run at ?
Fra : t

Dato : 07-02-04 16:34

findes på xp. Hvad bruger jeg fra bash `?

har brug for at runne et script hver nat der laver noget backup + reorg.

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-02-04 16:44

"t" <t@nomail.t> writes:

> findes på xp. Hvad bruger jeg fra bash `?
>
> har brug for at runne et script hver nat der laver noget backup + reorg.

at eller cron.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-02-04 13:59

Martin Schultz skrev i -dk.edb.system.unix:

> at eller cron.

Kan man bruge at til faste kørsel hver nat?
Jeg troede kun at at kunne køre et program en gang,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 08-02-04 14:52

In article <1881370.MU9N4u01Wn@news.milli.dk>, Ivar Madsen wrote:

> Kan man bruge at til faste kørsel hver nat?

Ja.

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-02-04 15:05

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> Kan man bruge at til faste kørsel hver nat?
> Jeg troede kun at at kunne køre et program en gang,,,

at kan fx. sættet til at kører sig selv igen.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-02-04 17:42

Martin Schultz <di030007@NO.SPAM.diku.dk> writes:

> at kan fx. sættet til at kører sig selv igen.

Men er man så ikke ude hvor man burde bruge cron istedet? 'at' er fin
hvis det er ting man ønsker eksekveret een gang, hvor cron er hvis man
ønsker at få noget eksekveret med faste intervaller. Desuden vil cron
også overleve en reboot, hvor 'at' IIRC skal aktiveres igen efter
boot.

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Kent Friis

Dato : 07-02-04 16:44

Den Sat, 7 Feb 2004 16:34:21 +0100 skrev t:
>findes på xp. Hvad bruger jeg fra bash `?
>
>har brug for at runne et script hver nat der laver noget backup + reorg.

man crontab
man 5 crontab

Mvh
Kent