Søges: Hundedagpleje i København
Fra : Per Thoudahl Termark

Dato : 07-02-04 11:19

Hej,

vi har i en periode behov for at få vores hund passet, mens
vi er på arbejde - kender I nogen der gør i den slags i
København(s-området), så smid et par linier her i gruppen.

Per

Fra : Holm

Dato : 07-02-04 13:21

"Per Thoudahl Termark" <sorry_but_i_just_dont_@_want_to_invite.spam> skrev i
en meddelelse news:4024bb88$0$95095$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> vi er på arbejde - kender I nogen der gør i den slags i
> København(s-området), så smid et par linier her i gruppen.

Hej ,

Jeg har fundet dette link , ved ikke om det er i København , men prøv !

http://www.hundelufter.dk/

Hilsen Holm
....som i øvrigt synes dette er alletiders idé !!!

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 07-02-04 15:33

Hejsa,

"Per Thoudahl Termark" <sorry_but_i_just_dont_@_want_to_invite.spam> wrote in message news:<4024bb88$0$95095$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> vi har i en periode behov for at få vores hund passet, mens
> vi er på arbejde - kender I nogen der gør i den slags i
> København(s-området), så smid et par linier her i gruppen.

Jeg læste en artikel for en uges tid siden, som var hængt op i mit
klubhus. Artiklen omhandlede "hundedagpleje", og jeg mener det var i
Kbh. området. Kan ikke lige huske navnet på personen, men jeg kan da
finde ud af det. Det er naturligvis jeres valg hvad I vil gøre, men
jeg ville ikke selv sætte hunden i en slags dagpleje, hvor der er
mange hunde. Artiklen beskrev bl.a. hvordan hannerne kom op at toppes
om en tæve. Jeg tror at det for nogle hunde kan være en for psykisk
belastning at være sammen med så mange andre hunde, hvor der kæmpes om
rangordenen. Måske var det en idé at sætte en seddel op i lokalområdet
mhp. at få en person til at komme og lufte hunden? Nu ved jeg jo ikke
hvor mange timer den skal være alene, for hvis det er mange timer, så
er det måske ikke løsningen at der kommer en person og lufter hunden,
for derefter at forlade den igen i nogle timer indtil I kommer hjem.
Jeg kan tilføje at mine egne hunde er alene 9 timer dagligt uden
problemer, men de bliver også luftet godt inden jeg tager afsted og
bliver aktiveret godt når jeg kommer hjem.
Held og lykke med det

Mvh.
Mette

Fra : Holm

Dato : 07-02-04 16:18

"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
..

> [...]
> jeg ville ikke selv sætte hunden i en slags dagpleje, hvor der er
> mange hunde. Artiklen beskrev bl.a. hvordan hannerne kom op at toppes

Hej Mette

Jeg synes ikke idéen er dårlig , jeg tror bare man skal finde en god
dagpleje , hvor der er opsyn med hundene og at de bliver inddelt efter
hvilke hunde der kan enes , det kan jo også være at alle hunde får hver
deres område .
Jeg mener idéen er god fordi der netop aflives rigtig mange hunde i Danmark
fordi de ikke trives med at være alene .
Jeg ville have det bedre hvis mine hunde kunne komme i en "dagpleje" i
stedet for at være alene i 9-12 timer dagligt ...( hvilket de heldigvis ikke
er ) og jeg ville også synes det var bedre at de fik en daglig luftetur af
en ansvarsfuld hundelufter , midt på dagen , end slet ingenting .
Desuden er det dejligt for de hunde elskere der ikke selv kan have en hund ,
at få lov til at låne en i en times tid dagligt ...

Jeg tror at det for nogle hunde kan være en for psykisk
> belastning at være sammen med så mange andre hunde, hvor der kæmpes om
> rangordenen.

Ja det giver jeg dig ret i , så man skal selvfølgelig tage hensyn til den
enkelte hund .

Det handler altid om tillid , når andre skal passe vores kære venner .

Mange hilsener Holm

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 07-02-04 20:47

Hej,

"Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote in message news:<402501c7$0$1631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>jeg tror bare man skal finde en god
> dagpleje , hvor der er opsyn med hundene og at de bliver inddelt efter
> hvilke hunde der kan enes , det kan jo også være at alle hunde får hver
> deres område .

I den artikel jeg læste, var der én person, en kvinde, om at passe
flere hunde. Kvinden formåede ikke at skille hundene ad da de kom op
at slås. Kvinden havde også alle hunde med ude at blive luftet på en
gang. Det må således heller ikke være særligt fedt for andre
hundeejere at møde hende..nå det er en anden snak.

