Hjælp til køb
Fra : Brian Andersen

Dato : 07-02-04 16:45

Hej

Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke har forstand på trådløse netværk,
derfor vil jeg gerne lige høre jeres mening inden jeg køber.

Jeg skal bruge en router (gerne med indbygget modem), et netkort til min
stationære pc og en bridge til min XBOX

Jeg har kigget på: http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=WAG54G-EU,
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=WMP54G og
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=WET11

For lige at have alt på det rene har jeg lige et par spørgsmål:

Vil det ovenstående udstyr virke sammen eller har i andre forslag?

Vil det indbyggede modem virke med TDC-adsl?

På forhånd tak
Brian Andersen

Fra : Arne Jensen

Dato : 07-02-04 22:44

Du har vel et ADSL-modem? Det eneste, du så mangler er en router med
access-point.
De foreslåede dele burde kunne tale sammen. Dog har jeg ikke erfaring med
Xbox eller andre spillemaskiner, hvad man reelt kan med det grej online!
Der er røster fremme at skaffe sig et netkort til computeren med løs
antenne, da en antenne jo i indbyggede netkort sidder bagpå. 3com har en
løsning med løs antenne til en meget lille merpris, vist samme sted i
øvrigt.