GPRS roaming hos CBB
Fra : Sara

Dato : 21-01-04 19:46

Hej

Jeg har betalt 500 kr hos CBB for at kunne bruge min telefon i udlandet.
Italienske TIM understøtter GPRS, men det virker ikke når jeg prøver. (Det
virker fint i DK)
Er det fordi jeg skal have en ny opsætning fra TIM? Hvordan får jeg sådan
en?
Jeg har prøvet at besøge TIM's hjemmeside, men den er på italiensk og for at

en opsætning skal man have et login. Så det er vist kun til deres egne
kunder.
Jeg har prøvet at spørge CBB, men de gider ikke hjælpe.

Er der nogen der ved noget om dette?

Sara

Fra : Fischer

Dato : 21-01-04 20:03

> [...]
> Italienske TIM understøtter GPRS, men det virker
> ikke når jeg prøver. (Det virker fint i DK)
> Er det fordi jeg skal have en ny opsætning fra TIM?

Jeg ville umiddelbart mene at du bare skulle kunne bruge din normale CBB
opsætning?
Det må li'som være ideen med roaming.

Men pas på med prisen, den er ofte 100 kr. pr. Mb. Og Sonofon skilter ikke
ligefrem med deres priser på GPRS roaming.

> Jeg har prøvet at spørge CBB, men de gider ikke hjælpe.

Fedt! Så er man da motiveret til at kigge sig om efter en ny udbyder.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 20:32

> Men pas på med prisen, den er ofte 100 kr. pr. Mb. Og Sonofon skilter ikke
> ligefrem med deres priser på GPRS roaming.

Jeg undrede mig også lige over, at han turde bruge GPRS i udlandet :). Nu
kender jeg ikke så meget til CBB, men det er vel kun i Danmark at deres GPRS
er gratis?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 21-01-04 23:02

On Wed, 21 Jan 2004 20:32:17 +0100, "Jeppe Vestergaard"
<Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote:

>Jeg undrede mig også lige over, at han turde bruge GPRS i udlandet :). Nu
>kender jeg ikke så meget til CBB, men det er vel kun i Danmark at deres GPRS
>er gratis?

JÆps, og måske er det derfor at det ikke er at GPRS ikke virker.

Mener at grunden til at CBB kører med gratis GPRS er at sonofon ikke
endnu har fået lavet et ordebntligt system til at "bille" CBB's GPRS
kunder. Derfor har Sonofon så valgt at "æde" de danske GPRS brugeres
forbrug.

Men når at man så tager til udlandet så vil det jo stadigvæk være
Sonofon der skal betale dit forbrug da de ikke kan bille din konto
direkte. Derfor kan det jo tænkes at Sonofon har lukket for GPRS i
udlandet for CBB kunder, ihvertfald indtil at et billing system er ope
og kører
Flemming Jacobsen

Fra : Johnny

Dato : 22-01-04 13:10

Fischer wrote:

> Men pas på med prisen, den er ofte 100 kr. pr. Mb. Og Sonofon skilter ikke
> ligefrem med deres priser på GPRS roaming.

Tja, Sonofon skilter faktisk MEGET tydeligt med GPRS priserne. Det er
det første skærmbillede, som man får frem, når man trykker på "udland"
under punktet" priser" på sonofon.dk

Altså får man GPRS priserne *før* man når at vælge et land. Hvis det kan
skiltes tydeligere så må du kalde mig Mads (1)

(1) = okay okay man kunne ligge priserne på forsiden, men alligevel...

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Fischer

Dato : 22-01-04 17:13

> [...]
> under punktet" priser" på sonofon.dk
>
> Altså får man GPRS priserne *før* man når at vælge
> et land. Hvis det kan skiltes tydeligere så må du kalde

Hej Mads.

Jeg synes ikke at det er gjort tydeligt på Sonofons hjemmeside. Bl.a. jo
fordi jeg ikke opdagede det før du gjorde mig opmærksom på hvor det står.
En oplysning skal ikke stå tidligst muligt for at være tydelig - den skal
stå hvor det er mest relevant.

Mit problem er at i min skærmopløsning så viser siden 'Mobil i udlandet' kun
de to kasser 'Ring til udlandet' og 'Ring fra udlandet'.
For at se det med GPRS roaming, skal jeg scrolle ned, og så langt når jeg
ikke før jeg har klikket på "Se takster" og er videre i systemet.

Når man rejser til et bestemt land, så har man behov for at se priser for
det ene land - også GPRS roaming.
Man har normalt ikke noget behov for at få et overblik over GPRS priser i
hele Europa. Derfor synes jeg at GPRS priser burde stå under det enkelte
land.
Det må være for egen nemheds skyld at Sonofon har lavet det som de har.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-01-04 07:18

"Sara" <sera@onlinepost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Italienske TIM understøtter GPRS, men det virker ikke når jeg prøver. (Det

Det er ikke nok at TIM understøtter GPRS overfor deres egne kunder. Der skal
også være GPRS-roaming med netop DIN operatør (Sonofon). Er du sikker på at der
er det?

Claus

Fra : Sara

Dato : 22-01-04 08:05

Det er der ifølge
http://www.sonofon.dk/asp/udland/Italien.shtml?AREA=Privat
og
http://www.sonofon.dk/asp/produkt.asp?AREA=Privat&P_PRODUKT=GPRS&P_TYPE=&P_K
ATEGORI=Kom+godt+igang&Priser=0&P_ARTIKEL_ID=31723

Sara