MS Windows
briani 27239
ødelagt fil i Win XP?
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 01:06

Hej NG
Jeg er virkelig på spanden og råber på hjæææælp.
Jeg bruger Win XP pro på dansk med alle opdateringer.
Det sker engang imellem at min pc fryser (forskellige situationer) og så
plejer jeg bare at genstarte, men fredag nat lod jeg pc'en være og gik ud
efter kaffe. Da jeg kom tilbage kørte den i fejlsikret tilstand og der var
en meddelelse om at den havde repareret ødelagte filer og skulle genstartes.
Dette gjorde jeg selvfølgelig, men....... den nåede aldrig længere end til
det sted hvor der står Windows XP og den lille blå loadbar kører neden
under. Så genstartede den igen og igen og igen og.........
Næste dag satte jeg Win XP cd'en i og ville reparere, men den krævede en
systemadministratoradgangskode og det findes ikke. Da jeg i sin tid
installerede sprang jeg let og elegant dette over og lod felterne stå tomme,
men nu kunne det ikke ignoreres.
I desperation prøvede jeg alle mulige ting og på et tidspunkt (jeg ved ikke
hvordan) fik jeg en meddelelse om at filen windows/system32/ntoskrnl.exe var
ødelagt.
Mit næste skridt var at sætte en anden harddisk ind og installere Win XP på
den og lade den oprindelige være f-drev. Dernæst kopierede jeg den omtalte
fil fra den nye installation over på den gamle (det rigtige sted), men der
kan stadige ikke startes op på den.

Nu har jeg følgende spørgsmål:
1. Er der nogen mulighed for at komme ind i en fil i den gamle Win XP og
tilføje en systemadministratoradgangskode?
2. Findes der andre måder at reparere ødelagte filer når jeg ikke kan komme
til at bruge den Win XP det drejer sig om?
3. Hvilke muligheder er der ellers?

Jeg håber desperat på hjælp.

--
Hilsen
Mia Jarmark

Fra : hcma

Dato : 08-02-04 01:52

"NN" <miasnabelajarmarkpunktumdk> skrev i en meddelelse
> [...]

komme
> til at bruge den Win XP det drejer sig om?

punkt 2: Start - kør - sfc /scannow (og hav din win-cd klar da den skal
bruges)
denne kommendo scanner og reparerer ødelagte systemfiler.
m v h
hc

Fra : Edmund

Dato : 08-02-04 07:46

NN skrev:

> Næste dag satte jeg Win XP cd'en i og ville reparere, men den krævede
> en systemadministratoradgangskode og det findes ikke.

1. Hvis du vil installere Windows XP nu, skal du trykke på ENTER

2. Hvis du vil reparere en Windows XP-installation ved hjælp af
genoprettelseskonsollen, skal du trykke på R

3. Hvis du vil afbryde installationsprogrammet uden at installere
Windows XP, skal du trykke på F3

Det er punkt 1 du skal vælge, hvis du vil lade XP installere oveni og
derved reparere.
Du vil så senere blive spurgt om du vil reparere eller installere en ny
XP
--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 11:51

"Edmund" skrev i en meddelelse:
> [...]
> derved reparere.
> Du vil så senere blive spurgt om du vil reparere eller installere en ny

Så præcist kan det gøres. Et kort og klart svar på et laaaangt spørgsmål.
Jeg har igen min gode gamle harddisk i brug og har intet mistet.
Tusind tak for hjælpen

--
Hilsen
Mia