift nogen steder, ej heller i 'de gældende
vilkår'. Så hvis de lige pludselig kræver det vil jeg kalde det snyderi. Det
har de pligt til at oplyse.

Noget ander er så at Tele2 pt. er bland de absolut billigste fasnetabb. lige
nu.

Fra : TBC

Dato : 07-02-04 19:49

On Sat, 07 Feb 2004 11:27:02 +0100, Morten Bowman
> [...]

>har de pligt til at oplyse.
>
>Noget ander er så at Tele2 pt. er bland de absolut billigste fasnetabb. lige

Der har vi hele forklaringen: Du har misforstået hvad vi taler om

Det handler ikke alene om at kunne få ADSL uden fastnettelefoni fra
Tele2, det handler om at kunne får ADSL fra udbydere *HELT UDEN* at
man har noget fastnettelfon abbonement (eller "bærelinje strafgebyr")
overhovedet, ved nogen som helst udbyder.

Det kan vist fortsat kun lade sig gøre hos Tiscali og CyberCity.

TBC

Fra : Morten Bowman

Dato : 07-02-04 22:33

> [...]
>overhovedet, ved nogen som helst udbyder.
>
>Det kan vist fortsat kun lade sig gøre hos Tiscali og CyberCity.

Aaahh ja der er vist et indlæg jeg har kikset
Og ja det tror jeg I har ret i.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-02-04 23:48

Hej

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

[klip en masse]
>Det kan vist fortsat kun lade sig gøre hos Tiscali og CyberCity.

Lige præsis ! - Og hos de 2 ovennævnte kan det også kun lade sig gøre
hvis de har deres eget udstyr tilstede på centralen, hvilket de kun har
på de større centraler, på de resterende videresælger de i praksis blot
TCS's produkt, og dermed også kravet om en fastnet telefon..

Så for folk der bor ude på bøhlandet, incl. undertegnede, er der faktisk
ikke muligheder uden fastnet tlf.

Nå, men udviklingen går jo kvikt, FWA kunne risikere at blive billigere,
og der dukker også nok en masse lokale trådløse netværk op inden længe,
så der skal nok blive muligheder fremover....

Og ih hvor har det lidt med mobiltelefoni at gøre

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"