Vis nummer ved opkald fra abb. med hemmeli~
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 19-01-04 16:36

Hejsa,

Jeg er kunde hos Telmore, og har et hemmeligt nummer. Enkelte personer,
ønsker jeg skal kunne se mit nummer når jeg ringer. Jeg husker et trick, der
gik ud på, at man kunne skrive *31* efterfulgt af tlf nummer.. Dette virker
bare ikke.. Det bliver stadig et hemmeligt nummer der ringer.. Har også
prøvet med #31#, men det virkede ikke..

Gør jeg noget forkert? Hvordan kan jeg gøre det?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 16:52

> [...]
virker
> bare ikke.. Det bliver stadig et hemmeligt nummer der ringer.. Har også

Det du taster giver netop hemmeligt nummer, medmindre du har det pålagt fra
operatørens side (som du jo så har). Jeg er næsten helt sikker på, at der
ikke findes en kode som gør, at du viser dit nummer når du ringer ud - når
det er lavet hemmeligt nummer fra Telmore's side af. Kan dog godt prøve at
undersøge det nærmere.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 17:01

> [...]
> det er lavet hemmeligt nummer fra Telmore's side af. Kan dog godt prøve at

Og jeg valgte så alligevel lige at undersøge det med det samme :). Det er
ikke umiddelbart muligt. Der findes to former for hemmeligt nummer:

- Så det ikke bliver vist når du ringer, eller vist i nogle databaser
- Så det bliver vist når du ringer, men ikke i databaser

Har man førstenævne kan du ikke selv vælge til, at den skal vise det før et
opkald du foretager - så vil alle udgående opkald være med skjult nummer.
Har du andennævnte løsning vil dit nummer altid blive vist når du ringer -
men så har du på de fleste telefoner mulighed for, at sætte din telefon til
som standard ikke at vise nummer - men så vælge det til, hvis du ringer til
en bekendt.

På SonyEricssons telefoner er dette for eksempel ret let at vælge - men
desværre er der ikke noget du bare kan taste foran telefonnummeret.

Fra : Jensb

Dato : 19-01-04 17:17

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Så det ikke bliver vist når du ringer, eller vist i nogle databaser
> - Så det bliver vist når du ringer, men ikke i databaser

Er det hos Telmore du undersøgte det? Eller bare generelt?

Hos Sonofon havde jeg nemlig "Så det bliver vist når du ringer, men ikke i
databaser", men efter jeg er flyttet til Telmore har jeg nu "Så det ikke
bliver vist når du ringer, eller vist i nogle databaser". Jeg har så prøvet
at ringe til Telmore, men hun sagde at jeg KUN kunne få "Så det ikke bliver
vist når du ringer, eller vist i nogle databaser", og at det andet ikke var
muligt.

Men nu er det jo ofte sådan at man altid kan regne med kundeservice, og ofte
hjælper det at ringe et par gange, indtil der pludselig er en der rent
faktisk ved noget om emnet. Men det har jeg ikke lige giddet endnu, så jeg
kunne godt tænke mig at høre om der er nogen hos Telmore som har fået "Så
det bliver vist når du ringer, men ikke i databaser"??

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 17:45

> [...]
bliver
> vist når du ringer, eller vist i nogle databaser", og at det andet ikke

Hmm. Jeg arbejder hos SONOFON, hvor begge løsninger er mulige valgmuligheder
for kunden - troede at det var generelt for branchen, men åbenbart ikke.
Undrer mig faktisk lidt, tror lige jeg vil prøve at tjekke hvor mange der
tilbyder de to forskellige løsninger.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 19-01-04 22:44

"Jensb" wrote in message
> så jeg
> kunne godt tænke mig at høre om der er nogen hos Telmore som har fået "Så
> det bliver vist når du ringer, men ikke i databaser"??

Jeps! Det er sådan jeg har det, og også sådan jeg havde det hos Sonofon....
Mit nummer bliver vist ved opkald, men kan ikke slås op nogen steder.....
Jeg satte bare kryds i "udeladt nummer" på Telmores personlige side...

Hygge...
Daniel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-01-04 22:57

"Jensb" <no@spam.tak> wrote in

> [...]
> hun sagde at jeg KUN kunne få "Så det ikke bliver vist når du
> ringer, eller vist i nogle databaser", og at det andet ikke var

Jeg fik at vide, via supportchatten, at det godt kunne lade sig gøre.
Det ser dog ikke ud til det er korrekt for det er ikke lavet om
endnu...

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Jensb

Dato : 20-01-04 12:44

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik at vide, via supportchatten, at det godt kunne lade sig gøre.
> Det ser dog ikke ud til det er korrekt for det er ikke lavet om
> endnu...

Tror jeg vil prøve at ringe til dem igen så.

Jens

Fra : Fischer

Dato : 19-01-04 16:59

> Gør jeg noget forkert?

Ja.

> Hvordan kan jeg gøre det?

Du taster *31# foran nummeret.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 17:10

> Du taster *31# foran nummeret.

Det er for at skjule nummeret :) - læs mit svar på hans indlæg :).

Fra : Fischer

Dato : 19-01-04 17:19

> Det er for at skjule nummeret :)

Nix. Jeg har selv Telmore med udeladt nummer, og ovenstående virker i al
fald for mig.

> - læs mit svar på hans indlæg :)

Nej jeg vil ej - for det er forkert.

*Fischer

Fra : Georg

Dato : 19-01-04 17:49

Fischer har ret.

Georg

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 17:54

> Fischer har ret.

Damn - men så ved jeg det fremover :).

Tak da!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-01-04 18:50

> Det er for at skjule nummeret :) - læs mit svar på hans indlæg :).

Man skjuler nummeret med #31# og man viser nummeret med *31#

Hvis man har hemmeligt/skjult nummer hos Telia, hjælper det (vistnok) ikke at
sætte *31# foran for at få det vist.

Claus

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 20-01-04 02:11

Hejsa allesammen,

Mange takker for jeres input. *31# virkede bare perfekt!! I har gjort mig
glad. )