2 netkort på en maskine
Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 23-04-01 14:01

Hej her

Jeg har en maskine i netværk og skal have en bærbar på også, så var det jeg
troede at jeg kunne sætte et netkort mere i den stationære. begge netkort et
sat ens op med tcp/ip
DNS - Gatway, men jeg finder ikke min bærbar og jeg kan ikke pinge den, der
er kontakt (act.). !! men hvad gør jeg galt og kan det over hovedet lade
sig gøre ?

Forslag og hjælp modtages med glæde

Mikkel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-04-01 14:15

"Morten Mikkelsen" <mbm@mikkelsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en maskine i netværk og skal have en bærbar på også, så var det
jeg
> troede at jeg kunne sætte et netkort mere i den stationære.

Hvad med en switch/hub istedet for at begynde at rode med 2 netkort?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : ZAP

Dato : 23-04-01 14:38

> [...]
der
> er kontakt (act.). !! men hvad gør jeg galt og kan det over hovedet lade

Jeg havde samme problem da min HUB ikke undserstøttede min bærebares 10Mbit
netkort.

Min løsning:

Netkort 1 (forbundet til en adsl router):
IP 192.168.1.2
Sub 255.255.255.0

Netkort 2 (til bærbar):
IP 192.168.0.2
Sub 255.255.255.0

Netkort 3 (Bærbar):
IP 192.168.0.3
Sub 255.255.255.0

Venligst ZAP

Fra : TcaT

Dato : 25-04-01 22:23

"Morten Mikkelsen" skrev d. 23-04-01 14:01 dette indlæg :
> [...]
> er kontakt (act.). !! men hvad gør jeg galt og kan det over hovedet lade

Fra maskine til maskine krydset kabel og samme ip-adresse område.

Så skulle det virke

TcaT

http://www.kandu.dk/