/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Lånetelefon under reparation?
Fra : Morten K. Nielsen


Dato : 05-02-04 00:13

Hej!

Jeg har altid oplevet, at man kan låne en mobiltelfon af forhandleren, mens
ens egen er til reparation. Stor var min overraskelse dog, da Fona i Herning
sagde, at man ikke kunne låne en telefon hos dem, mens min T68i skulle
repareres. For nylig læste jeg dog i Politiken, at Forbrugerstyrelsen havde
sagt, at en mobiltelefon er en så væsentlig ting i ens hverdag, at man
skulle have stillet en lånetelefon til rådighed. Det vidste sælgeren ikke
noget om. Han sagde, at jeg da altid er velkommen til at skrive en mail til
deres hovedkontor. Fin service (ironi)!

Nu er mit spørgsmål, hvad andre forhandlere gør? Og jvf. artiklen i
Politiken og side 24 i www.fs.dk/kg/rp_03.pdf , så har jeg vel egentlig krav
på at låne en telefon?

Venlig hilsen Morten



 
 
Christian Poulsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 05-02-04 00:19

> så har jeg vel egentlig krav på at låne en telefon?

Nej, det er en ekstra service.

Dog plejer de fleste butikker at have et 'gammelt lig' som man kan låne.
Men mange steder skal man også tage forbehold for et begrænset antal låne-
telefoner, og har de mange reparationer inde, så er det ikke altid man kan
låne en.

Men jeg vil betegne det som en service. Lige meget hvad www.fs.dk siger.



Morten K. Nielsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten K. Nielsen


Dato : 05-02-04 00:46

Selvfølgelig er det ok, hvis de kun har et begrænset antal lånetelefoner. Så
kan man bare komme tilbage ugen efter, hvis de alle er udlånt. Men sælgeren
sagde, at det slet ikke var muligt at låne en telefon i Fona.

/Morten

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bvrukl$ia0$1@sunsite.dk...
> > så har jeg vel egentlig krav på at låne en telefon?
>
> Nej, det er en ekstra service.
>
> Dog plejer de fleste butikker at have et 'gammelt lig' som man kan låne.
> Men mange steder skal man også tage forbehold for et begrænset antal låne-
> telefoner, og har de mange reparationer inde, så er det ikke altid man kan
> låne en.
>
> Men jeg vil betegne det som en service. Lige meget hvad www.fs.dk siger.
>
>



Christian Poulsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 05-02-04 03:03

> Men sælgeren sagde, at det slet ikke var muligt at låne en telefon i Fona

De har måske haft dårlig erfaring med det, eller de har ikke haft en god
nok administration af deres låne-telefoner. Det drejer sig jo nok om kroner
og øre i den sidste ende :/



JMo. (05-02-2004)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 05-02-04 00:29

Morten K. Nielsen wrote:

> Politiken og side 24 i www.fs.dk/kg/rp_03.pdf , så har jeg vel
> egentlig krav på at låne en telefon?

Prøv at læse hele siden (læg især mærke til 2.spalte, afsnittet efter 2.
bullet: "Der skal foretages en samlet afvejning af de 4 hensyn[...]"), og
side 28.

Det er lidt kringlet, og bliver ikke nemmere af, at dette blot er
Forbrugerstyrelsens holdning, men ikke noget der er efterprøvet ved
domstolene.

Det hele bunder i, hvad "uforholdsmæssige omkostninger" er. Og da
SonyEricsson ikke dækker forhandlerens omkostninger ved lånetelefoner, og
avancen på telefoner er meget lav, er det altså ikke nogen helt nem
problemstilling.

Måske du skulle tage sagen op med forbrugerstyrelsen, så der kunne komme en
afgørelse på området?

(Iøvrigt: Hvis du blot vil have ordnet din telefon hurtigt, kan du prøve at
kontakte TeleCare eller TeleService - de reparerer telefoner under garanti,
uanset hvor de er købt - lige præcis Fona sender faktisk blot telefonen
videre til TeleService. Så her har du mulighed for at spare nogle dages
reparationstid. www.teleservice.com / www.telecare.dk)

Morten K. Nielsen (05-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten K. Nielsen


Dato : 05-02-04 08:31

> ...
> Prøv at læse hele siden (læg især mærke til 2.spalte, afsnittet efter 2.
> bullet: "Der skal foretages en samlet afvejning af de 4 hensyn[...]"), og
> side 28.

Jeg har læst hele siden

> ...
> Måske du skulle tage sagen op med forbrugerstyrelsen, så der kunne komme
en
> afgørelse på området?

Jeg mener netop at der stod i artiklen, at der var kommet en afgørelse på
området. Men nu kan jeg jo ikke finde artiklen, da den ca. er en måned
gammel.

> (Iøvrigt: Hvis du blot vil have ordnet din telefon hurtigt, kan du prøve
at
> kontakte TeleCare eller TeleService - de reparerer telefoner under
garanti,
> uanset hvor de er købt - lige præcis Fona sender faktisk blot telefonen
> videre til TeleService. Så her har du mulighed for at spare nogle dages
> reparationstid. www.teleservice.com / www.telecare.dk)

Tak, det vil jeg overveje!

/Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408874
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste