Hundebid !
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 08:35

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-02-04 08:39

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> Artikel fra BT :

Meget tragisk sag, det bekræfter i hvert fald at en hunds mund er fyldt med
bakterier.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 08:47

> Meget tragisk sag, det bekræfter i hvert fald at en hunds mund er fyldt
med
> bakterier.

Ja, det er sørgeligt....
Lad os håbe, at artiklen kan hjælpe andre mennesker til, at huske og søge
læge i tide.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jytte

Dato : 06-02-04 08:56

Buffy wrote:

> Ja, det er sørgeligt....
> Lad os håbe, at artiklen kan hjælpe andre mennesker til, at huske og
> søge læge i tide.
>
> Mvh. www.tjekmig.dk

Det er et særtilfælde. Tænk hvor mange skrammer man har fået i tidens løb.
Hvis uheldet er ude, kan alt ske.

Det er ikke sikkert at det havde hjulpet den pågældende, selvom han med det
samme havde søgt læge.

Hilsen
Jytte

Fra : Anja Vadh

Dato : 07-02-04 10:00

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> med
>
> Ja, det er sørgeligt....
> Lad os håbe, at artiklen kan hjælpe andre mennesker til, at huske og søge
> læge i tide.

'
Hvis ikke man husker lægerne på hvad de skal kan du ligeså godt lade være
med at søge læge samme dag en hund har bidt dig. min samlever blev kørt på
lægevagten samme dag da han havde sin stivkrampe kunne de ikke gøre noget
han kunne bare gå hjem og komme hånden i sæbevand
om aftenen kunne han kun have armen i en stilling og det var opad hånden var
meget hævet !
næste dag gik han ned til sin egen læge og først da fik han piller !

først senere fandt han ud af at sundhedsstyrelsen har anbefalet penicillin
meget hurtigt efter et hundebid om ikke andet så forebyggende.

MVH

Anja

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-02-04 14:20

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Artikel fra BT :
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=251600/
>

> Mvh. www.tjekmig.dk

Hej Buffy

Ja det er tragisk når noget sådan sker, men der vil vel altid være nogle
enkelte af sådanne tilfælder. Stivkrampe dræber endnu hurtigere, men
alligevel har folk svært ved at huske, at holde deres vaccination vedlige.
Når så vi mennesker, med skrappe sæber, slår alle de bakterier ihjel, som
kæmper vores sag, så skal vi jo få problemer, for så er der kun de mest
sejglivede tilbage. De er ikke ret mange, og normalt ville andre bakterier
gøre kål på dem, ikke fordi de var stærkere, men fordi de var mange. Vores
skrappe sæber slog dem ihjel, men hvem skal nu udrydde den lille sejge. Så
dermed sagt, at vores tendens til at prøve at sterilisere vore omgivelser,
ikke nødvendigvis tjener til vores eget bedste.

M.V.H......Benny..

Fra : Lene Hansen

Dato : 06-02-04 14:58

For ca. tre år siden, blev jeg bidt i hånden af naboens hund, da den og min
begyndte at slås. Da jeg ville prøve at skille dem ad, blev jeg bidt, men
dog kun overfladisk. Jeg blev i tvivl om min stivkrampevaccination var til
at stole på, så da det var en weekend, det skete, måtte jeg ringe til
vagtlægen. Jeg havde overhovedet ikke selv tænkt i bakteriebaner, men det
skal jeg love for at vagtlægen gjorde. Han sagde at de fleste mennesker ikke
var klar over hvor farligt et bid kunne være, og ofte skulle der kun meget
lidt til, hvis man var meget uheldig.
Jeg røg på en meget skrap penicillin kur i flere dage, og blev indskærpet
hvor vigtigt det var at jeg overholdt den. Det skræmte mig lidt, og siden er
jeg lidt mere påpasselig med hvordan jeg omgås hunde/katte. Jeg lader i
hvert fald ikke bare et bid være et bid. Heller kontakte lægen en ekstra
gang.

Hilsen
Lene

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 10:29

"Benny Mortensen" <burkimia@mail333.com> skrev i en meddelelse

> Ja det er tragisk når noget sådan sker, men der vil vel altid være nogle
> enkelte af sådanne tilfælder. Stivkrampe dræber endnu hurtigere, men
> alligevel har folk svært ved at huske, at holde deres vaccination vedlige.

Ja, jeg blev stivkrampevaccineret sidst, netop i forbindelse med et
hundebid. Det er første og eneste gang, jeg er blevet bidt ( lige på nær et
par hvalpeskrammer ). Såret blev lappet med et par sommerfugleplastre, men
jeg blev ikke tilbudt en penicillinkur, som Lene beskriver. Det vil jeg så
huske og bede om, hvis det engang skulle ske igen.

> [...]

> dermed sagt, at vores tendens til at prøve at sterilisere vore omgivelser,
> ikke nødvendigvis tjener til vores eget bedste.

Nej, det er der sikkert noget om. Mange mente, at vores børn ville udvikle
allergi netop fordi, at vi havde dyr, da de var helt små. Jeg tror at børn,
som ikke har haft den store kontakt med dyr, har en større chance for, at
blive allergikere, men selvfølgelig kan allergi også være arveligt.

Vi glæder os i hvert fald over, at vores børn kan tåle både hund, kat,
kanin, hest osv.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bettina

Dato : 07-02-04 19:09

Hej

Jeg det er helt sikkert en uhyggelig historie, som jeg vil have i
baghovedet, hvis jeg skulle blive bidt.

Der stod noget om i artiklen, at bakterien findes i alle hundes
mundhuler.
Så kom jeg lige til at tænke på min veninde, som lader sin hund kysse
sig.
Er det så ik også farligt?

