Køb af brugt Knaus Vimara 450 TK
Fra : Revsgaard

Dato : 07-02-04 12:58

Hej

Vi har kik på en 'ny' campingvogn Knaus Vimara 450 TK, 2001
(Vi = 2 voksne + 2 store børn)

Vognen står som ny og er kun brugt til enkelte overnatninger.
Den har stået inde om vinteren (sælges af privat).

Det eneste udstyr, der er med er gas og reservehjul.

Spørgsmål:
- hvad bør den koste (Købsprisen i 2001 opgivet til 92K kr..
Den nuværende ejer forlanger 75K)?
- er der nogle ting man skal kikke særligt efter på denne type.
- erfaringer med denne vogn?

Mvh
Revsgaard

Fra : Søren

Dato : 09-02-04 08:53

> Spørgsmål:
> - hvad bør den koste (Købsprisen i 2001 opgivet til 92K kr..
> Den nuværende ejer forlanger 75K)?

Hvis du køber den privat uden garanti, og uden fortelt, så bør den ikke
koste mere en 65000 max 70000 kr.
Hvis det var mig ville jeg hellere køre til tyskland og hente eks. vis denne
her Sudwind 450TK fra 2002
http://markt.camping-cars-caravans.de/markt/MarktDetails.html?-SkipRecords=19&-session=myCaravan:DA0AAAAEDC57BDF44EF19792485FF76E#
Den kan du også få for ca. 75k, men den vejer en del mere !!!

Søren

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 09-02-04 14:57

Det var da også en mulighed, at da vognen er så relativt ny, at du fik
sælgeren til at lade vognen gå gennem en brugtvognstest på et DCU
testcenter - og hvis vogne kommer igennem det uden større bemærkninger
(inkl. fugt), så er prisen vel ikke ehlt vanvittig.

Fra : Jørgen L

Dato : 10-02-04 01:16

> Det eneste udstyr, der er med er gas og reservehjul.
>
> Spørgsmål:
> - hvad bør den koste (Købsprisen i 2001 opgivet til 92K kr..
> Den nuværende ejer forlanger 75K)?

Vogne falder med 15-20 % det første år, og 8-10 % de næste par år derefter
flader kurven ud
så den vogn skulle koste privat med et brugt fortelt omkring 65.000 og uden
telt 60.000
Prøv at ringe til en forhandler og spørg om hvad de vil give for en sådan
vogn og læg så 10.000-15.000 oven i det er nok hvad en forhandler vil tage
for den, men så er der også garanti på den.

Men som jeg ser det er den 15.000 kr for dyr den er jo 3 år gammel, og du
får heller ingen garanti.
her er en magen til http://makeashorterlink.com/?X56E23A57 også til 75.000
men det er hos en forhandler, og der er følgende ekstra udstyr i prisen
elektronisk tv antenne
Capri-Lux IXL fortelt (IXL er letvægts glasfiber stænger) skal dette købes
fra nyt så er priesen omkring 10.000-12.000 kr.

jeg vil gætte på at du nok kunne forhandle dig frem til de samme ting (gas
og reservehjul) hos forhandleren, specielt hvis du ikke kommer med noget i
indbytte

> - er der nogle ting man skal kikke særligt efter på denne type.

Altid på en brugt vogn, FUGTTEST og en gastest.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Revsgaard

Dato : 10-02-04 19:17

Hej

Tak, for svarene!

(Her er lidt erfa om campingvognskøb fra en fhv. teltligger)

Jeg var ude og kikke på Vimara'en i weekenden. I har ret, den burde ikke
koste mere
end 60-65K, hvilket jeg også tror jeg kunne få den til.
Den var ganske nydelig, men en meget skrabet model. Ingen varm vand,
serviceklap
eller stabilisator. Med andre ord det var basismodellen uden ekstraudstyr
overhovedet.
Inden den ville blive ferieklar skulle der offers yderligere 20-25K og så
hedder det pludselig 85K,- Kr. for en 3 år gammel vogn.

Jeg har i stedetfor, i dag skrevet slutseddel på en ny (2003) Adria UB 461
hos
Hedensted Caravan.
Så ved at offer ca. 20-25K mere har vi fået en ny vogn med fortelt
(Commandore/Gold)
stabilisator, antenne, gas, stor bord med stole osv..
Endvidere er Adria'en født med varm vand, stor køleskab m.m.. Adria'en
virker heller ikke
så 'pap-agtig' som Vimara'en.

Den samme type Adria kikkede vi på hos Anton' i Videbæk for en måned siden,
hvor
han havde sat vognen 9000K ned. Men da telt og det andet løse blev lagt
oveni havende Anton'
pris et par tusinde over Hedensted Caravan' pris. Så man skal granske
tilbudene inden man
konkludere (tror), at man har funden den billigste pris.
For øvrigt var det nemt at handle hos Hedensted (Finn), det tog 10 min..
Ikke noget med at sælgeren
stod og hældte vand ud af ørerne. Men en stille og rolig 'ping-pong' frem og
tilbage og så var den
handel på plads.
Vi kunne selvfølgelig lade campingvognen stå til påske før vi hentede den.
Flot.

Mvh
Revsgaard

Fra : Jørgen L

Dato : 11-02-04 02:10

">
> Tak, for svarene!

selv tak

> Jeg har i stedetfor, i dag skrevet slutseddel på en ny (2003) Adria UB 461

tillykke med den nye vogn.

Hilsen Jørgen

---