kortslutningssikring i uoriginale Nokia ba~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-01-04 09:55

Hej alle,

Sad lige og tænkte på den verserende polemik med uoriginale Nokiabatterier
som kan eksplodere ved kortslutning.
Er der nogen her som ved om det er alle uoriginale batterier som mangler
denne sikring, eller findes der også uoriginale batterier som er sikrede ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Thomsen

Dato : 28-01-04 10:06

> [...]
> denne sikring, eller findes der også uoriginale batterier som er sikrede ?

Jeg har haft skriveri med T Hansen vedr. deres batterier. De påstår at der
er sikring i alle deres batterier.

Per

Fra : DirectX

Dato : 28-01-04 11:48

Hejsa Andreas

Jeg har testet 4 forskellige uorg batterier og 1 org fra Nokia
de 4 klarede testen som de skulle, det sidste fra Nokia, ummm vil eksplodere
ved kortslutning.
Telebutikken i den by jeg bor måtte sende nogle af deres batterier retur til
Nokia ( wonder why )
Men hvis du har et måleapparat kan du selv tjekke efter.

Mvh
C@ss

Fra : Per Thomsen

Dato : 28-01-04 13:36

> [...]
til
> Nokia ( wonder why )
> Men hvis du har et måleapparat kan du selv tjekke efter.

Hvordan?

Per

Fra : JMo.

Dato : 28-01-04 17:54

Per Thomsen wrote:

> Hvordan?

Find et amperemeter der kan klare op til 10 ampere.

Kortslut batteriet (husk polariseringen)

Styrken stiger meget hurtigt til mellem 5-8 ampere. Hvis der er sikring,
skal den efter ganske få sekunder falde til nul. Hvis ikke, vil den blive
ved mellem 5-8 ampere, indtil batteriet bliver så varmt så det
smelter/eksploderer.

Fra : Per Thomsen

Dato : 29-01-04 10:04

> [...]
> skal den efter ganske få sekunder falde til nul. Hvis ikke, vil den blive
> ved mellem 5-8 ampere, indtil batteriet bliver så varmt så det

Ok - troede ikke det var en termosikring der sad i batterier, men en smelte
sikring.

Omtalte test bruger jeg selv ved alm. batterier for at se om der er 'krudt'
i.

Per

Fra : JMo.

Dato : 28-01-04 17:56

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> Er der nogen her som ved om det er alle uoriginale batterier som
> mangler denne sikring, eller findes der også uoriginale batterier som

Problemet var ikke specielt u-originale batterier, men /kopier/ af
originale batterier. Dvs. batterier med Nokia-logo på, pakket i Nokia
emballage.

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-01-04 19:40

> [...]
> denne sikring, eller findes der også uoriginale batterier som er sikrede ?

Mit batteri på min SE T310 har også været tæt på at explodere.
Det skød bagbeklædningen af min telefon da den lå til opladning og
batteriet blev ganske tykt inden jeg fik pillet batteriet fra og kylet det
over
i håndvasken... Sony Ericcson påstår det ikke kan lade sig gøre det der er
sket.
Wonder why?!

Venligst