Mvh.
Bettina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-04 20:36

"Bettina" <BettinaFS@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mundhuler.
> Så kom jeg lige til at tænke på min veninde, som lader sin hund kysse

Hej Bettina

Nej det er faktisk ikke farligt. Det som folk straks bemærker i sådanne
situationer, er " Kors hvor uhygiejnisk " og så kommer alle de andre ord de
kender ... Folk får sommetider noget godt indenfor, og så er det sgu
svært at ryste det ud igen. Det er med sådan noget, som med Aids, det er
farligt, hvis det kommer ind i blodbanen, og så alligevel, altså angående
hunden ( Ikke Aids ) så er riskoen alligevel ret lille. Men den er der, og
folk med et svækket immunforsvar kan være følsomme for netop disse
bakterier, og er de det, så er fanden jo løs. de 99.999 gange ud af 100.000
sker der intet, men det hjælper jo ikke den, som er nr 100.000.

M.V.H.....Benny..

Fra : Claus

Dato : 07-02-04 21:32

> [...]
100.000
> sker der intet, men det hjælper jo ikke den, som er nr 100.000.

Når jeg tænker på alle de gange jeg har været bidt, flere gange
alvorligt, masser af gange små bid, jeg er sq noget overrasket over at
det skulle være farligt. Men man lærer noget hele tiden.
Næste gang jeg får et hak. så kan det sq være jeg tager til lægen,
istedet for bare at sætte isolerings bånd på som jeg plejer.

Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-04 23:36

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Næste gang jeg får et hak. så kan det sq være jeg tager til lægen,
> istedet for bare at sætte isolerings bånd på som jeg plejer.

Hej Claus

Man kan jo så gætte på, at du er immun over for bakterien, og har et
velfungerende immunforsvar. Nogle mennesker får bare en lille rift, og der
er betændelse med det samme, hvor andre kan få store sår, uden skygge af
infektion, så hvorfor det lige sker for nogle, forbliver nok en gåde. Vi
ligner nok hinanden, lidt pattesalve på, og så er det godt. Det er sådan et
levn fra papegøjerne, for bed de hul, var der betændelse med det samme, hvis
det ikke blev smurt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Claus

Dato : 08-02-04 08:36

> [...]
.. Det er sådan et
> levn fra papegøjerne, for bed de hul, var der betændelse med det

Har du oxo haft gøjer ?

Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-04 19:53

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Hej Claus

Ja til stor ærgrelse for naboerne. Nå der var papegøjerne nok ikke de værste
... Men de glemmer aldrig de Sydamerikanske parakitter. Men kun ca 70
Stk i haven, så jo, de kunne sikkert godt høres ).. Men nu er der kun
en tilbage, en halvskaldet grå Jaco.

M.V.H.....Benny..

Fra : Claus

Dato : 09-02-04 20:17

> [...]
ca 70
> Stk i haven, så jo, de kunne sikkert godt høres ).. Men nu er der

Jeg har haft flere Ara'er og Amasoner men den sidste røg ind til sviger
mor, jeg kan ikke holde ud at høre på nogen af dem..så nu kan de jo se
hvem der får det sidste ord. *LOL*

Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-04 00:54

> [...]
> >

> Jeg har haft flere Ara'er og Amasoner men den sidste røg ind til sviger
> mor, jeg kan ikke holde ud at høre på nogen af dem..så nu kan de jo se

Det gør min, når den kigger på en og siger " Hva' Så, din gamle Båtnakke "

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-04 20:47

> [...]
> blive allergikere, men selvfølgelig kan allergi også være arveligt.
>
> Vi glæder os i hvert fald over, at vores børn kan tåle både hund, kat,

Hej igen Buffy

Jeg tror ikke på, at man bliver allergiker fordi man har dyr. Det er noget
man er født med anlægget til, på lige fod med eksemer o.s.v. Er man
allergisk over for dyr, fremprovokerer dyr jo selvfølgelig et anfald. Men
det spøjse er jo, at langt de fleste, som er allergisk over for dyr,
uheldigvis også er helt tosset med dyr. Men man påstår at folk med dyr, er
mindre stressede og mere harmoniske. Det skal nok passe, for alle dem jeg
møder uden hund, har så travlt med at fortælle mig, hvordan jeg skal gå med
min hund ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 22:05

> [...]

noget
> man er født med anlægget til, på lige fod med eksemer o.s.v.

Nej, men folk mente jo engang, at folk med dyr var mere udsat. Man har så
senere fundet ud af, at det faktisk var omvendt svjh.

Er man
> allergisk over for dyr, fremprovokerer dyr jo selvfølgelig et anfald. Men
> det spøjse er jo, at langt de fleste, som er allergisk over for dyr,
> uheldigvis også er helt tosset med dyr.

Jeg lider selv af allergi og eksem og har fået en priktest, hvor der ingen
reaktion var. Heldigvis for det. Jeg ville have svært ved, at undvære dyr og
synes, at det er meget synd for de mennesker, der er allergiske over for
lige netop deres hund, kat eller andet kæledyr.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-02-04 23:52

> [...]
> synes, at det er meget synd for de mennesker, der er allergiske over for
> lige netop deres hund, kat eller andet kæledyr.

Ja det må være træls. Jeg havde en kammerat for en del år siden, som af og
til kom med sønnen, så han kunne snakke med kattene og marsvinet. Når han så
ikke kunne tåle mere, gik han bare hjem, men på den måde havde han jo
alligevel lidt kæledyr, for hjemme var de jo udelukket.
Men du har vist ret i, at det at have kæledyr ikke øger chancerne for
allergi, snarere modsat.

M.V.H....Benny..