Vil beskytte min ting i min side
Fra : B-Kaiss

Dato : 08-02-04 00:53

jeg har en side og jeg har alle koder til den : ingen mærkerning
og ingen højreklik o.s.v
men op i toppet af mictosoft internet explorer er der en knap
der er en billed af programmet : microsoft front page
og vis man kliker på den så kommer at vis du vil rediger min side
jeg ved det at det kan ikke rediger min side uden kod men det kan
sige min koder og alt der er hæmlet i den
kan jeg lave noget ved det...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-02-04 01:13

B-Kaiss escribió / skrev

> jeg har en side og jeg har alle koder til den : ingen mærkerning
> og ingen højreklik o.s.v

Hvorfor det? Vil du frarøve brugeren de værktøjer hans browser har?

> men op i toppet af mictosoft internet explorer er der en knap
> der er en billed af programmet : microsoft front page

Det er da kun hvis man har front page installeret.

> jeg ved det at det kan ikke rediger min side uden kod men det kan
> sige min koder og alt der er hæmlet i den
> kan jeg lave noget ved det...

Nej, hvis du har noget kode folk ikke må se, bør det ikke ligge
offentligt tilgængeligt på en hjemmeside. Husk den gyldne regel: HTML
kan ikke skjules, for hvis det er skjult kan browseren ikke vise siden.
Alle disse javascript til at forhindre diverse menuer og
tastekombinationer er blot illusioner og spild af tid.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : B-Kaiss

Dato : 08-02-04 01:16

Men hvordan kan man skjolde html koder...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-02-04 01:34

B-Kaiss escribió / skrev

> Men hvordan kan man skjolde html koder...

Det er jo netop det jeg siger at man ikke kan.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-02-04 01:36

"B-Kaiss" <b_kaiss@hotmail.com> skrev

> Men hvordan kan man skjolde html koder...

Det kan du ikke.

http://www.html-faq.dk/1014.asp

Siden omtaler billeder, men præcis det samme gør sig gældende for sidens
kildekode.

Mange krumspring har været forsøgt, men det kan ikke lade sig gøre at skjule
noget, der ligger offentligt tilgængeligt på nettet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ole Moe

Dato : 09-02-04 13:19

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Alle disse javascript til at forhindre diverse menuer og
> tastekombinationer er blot illusioner og spild af tid.

Men smadder smart, når man vil lave sin egen højreklikmenu.

Hilsen Ole

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-02-04 15:15

"Ole Moe" <ojo@ofir.dk> escribió en el mensaje

> Men smadder smart, når man vil lave sin egen højreklikmenu.

Måske, men for mig er højreklikmenuen stadig en del af brugerens værktøj og
ikke en del af en sides design og man skal derfor være forsigtig med hvad
man gør ved denne menu.
Med venlig Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-04 01:20

> [...]

>jeg ved det at det kan ikke rediger min side uden kod men det kan
>sige min koder og alt der er hæmlet i den

Ja, der er da et par ting, du kan gøre.

1. Lad være med at uploade siden på internettet.
2. For at være helt sikker på, at ingen ser din helt unikke kode
og stjæler noget fra den, så sletter du alt fra din harddisk og
installerer Windows igen.
3. Såfremt nogle skulle stjæle din harddisk, så kan data
genskabes, også efter formatering, så det bedste er at du får fat
i en lægtehammer og smadrer harddisken totalt.

PS. Kunne godt lide at vide, hvad det er der er så hemmeligt på
din side, må vi se den?
--
Knud

Fra : Erik R.N.

Dato : 08-02-04 16:21

> PS. Kunne godt lide at vide, hvad det er der er så hemmeligt på
> din side, må vi se den?
> --
> Knud

Nej nu er det for galt, på den måde at lokke hemmeligheder ud af folk (børn?) !

Erik R.N.

Fra : Simon Rasch

Dato : 11-02-04 21:57

> [...]
> genskabes, også efter formatering, så det bedste er at du får fat
> i en lægtehammer og smadrer harddisken totalt.

Jeg kan på den ene side læse de 3 forslag og sidde helt alene og grine højt.
På den anden side tror jeg ikke, at ham der søgte hjælp kan bruge det til
ret meget....
blot en tanke

Mvh
Simon
(som overhovedet ikke er humor-forladt)
(men som sikkert selv skal have hjælp fra tid til anden)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-04 22:08

"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> skrev :

>På den anden side tror jeg ikke, at ham der søgte hjælp kan bruge det til
>ret meget....
>blot en tanke

Måske ikke, men det var bare et forsøg på, at fortælle at man
ikke kan skjulle sine koder.
--
Knud