Printere væk!!!
Fra : Malene Nørgaard

Dato : 23-04-01 08:30

Hej

En bruger "mister" med jævne mellemrum sine printere (netværk).
Dvs de forsvinder helt, er ikke at se under Indstillinger og derfor kan han
jo heller ikke printe.
Han er nødt til at genstarte, og så er de alle der igen.
Ovenstående opstår i forbindelse med print fra enten Internet Explorer eller
Outlook.
Er der nogen der har et svar på dette??

mvh
Malene

Fra : Dan Mortensen

Dato : 23-04-01 17:25

Fra : Dan Mortensen

Dato : 23-04-01 17:26

<waterroad@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Han er nødt til at genstarte, og så er de alle der igen.
>Ovenstående opstår i forbindelse med print fra enten Internet Explorer eller

Vi har haft det samme på en NT4/Metaframe, hvor de også forsvandt. Man
kunne starte Spooleren, og så kom de igen.

Efter en reinstallation af driveren til en tilfældig printer (Driveren
jeg brugte var en HP LaserJet III), virkede det hele igen.

>mvh
>Malene

/Dan Mortensen

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 24-04-01 07:07

OK, men virkede det for altid?
For ellers kan vedkommende jo ligeså godt bare genstarte, når problemet
opstår, istedet for at reinstallere ????????
mvh
Malene

Dan Mortensen <damo@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ae4574c.90808385@news.inet.tele.dk...

Fra : Dan Mortensen

Dato : 24-04-01 21:48

On Tue, 24 Apr 2001 08:06:59 +0200, "Malene Nørgaard"
<waterroad@yahoo.com> wrote:

> [...]
>For ellers kan vedkommende jo ligeså godt bare genstarte, når problemet
>opstår, istedet for at reinstallere ????????

Ja, det gør det faktisk. Men om det hjælper på dit problem ved jeg jo
ikke.

/Dan MOrtensen

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 25-04-01 07:23

Næ, men jeg kunne jo prøve, selvom, det virker ulogisk, da et drejer sig om
en nyformateret maksine og derfor også nyinstalleret printere.!!

nyhedsmeddelelse:3ae5e641.192941425@news.inet.tele.dk...

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-04-01 21:38

On Wed, 25 Apr 2001 08:22:37 +0200, "Malene Nørgaard"
<waterroad@yahoo.com> wrote:

>Næ, men jeg kunne jo prøve, selvom, det virker ulogisk, da et drejer sig om
>en nyformateret maksine og derfor også nyinstalleret printere.!!
>
>mvh
>Malene

Vores fejl kom efter et par uger på netop en nyinstalleret NT...

Det tog mig "nogle" måneder at finde "løsningen". Før kunne jeg kun
restarte serveren. Senere fandt jeg ud af at spooleren gik ned, og den
kunne startes, så printerene kom igen.

/Dan MOrtensen