"Klynk"
Fra : R. Ilsøe

Dato : 23-04-01 08:55

Min søn på 3½ er blevet inviteret med på 1 uges ferie sidst i Maj, ned til
min Farmor i Amsterdam sammen med min mor og far. Perfekt var min første
tanke, da det ville være lækkert for ham at komme afsted og være centrum
lidt sammen med "Mormor og Opa" da vi venter nummer 3 med termin D.24.4.

Nu begynder tankerne dog at køre lidt rundt... Min lille dreng, så langt
væk fra mig og ud i den store verden. Hvad nu hvis de kommer ud for et uheld
på den tyske motorvej? (OK, de/vi har kørt turen siden '75 uden uheld,
men...) Hvis nu det er sidste gang jeg ser ham så?? Hvad hvis han falder i
vandet eller... eller... eller...

Han er meget knyttet til mig, men jeg tvivler ike et øjeblik på at han nok
skal klare at være væk med Mormor og Opa (så længe jeg kan snakke med ham
hver dag! *LOL*) da han allerede sidste sommer var 1 uge i sommerhus i Køge
med Farmor og Farfar.

Hvor er det dog svært at løsrive sig fra sine børn. det er jo ikke fordi
man ikke under dem den oplevelse!

Bare et lille "klynk, min knægt er ved at være stor"

Fra : JcLind

Dato : 23-04-01 21:09

R. Ilsøe <gimze@ofir.dk> skrev i en
[snip]
> Han er meget knyttet til mig,
[snip]

Eller du er meget knyttet til ham. For hvis skyld skal han ikke opleve en rejse
til Holland?

VH jakob

Fra : trille

Dato : 24-04-01 11:25

hej jakob

Selvfølgelig skal han da opleve den rejse til holland, det var jo ikke det
hun skrev...
jeg kender godt den fornemmelse af at man har mest lyst til at beholde
ungerne så tæt på sig som muligt, for hva' nu hvis der sker noget og mor
ikke er i nærheden, men det fører jeg da ikke ud i livet fordi jeg ved at
mine børn har bedst af at være væk fra mig og at lære at stå på egne ben og
opleve noget selv, og det ved de fleste forældre godt men det forhindrer dem
ikke i at have følelserne og det er måske sundt nok i sidste ende!

men jeg forstår altså godt den stakkels mor!

mvh trille

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-04-01 12:32

> Selvfølgelig skal han da opleve den rejse til holland, det var jo ikke det
> hun skrev...

Nemlig... Jeg forstod det nu ikke sådan at Jacob troede at jeg ville holde
ham hjemme eller... Jeg valgte at forstå det positivt, for ja, hvor er det
bare svært at gi' slip på sine børn!! Jeg er også sikker på at jeg i hele
den uge vil stå klar ved telefonen og ha' tyske og hollandske penge liggende
så jeg kan køre ned til ham med det samme hvis der skulle ske noget! *GG*

Jeg havde en grim oplevelse sidste år, da jeg var på udflugt til Kbh. med
skolen. Min datter blev pludselig meget syg, så jeg følte mig ret hjælpeløs
ved at stå 280 km. væk og tog-turen hjem var den længste jeg nogensinde har
oplevet... Det sidder naturligvis stadig i mig. (hun er tip-top rask
igen!

Jeg stoler fuldt og fast på at min mor og far nok skal passe godt på ham...
De har jo passet godt på mig, men...

Min lille dreng er ved at være stor! *HYYYL* (*grin*)

Det er ikke til at følge med, men selvfølgelig skal han ha' fornøjelsen af
en ferie med "Mormor og Opa" og da specielt når han lige er blevet storebror
igen... Så har han ekstra behov for lidt særskilt opmærksomhed og vi kan gi'
den nybagte storesøster lidt ekstra når baby sover!

R. Ilsøe
(termin i dag!

Fra : trille

Dato : 24-04-01 12:55

tillykke med familieforøgelsen!

Fra : trille

Dato : 24-04-01 11:27

Fra : Bro

Dato : 29-04-01 02:04

Hej...
Det er virkelig sødt af dine forældre at de inviterer din søn
med på en uges ferie, men jeg forstår dine betænkeligheder
fuldt ud.
Jeg vil bare sige...husk at følg dit hjerte i denne sag, - for din
dreng er ikke ved at være stor, som du skriver. Han er kun 3 1/2, og
er derfor stadig et meget lille barn som slet ikke selv kan overskue
konsekvensen af at være så langt væk hjemmefra så længe.
Han gør det som du (og far?) bestemmer for ham, så derfor
må I være sikre på at det I bestemmer, er noget han og I får noget
godt ud af.

Pas på ikke at sige ja til noget, fordi det er hvad andre forventer
man skal kunne klare, eller for ikke at gøre nogle (dine egne forældre)
skuffede eller kede af det.
Hvis du har det skidt med at han skal afsted, så sig nej.
Det er alt for tidligt at give slip, efter min mening.
Held og lykke med alt....

V.H.Bro

R. Ilsøe <gimze@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:CcRE6.358$ym4.159349919@news.mobilixnet.dk...