Dansk Folkeparti vil forbyde mobiltelefone~
Fra : Fischer

Dato : 02-02-04 11:59

(http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=5020&sid=1)

"Kære" Louise Frevert!

Hvorfor skal du og dine medsammensvorne i klubben af moralens vogtere, altid
føre jer frem så, snart et tilfældigt nyhedsmedie graver et mikroskopisk
problem-frø op?

Hvorfor kan I ikke bare lade beslutningerne blive taget af dem der har mest
forstand på det, og som er tættest på problemstillingen?

Jeg tror faktisk godt at vi i skolebestyrelserne sammen med skolerne, kan
udarbejde og håndhæve et forbud mod mobiltelefoner. Hvis vi finder det
nødvendigt.
Vi har faktisk ikke brug for at I landspolitikere blander jer i vores
arbejde, bare fordi at I har behov for at profilere jer.

Da vi ikke ligefrem går ind for den autoritære sorte skole* som I gerne så
genindført, kan der desværre komme tilfælde hvor mobiltelefoner bliver
misbrugt, før vi finder det nødvendigt at indføre forbud.
Princippet kaldes for "frihed under ansvar" og vi mener det giver bedre
mennesker i den sidste ende.

MVH: Fischer
Skolebestyrelsesmedlem på en skole, hvor det rent faktisk p.t. er forbudt at
bruge mobiltelefoner.

*Sort skole = Gammeldags skole med høj disciplin. I dette tilfælde er den
sorte skole paradoksalt nok helst uden 'sorte'.

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-02-04 12:14

Fischer skrev:

snip

....kan man ikke forbyde Dansk Folkeparti?
Hans

Fra : Fischer

Dato : 02-02-04 12:24

> ...kan man ikke forbyde Dansk Folkeparti?

Det kan der næppe samles flertal for i folketinget for tiden.

*Fischer

Fra : Per H

Dato : 02-02-04 18:33

On Mon, 2 Feb 2004 12:13:48 +0100, "Hans Paulin" <glem@det.invalid>
skrev:

>...kan man ikke forbyde Dansk Folkeparti?
>--

Hvorfor i alverden skulle man da det??

de er da ikke værre end så mange andre.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-04 14:20

> *Sort skole = Gammeldags skole med høj disciplin. I dette tilfælde er den
> sorte skole paradoksalt nok helst uden 'sorte'.

*LOL*

Per

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-02-04 16:34

On Mon, 2 Feb 2004 11:58:31 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>MVH: Fischer
>Skolebestyrelsesmedlem på en skole, hvor det rent faktisk p.t. er forbudt at
>bruge mobiltelefoner.

Hvordan fremhæves dette og hvad er straffen?. Men i kan da ikke forbyde
at eleverne bruger telefonen i frikvartererne. P¨å min skole er der da
også "mobilforbud", men der er skam ingen der tager dem højt, måske
fordi at det er en erhversskole
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 02-02-04 17:17

> Hvordan fremhæves dette og hvad er straffen?.

Det står i ordensreglerne. Og hvis man ikke følger dem, kan man blive
bortvist fra skolen.
Det er naturligvis i yderste konsekvens, og i praksis er det ikke noget
problem. Eleverne følger naturligvis reglerne.

> Men i kan da ikke forbyde at eleverne bruger
> telefonen i frikvartererne.

Jo, det kan vi sagtens.
Hvis man er på skolens område, må man følge de regler der er. Så simpelt er
det.

> måske fordi at det er en erhversskole

"Min" er jo altså så en folkeskole.

*Fischer

Fra : Per H

Dato : 02-02-04 18:36

On Mon, 2 Feb 2004 17:16:49 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
skrev:

>Jo, det kan vi sagtens.
>Hvis man er på skolens område, må man følge de regler der er. Så simpelt er
>det.

Den skole vil jeg gerne have mine unger på.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-02-04 11:20

Per H wrote:
> Den skole vil jeg gerne have mine unger på.
>
> Vh Per

Nej puha, altså Per. Nu lyder du som en racist. Kan du SÅ lige holde op med
at synes at Frevert gør noget rigtigt, ved at sætte fokus på problemet, og
hjælpe vaklende skolebestyrelser, der ikke selv kan/tør styre ungerne.

/jim

Fra : Per H

Dato : 03-02-04 15:06

On Tue, 3 Feb 2004 11:20:29 +0100, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev:

>Nej puha, altså Per. Nu lyder du som en racist.

ja det er jo nok det mest brugte ord efterhånden, så bare kald mig
det hehe

Vh Per

icq 8212837

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-02-04 19:29

wrote:

> [...]
>
>Jo, det kan vi sagtens.
>Hvis man er på skolens område, må man følge de regler der er. Så simpelt er

Mener bare ikke at man kan kræve et sådanne regulativ håndhævet da det
netop er i pausen. Men er så også bare min mening
Flemming Jacobsen

Fra : Nicolai

Dato : 02-02-04 17:18

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> Hvorfor skal du og dine medsammensvorne i klubben af moralens vogtere,
altid
> føre jer frem så, snart et tilfældigt nyhedsmedie graver et mikroskopisk
> problem-frø op?

Det er jo noget der generelt hører politikere til, uanset parti.

> Hvorfor kan I ikke bare lade beslutningerne blive taget af dem der har
mest
> forstand på det, og som er tættest på problemstillingen?

Ja, klart. Jeg forstår heller ikke, at politikere der cykler til arbejde,
skal bestemme hvor stærkt jeg må køre i min bil. God pointe der.

> Jeg tror faktisk godt at vi i skolebestyrelserne sammen med skolerne, kan
> udarbejde og håndhæve et forbud mod mobiltelefoner. Hvis vi finder det
> nødvendigt.

