SE 68i og dual SIM-kort
Fra : Torben

Dato : 27-01-04 17:10

Hej,

Jeg købte for et par måneder siden en 68i med Debitel abonnement. Skulle
bruge GPRS men opdagede først bagefter at det udbyder Debitel IKKE. Så kunne
de da ligeså godt nøjes med at sælge telefoner med drejeskiver!

Nå, om fire måneder kan jeg få koden og låse den op. Jeg vil nemlig ikke
unlocke den selv, da jeg gerne vil beholde mit nuværende nummer. Det skal
altså flyttes og det tror jeg ikke de vil mens det halve års abbonnement
løber. Så jeg overvejer at købe et SIM kort mere hos en der udbyder GPRS. Og
så bruge det kort når jeg vil bruge GPRS. Men kan man det? Altså have to
SIM-kort i en 68i og vælge at GPRS bruges hos en "rigtig" teleudbyder. Er
der nogle i denne NG som har erfaringer med det?

Torben

Fra : GrillBiller

Dato : 27-01-04 19:19

Du kan ikke have 2 aktive sim kort kørende samtidig.

og med et såkaldt Dual sim betyder bare kort sagt at du ikke behøver at
skille din mobil af hvergang du vil bytte simkort.

Fra : thomas

Dato : 30-01-04 10:04

> [...]
>

> Nå, om fire måneder kan jeg få koden og låse den op. Jeg vil nemlig ikke
> unlocke den selv, da jeg gerne vil beholde mit nuværende nummer.

du kan da godt bruge den til det samme nummer selv om du får den låst op

Thomas

Fra : biloco

Dato : 14-03-04 15:10

Hej Torben,

Jeg har erfaring med at anvende en T68i til GRPS med 2 forskellige
SIM-kort i telefonen, og det kan nemt lade sig gøre.

Du kan have forskellige GPRS profiller på telefonen, men for at anvende
dem, skal du også have et SIM-kort til en udbyder, der tilbyder GPRS
f.eks. CBB.

Dual SIM-kortet vil dog først virke, når telefonen er unlocked (med
mindre begge SIM-kort er til samme udbyder). Ved anvendelse af et dual
SIM-kort, så kan du nemt skifte mellem Debitel og den nye udbyder uden
at skulle skifte SIM-kortet fysisk i telefonen hver gang.

Begge SIM-kort kan dog ikke være aktive samtidigt ved anvendelse af et
dual SIM-kort, men du kan imødekomme dette problem ved at henvise folk
som ringer på det "ene nummer" til det "andet nummer" på din
telefonsvarer eller ved en direkte viderestilling. Den sidste løsning
betaler du dog for.

Du kan se et eksempel på 2 SIM-kort i en T68i her:
http://www.2mobil.dk/eks2.asp

Mvh.

Michael Sørensen
www.2mobil.dk