billedebehandling og gæstebog
Fra : Bjarne Andersen

Dato : 08-02-04 01:44

Hej alle
Hvordan laver man automatisk billedeskift - eks. jeg har 3-4
billeder der skal skiftes imellem automatisk. Hvis/når jeg finder
løsningen kan man så lave flere på samme side.Jeg har set noget i
retning af en lysbånd der kører hele tiden -lige som et lysbånd.
Ligeledes ønsker jeg en gæstebog hvor alle kan læse hvad der er
skrevet.
Jeg håber at der er en eller flere der vil hjælpe mig

Bjarne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Fynbo

Dato : 08-02-04 06:11

"Bjarne Andersen" <bjarne-andersen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrevet.
> Jeg håber at der er en eller flere der vil hjælpe mig

Indsættes i head:

<script>
// Free for all users, but leave in this header
// NS4-6,IE4-6
// Fade effect only in IE; degrades gracefully

// =======================================
// set the following variables
// =======================================

// Set slideShowSpeed (milliseconds)
var slideShowSpeed = 5000

// Duration of crossfade (seconds)
var crossFadeDuration = 1

// Specify the image files
var Pic = new Array() // don't touch this
// to add more images, just continue
// the pattern, adding to the array below

Pic[0] = '1.jpg'
Pic[1] = '2.jpg'
Pic[2] = '3.jpg'
Pic[3] = '4.jpg'
Pic[4] = '5.jpg'
Pic[5] = '6.jpg'
Pic[6] = '7.jpg'
Pic[7] = '8.jpg'
Pic[8] = '9.jpg'
Pic[9] = '10.jpg'
Pic[10] = '11.jpg'
Pic[11] = '12.jpg'
Pic[12] = '13.jpg'
// =======================================
// do not edit anything below this line
// =======================================

var t
var j = 0
var p = Pic.length

var preLoad = new Array()
for (i = 0; i < p; i++){
preLoad[i] = new Image()
preLoad[i].src = Pic[i]
}

function runSlideShow(){
if (document.all){
document.images.SlideShow.style.filter="blendTrans(duration=2)"

document.images.SlideShow.style.filter="blendTrans(duration=crossFadeDuratio
n)"
document.images.SlideShow.filters.blendTrans.Apply()
}
document.images.SlideShow.src = preLoad[j].src
if (document.all){
document.images.SlideShow.filters.blendTrans.Play()
}
j = j + 1
if (j > (p-1)) j=0
t = setTimeout('runSlideShow()', slideShowSpeed)
}
</script>

Indsættes i body:

Gæstebog kan du få gratis på www.zip.dk

Fynbo

Fra : Bjarne Andersen

Dato : 08-02-04 19:14

Fra : Fynbo

Dato : 08-02-04 21:03

> Bjarne
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Hvad har du gjort?
Et link til siden ville hjælpe...