Jeg støtter nu ikke dansk folkeparti, men jeg tvivler nu på at i kan det. Og
hvis i kunne, hvorfor er det så løbet løbsk?

> Vi har faktisk ikke brug for at I landspolitikere blander jer i vores
> arbejde, bare fordi at I har behov for at profilere jer.

Igen et politisk kendetegn.

> [...]
> misbrugt, før vi finder det nødvendigt at indføre forbud.
> Princippet kaldes for "frihed under ansvar" og vi mener det giver bedre

Sjovt. Det vil sige, at alle de unge mennesker er bedre mennesker end selv
din egen generation? Jeg er selv lidt delt på det område, for på den ene
side, mener jeg ikke at ældre generationer, min egen incl., er blevet
dårlige mennesker, fordi vi ikke havde den samme frihed og det samme ansvar
som de unge i dag. Omvendt, kunne jeg aldrig drømme om, selv at slå min egen
søn som jeg blev. Men jeg mener til gengæld at de danske folkeskoler i dag,
er under al kritik. Men det hører vist til i en helt anden debat.

Nic

Fra : Manse

Dato : 02-02-04 17:30

Hejsan

Så er det lige det der med at poste i den rigtige gruppe, nemlig dk.politik,
herinde rager det os en høstblomst hvad DF mener...........!!!!!!

Manse

Fra : JMo.

Dato : 02-02-04 18:33

Fra: http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.telefoni.mobil:

"3. Fundats:
Alt om mobiltelefoni, telefoner og operatører.
[...]"

Formuleringen "Alt om..." er jo ret bred, så mon ikke Fischers indlæg
falder ind under denne gruppes emne?

FUT d.a.netikette

Fra : John Frandsen

Dato : 03-02-04 14:50

"Manse" <11kili@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det lige det der med at poste i den rigtige gruppe, nemlig
dk.politik,
> herinde rager det os en høstblomst hvad DF mener...........!!!!!!

Tal for dig selv, Manse

Fra : Per H

Dato : 02-02-04 18:32

skrev:

> [...]
>misbrugt, før vi finder det nødvendigt at indføre forbud.
>Princippet kaldes for "frihed under ansvar" og vi mener det giver bedre

Og som du ser har der aldrig været så meget ballade i skolerne.

Hvad skal ungerne egentlig med de telefoner i skolen?? de skal sku da
passe undervisningen. Basda.

Skolerne og bestyrelsen er for blødsødne.

Men det ser vi igen om et par år.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Mark

Dato : 02-02-04 19:39

"Per H" <@> skrev i en meddelelse

> Og som du ser har der aldrig været så meget ballade i skolerne.
>
> Hvad skal ungerne egentlig med de telefoner i skolen?? de skal sku da
> passe undervisningen. Basda.

Så slapper vi lige af en gang, mobiltelefoner går ikke noget ved skolen, og
jeg ser ikke mobiltelefoner som noget problem.
Hvis at man tror at det er mobiltelefoner der forstyrre undervisningen, har
man vidst ikke siddet i en dansk folke skole klasse. Hvis vi vil have ro i
timer bør man:
Undgå folkeskole klasser med over 20 elever.
Giver elever mundkurv på.

Mobiltelefoner er intet problem i folkeskolen, og det er ikke forstyrrende,
det er da kun yderst sjællendt at en telefon ringer eller bipper, jeg har
oplevet det ca. 5 gange løbet af min skoletid.

> Men det ser vi igen om et par år.

Og der er jeg ude......

Mvh
Mark

Fra : Per H

Dato : 02-02-04 19:48

On Mon, 2 Feb 2004 19:39:28 +0100, "Mark" <mjonsfjern@mail.dk> skrev:

>Så slapper vi lige af en gang, mobiltelefoner går ikke noget ved skolen, og
>jeg ser ikke mobiltelefoner som noget problem.

Nej det gør du vel ikke he he
ak ak

Vh Per

icq 8212837

Fra : Mark

Dato : 03-02-04 13:58

>"Per H" skrev:

> Nej det gør du vel ikke he he
> ak ak

Godt gennemført argument!

Mvh
Mark

Fra : John Frandsen

Dato : 03-02-04 14:51

"Mark" <mjonsfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Godt gennemført argument!

He... Jeg tror at det Per mener, er at du egentlig selv gi'r argumentet

Mvh John

Fra : Per H

Dato : 03-02-04 15:04

On Tue, 3 Feb 2004 13:58:26 +0100, "Mark" <mjonsfjern@mail.dk> skrev:

>Godt gennemført argument!
der skal vist ikke argumenteres på det.
Det er vist bare at følge lidt med.
Jeg kan stadig ik se hvad mobiler, skal i skoletiden.
Prøv med socialt samvær. det er en mangelvare.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Mark

Dato : 03-02-04 17:49

> Jeg kan stadig ik se hvad mobiler, skal i skoletiden.

Ok, det må du selv om.

> Prøv med socialt samvær. det er en mangelvare.

Tja, måske for dig men ikke for mig.

Mvh
Mark

Fra : Per H

Dato : 03-02-04 17:56

On Tue, 3 Feb 2004 17:48:44 +0100, "Mark" <mjonsfjern@mail.dk> skrev:

>Ok, det må du selv om.

>Tja, måske for dig men ikke for mig.

Det er ikke dig eller mig der er tale om, men børn i almindelighed.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Mark

Dato : 03-02-04 22:34

> Det er ikke dig eller mig der er tale om, men børn i almindelighed.

Oki

Mvh
Mark

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-02-04 11:12

> Jeg kan stadig ik se hvad mobiler, skal i skoletiden.

Utroligt som folk der ikke går i skole skal gøre sig kloge på hvad dem der
går i skole skal og ikke skal....

--
Michael
http://vindenand.dk