Status på 802.11h produkter?
Fra : Tommy Larsen

Dato : 07-02-04 16:58

Hejsa!

Er der nogen der ved noget som helst om hvornår der kommer 802.11h
produkter på gaden? Vi mangler *desperat* sådan noget grej til vores
trådløse netværk, da kommunen spærrer det hele på 2.4GHz båndet der hvor
jeg bor :(

Mvh. Tommy Larsen

Fra : Tommy Larsen

Dato : 08-02-04 12:16

Tommy Larsen wrote:
> [...]
> produkter på gaden? Vi mangler *desperat* sådan noget grej til vores
> trådløse netværk, da kommunen spærrer det hele på 2.4GHz båndet der hvor

Nå, det ser ikke ud til at det bliver foreløbig:

http://www.technewsworld.com/perl/story/32649.html

Øv!

/Tommy

Fra : Arne Keller

Dato : 08-02-04 12:44

Tommy Larsen wrote:

> [...]
> produkter på gaden? Vi mangler *desperat* sådan noget grej til vores
> trådløse netværk, da kommunen spærrer det hele på 2.4GHz båndet der hvor

Hvad med 802.11a det anvender 5Ghz området ?

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Tommy Larsen

Dato : 08-02-04 14:06

Arne Keller wrote:

> Hvad med 802.11a det anvender 5Ghz området ?

Der må jeg lige være dig svar skyldig for en kort tid - kan det evt.
være fordi man ikke må sende med den, når den skal forstærkes? Det må vi
i hvert fald gerne med 802.11h, men den er som sagt ikke kommet i
handlen endnu.... Det vi skal med den, er at forsyne hele byer med
trådløst internet, enten vha. rundstråle- eller panel-antenner - og der
må jo være en go' grund til at 802.11a'eren ikke bliver brugt pt.!

Mvh. Tommy

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-04 18:41

On Sun, 08 Feb 2004 14:06:00 +0100, Tommy Larsen <tommy@motox.dk>
wrote:

> Det vi skal med den, er at forsyne hele byer med trådløst internet,
> enten vha. rundstråle- eller panel-antenner

Til det du ønsker, er WLAN en dårlig løsning (uanset om 802.11h
bliver til noget i ETSI). FWA er noget bedre til formålet, og det
er da også det, der bliver brugt rundt omkring til den slags
installationer.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Tommy Larsen

Dato : 08-02-04 22:51

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> bliver til noget i ETSI). FWA er noget bedre til formålet, og det
> er da også det, der bliver brugt rundt omkring til den slags

Ja, jeg ved godt at det er det "rigtige", så at sige - men det er der
ikke penge til, ideologien i hele konceptet er bredbånd til 100,- om
måneden - se evt. www.djurslands.net

Mvh. Tommy

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-04 23:25

On Sun, 08 Feb 2004 22:51:10 +0100, Tommy Larsen <tommy@motox.dk>
wrote:

> ideologien i hele konceptet er bredbånd til 100,- om måneden

Good, fast, cheap -- Pick any two.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/