Jeg kender stort set intet til hundedagpleje, men jeg har en
forestilling om -som muligvis er helt forkert- at det økonomisk ikke
er nogen guldbrube at være hundedagplejemor. Derfor tror jeg det
handler om at der helst skal være så mange hunde som overhovedet
muligt, og så få til at passe hunde som muligt, da det jo vil være
dyrt at have flere ansatte i forhold til lønninger. Det vil sige at
(såfremt jeg har ret) er der en person til at passe mange hunde. Hvis
hundedagplejemoderen vælger at adskille hundene i forskellige
rum/hundegårde sammen med andre, udvalgte hunde, så vil der være meget
af dagen hvor hunden alligevel er uden opsyn fordi tiden mellem
hundene skal fordeles ligeligt. I den tid hvor hundene er uden opsyn
ved man ikke hvad der foregår mellem hundene. Hvis man har valgt sådan
en dagpleje for at hunden kan få menneskekontakt dagen igennem, vil
der (hvis ovennævnte system følges) ikke være ret meget tid til den
enkelte hund.
Hvis hundedagplejemoderen vælger at have alle hunde sammen, kan der
holdes øje med hundene, men det forudsætter også at man kan adskille
hunde der er i slåskamp. Det forudsætter desuden også at
hundedagplejemoderen er i stand til at aflæse hundene, herunder om der
er nogen hunde, der bliver trynet. Kampe om rangordenen kan jo
udmærket foregå i det små, hvilket vi mennesker ikke altid
registrerer. Det kan f.eks. bare dreje sig om en hund, der
tilsyneladende helst vil opholde sig i bryggerset...tror man, lige
indtil det viser sig at den bliver holdt væk af en anden hund, ved
brug af bare blikket f.eks.

>jeg ville også synes det var bedre at de fik en daglig luftetur af
> en ansvarsfuld hundelufter , midt på dagen , end slet ingenting .

Grunden til at jeg ikke ser dette som en fordel er, at jeg har prøvet
at have en hund med alene hjemme problemer, og det med en forstyrrelse
midt på dagen, hvor hunden bagefter bliver ladt alene igen, er ikke
nogen god idé. Hunde der har svært ved at være alene hjemme kan måske
klare at blive forladt en gang i løbet af dagen, men sker det igen at
ejeren eller en anden kommer for derefter at forlade hunden igen,
giver det problemer.

Holm skrev:
> Ja det giver jeg dig ret i , så man skal selvfølgelig tage hensyn til den
> enkelte hund .

Dér er det så nok at jeg tvivler på, at der kan tages sådan et hensyn.

> Det handler altid om tillid , når andre skal passe vores kære venner .
Ja, det har du helt ret i. Jeg vil personligt ikke selv have tillid
til at andre kunne passe mine hunde..men man kan selvfølgelig sige at
størteparten af den danske befolkning overlader jo trygt deres børn
til vildtfremmede mennesker i dagpleje/børnehave for at blive passet,
så hvorfor ikke også ens hund?

Mvh.
Mette

Fra : Claus Rathlou

Dato : 07-02-04 19:45

> Jeg læste en artikel for en uges tid siden, som var hængt op i mit
> klubhus. Artiklen omhandlede "hundedagpleje", og jeg mener det var i
> Kbh. området.
Hej
Artiklen var fra JP lørdag d. 1/2-2004
Mvh.

Claus

Fra : Claus Rathlou

Dato : 07-02-04 20:55

"Claus Rathlou" <claus.rathlou@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Artiklen var fra JP lørdag d. 1/2-2004
> Mvh.
>
> Claus
Rettelse:
29.01.04 Sektion: Derhjemme
Et center for hunden
Fandes, det kræver adgangskode og min virker ikke selvom jeg er abonnement
på JP
Jeg mener at hendes tlf. står i artiklen.

Claus

Fra : Ragna

Dato : 07-02-04 22:01

Prøv at kigge på dette link: http://www.hundelufter.dk

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Per Thoudahl Termark

Dato : 08-02-04 18:32

Jeg takker for hjælpen

Vi har til alt held nogle kanon hundevenner som vi talte med og som gerne
vil tage hende - og som hun ELSKER at være hos!
I ved hvem I er og vi skylder jer BIG TIME!

Som en sidebemærkning kan jeg fortælle vi at ikke var i stand til at finde
noget nærmere end hhv Slangerup, Hvidovre, samt Dyrenes beskyttelses
nyligt åbnede dagplejeordning (i bl.a. Roskilde).

*vuf!*
Per