Ny Computer
Fra : Michael Jensen

Dato : 07-02-04 12:53

Jeg har 4000 kr til køb af ny pc'er, eneste krav er at der skal være DVD
drev + CdBrænder i.
Hvad er det bedste på markedet for tiden

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 14:14

Michael Jensen wrote:
> Jeg har 4000 kr til køb af ny pc'er, eneste krav er at der skal være DVD
> drev + CdBrænder i.

Er det med eller uden skærm+tastatur+mus?

Fra : Michael Jensen

Dato : 07-02-04 14:34

Det er uden tastatur, mus og skærm

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-02-04 17:54

Se ugens tilbud hos

www.bjtrading.dk

3800 kr. Det er godt nok med tastatur, mus og højttalere, men selv uden
disse dele, kan du ikke bygge den billigere selv. De har også en 48X brænder
til 218 kr. Så er du godt kørende.
De ting du ikke skal bruge, kan du nok sælge og få lidt for.

Kurt

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-02-04 01:18

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
brænder
> til 218 kr. Så er du godt kørende.
> De ting du ikke skal bruge, kan du nok sælge og få lidt for.

Godt tilbud.
Hvis nu jeg ville sælge den jeg har nu, hvor meget tror du jeg ville kunne
få for den?
Amd duron 750
512mb PC133 ram
40Gb Maxtor 2mb cache 7200rpm. 1år og 2 mnd gammel
10 Gb Seagate
Cd brænder Acer 12 * 8 * 32
52 * cdrom
GF4 MX420 med 64mb ddr 333mhz ddr
Onboard lyd

Eget bud er ca 1200kr måske 1500?

Venligst

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-02-04 13:29

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40258036$0$27363$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> Amd duron 750
> 512mb PC133 ram
> 40Gb Maxtor 2mb cache 7200rpm. 1år og 2 mnd gammel

Der skal du nok ned i dk.marked.privat.edb.pc for at få en vurdering.
De står ikke så højt i kurs i øjeblikket, så måske kunne du få mest for den
i den blå avis. 12-1500 vil nok være det maksimale prisleje.
Men der er jo nogle rimelige dele i den, så måske kunne du tjene mest ved at
sælge den i smådele. 512 sd ram går p.t. for 350 til 400 kr. pr. stk. 40 gb
hd til mellem 200 og 250 kr. Grafikkortet kan du være heldig at få op til
200 kr. for. Du kan også få lidt for de resterende stumper, således at det
kan løbe op i 12-1500 kr.
Men prøv at udbyde den i markedsgruppen. Både som samlet og som stumper og
se så, hvordan det udvikler sig.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 02:05

Michael Jensen wrote:
> Det er uden tastatur, mus og skærm

Så lysner det jo en smule :)
Her er mit foreslag (til selvbyg) :

bj-trading.dk, porto        36 kr.
LiteOn 16x DVD-drev:       215 kr.
LiteOn 48x CD-brænder:      218 kr.
Thorton 2400+:         577 kr.
256 MB PC2700:         272 kr.
Barracuda 7, 80 GB:      487 kr.
ATA100-kabel:          34 kr.
http://bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=div-9-29

proshop-direkte.dk, porto     49 kr.
Club3D Radeon 9200, 128 MB:   554 kr.
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=4363
Chieftec DH01-W:      507 kr.
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=22523

shg.dk, porto           41 kr.
Spire WhisperRock IV:       99 kr.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320417

pc-netto.dk, porto        62 kr.
EPoX 8RDA3I:         561 kr.

webshop.hsdata.dk, porto     37 kr.
2x Papst 12 dB blæsere
til kabinettet(86 kr/stk):   172 kr.
http://webshop.hsdata.dk/info.asp?varenr=7530

I alt:          3921 kr.

Der er muligvis regnet et par kroner forkert i portoen, men ellers
skulle det passe.
Hvis du bor i nærheden af Odense, så kan jeg hjælpe med at samle det.