Q: Bruger Bluetooth ekstra strøm? (T610)
Fra : Peter Theglev

Dato : 30-01-04 13:33

Løber batteriet hurtigere tør, hvis man har slået Bluetooth til?

/Peter

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 30-01-04 14:47

"Peter Theglev" wrote in message
> Løber batteriet hurtigere tør, hvis man har slået Bluetooth til?

Ja! Præcis hvor meget strøm det æder ved jeg ikke, men alt andet lige, så
vil telefonen jo bruge mere strøm, jo flere ting den skal. Og med Bluetooth
til, skal den jo sende/modtage disse signaler med et vist tidsrum hele
tiden! Det samme gælder f.eks infrarød...

Hygge...
Daniel

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-01-04 16:36

Peter Theglev <123@123.dk> wrote:

>Løber batteriet hurtigere tør, hvis man har slået Bluetooth til?

Ja.

Peter

Fra : Coach [4130]

Dato : 30-01-04 16:43

"Peter Theglev" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> Løber batteriet hurtigere tør, hvis man har slået Bluetooth til?
>
> /Peter

Ja, det ca. halverer dit oplagrede strøm på batteriet.

Nu har jeg godt nok en T68i,
men jeg har sat den til kun at aktivere Bluetooth når behovet er der.

Den lukker så bluetooth forbindelsen igen ca. 10 min. efter den har
registreret at bluetooth kommunikationen er ophørt.

Det sparer et eller andet sted noget strøm.

Måske kan du bruge samme fremgangsmåde på din T610?

mvh
Bri@n

Fra : Claus Andersen

Dato : 30-01-04 17:44

> [...]
>
> Den lukker så bluetooth forbindelsen igen ca. 10 min. efter den har
> registreret at bluetooth kommunikationen er ophørt.

Det synes jeg lyder interessant, gad vide om min Siemens S55 kan det? Synes
ikke at have læst om det, så det kan den nok ikke?!?.

Hvad hedder den funktion på din mobil ?
Hvordan fungerer det helt præsist. Skal du aktivere hvis du vil anvende BT
eller aktiverer den automatisk?

Min batteri levetid er reduceret med ca. 20 timer ud af de 300 timer (stby
tid), så at det halverer tiden kan man ikke generelt sige.

Hilsen

Claus

Fra : Coach [4130]

Dato : 30-01-04 18:34

> Det synes jeg lyder interessant, gad vide om min Siemens S55 kan det?
Synes
> ikke at have læst om det, så det kan den nok ikke?!?.
>
> Hvad hedder den funktion på din mobil ?

Automatisk - Bluetooth.

> Hvordan fungerer det helt præsist. Skal du aktivere hvis du vil anvende
BT
> eller aktiverer den automatisk?

Direkte fra manualen....
Funktionen aktiveres automatisk, når du begynder at sende oplysninger,
f.eks et visitkort, eller når du besvarer eller foretager et opkald via
Bluetooth hovedtelefonen.

Det er vigtigt at telefonen bliver "parret" sammen med den enhed der skal
modtage bluetooth. f.eks hovedtelefon eller usb enhed.
Når den er "parret" stilles tlf. til "automatisk" (i mit tilfælde, i
opsætning, bluetooth, indstillinger...T68i)

instillinger på min tlf.:

Til: altid aktiv
fra: bluetooth slået fra
modtag: telefonen kan altid modtage oplysninger (men ikke sende)
Automatisk: Bluetooth aktiveres automatisk.

mvh
Bri@n

Fra : Claus Andersen

Dato : 31-01-04 12:06

Tak Bri@n

Det må jeg vist lige rode lidt med, for det synes jeg er smart.

Hilsen
Claus