DCU-møders dagsorden...........
Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 26-01-04 13:40

Hvorfor er dagsordenen til DCUs kredsgeneralforsamlinger og DCUs
repræsentantskabsmøder og DCUs hovedbestyrelsesmøder HEMMELIGE for
medlemmerne?

Hvorfor må medlemmerne ikke se hvilke forsalg der er kommet på
dagsordenen fra medlemmerne! er der overhovedet nogen af medlemmernes
indsendte forslag som kommer på dagsordenen! bliver der stemt om
vedtagelsen af medlemmernes indsendte forslag?

Hvorfor er ALT vedr. dagsordenen til DCUs højeste myndighed
...REPRÆSENTANTSKABSMØDER .... HEMMELIGE for medlemmerne?
Hvorfor er referaterne fra disse møder HEMMELIGE for medlemmerne?

Er det et led i den demokratiske proces i DCU? eller beskytter
pamperne sig selv ved, at INGEN medlemmer aner hvad der foregår! og
hvad der besluttes! og hvem der beslutter hvad! og hvem som har
ansvaret for beslutningerne!

Vær med til at indføre demokratiske tilstande i vores forening DCU,
send ændringsforslag til jeres kredsbestyrelser (helt med navn på DEN
kredsrepræsentant som I vil have til at tage sig af JERES forslag).

Venlig hilsen
verner

NB! HUSK det skal være 8 dage INDEN afholdelsen af generalforsamlingen
i DIN kreds.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 28-01-04 00:18

I.Kreds overholder ikke DCUs Love og vedtægter vedr. offentliggørelse
af dagsordenen for medlemmerne til kredsgeneralforsamlingen 3. Februar
2004.

DCUs Love og vedtægter siger, at kredsene med MINDST 14 DAGES varsel
skal angive dagsordenen i medlemsbladet! DET sker ikke.

DCUs Love og vedtægter angiver en SKABELON (som er offentliggjort HELE
året)over hvad en dagsorden SKAL indeholde :

1.Valg af dirigent.
2.Kredsledelsens beretning.
3.Kredsens regnskab til godkendelse.
4.Indkomne forslag.
5.Valg af repræsentanter og suppleanter herfor.
6.Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant.
7.Eventuelt.

DET GIVER JO INGEN MENING AT PÅLÆGGE KREDSENE AT UDSENDE DENNE
SKABELON 14 DAGE FØR MØDET HVERT ANDET ÅR! Regner de medlemmer for at
være underbegavede?

DETTE ER EN SKABELON TIL EN DAGSORDEN.

1.Kreds leverer IKKE en dagsorden, de skriver bare denne skabelon af!

Dagsordenen viser IKKE hvilke forslag der skal behandles på
generalforsamlingen! derfor har medlemmer ikke en jordisk chance for
at forberede sig på behandlingen af det enkelte indkomne forslag!
Dagsordenen skal udvise indkomne forslag ellers har dagsordenen ingen
mening.
HELE formålet med en dagsorden er at medlemmer kan forberede sig på
den demokratiske proces som en generalforsamling er!

Valg af repræsentanter! DET er åbenbart også en hemmelighed.
Medlemmerne aner ikke hvem som er på valg! derfor har medlemmerne ikke
mulighed for at finde kandidater til de valgbare poster! DET er også
en af dagsordenens funktioner.

Det er mere end dårlig behandling af medlemmerne at levere en skabelon
som grundlaget for en generalforsamling der KUN foregår hvert andet
år. I min verden er det noget svineri.

Så har jeg nogle spørgsmål til garvede medlemmer.

Kan en Kreds forbyde et medlem i Kredsen at deltage og stemme på
generalforsamlingen?
DCUs Love og vedtægter siger intet om en bestemt dato hvor kontigentet
SKAL være betalt!

Men de siger, at UDMELDELSE kan ske INDEN den 1 oktober, og får
derefter virkning fra følgende 1. januar!
Det vil sige, at hvis et medlem IKKE har opsagt sit medlemsskab INDEN
1. oktober så er medlemmet STADIG medlem det efterfølgende år! altså
medlem af DCU. Kan man så forbyde medlemmet i at deltage i
generalforsamlingen? selvom de ikke har betalt kontigent endnu eller
modtaget campingpasset fra DCU-huset endnu?

Venlig hilsen
verner

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 00:30

I news:6fbbedd3.0401271517.2b6c1e57@posting.google.com skrev
ven_hj@yahoo.dk følgende:

> [...]
>

> DCUs Love og vedtægter siger, at kredsene med MINDST 14 DAGES varsel
> skal angive dagsordenen i medlemsbladet! DET sker ikke.

Så henvend dig til kredsen eller til DCU

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 28-01-04 12:43

Her OVERTRÆDER DCUs ledelse DCUs Love og vedtægter:

I DCUs Love og vedtægter står der ordret citeret i §10 stk.1 :

"Kredsledelsen varetager DCUs interesser i kredesen OG DANNER BINDELED
MELLEM KREDSENS MEDLEMMER OG HOVEDBESTYRELSEN" ,citat slut.

Her står der, at der SKAL foregå en TOVEJSKOMMUNIKATION = bindeled
mellen Hovedbestyrelsen og det ENKELTE medlem!

D.v.s. at de informationer Hovedbestyrelsen/forretningsudvalget
sender ud til Kredsrepræsentanter skal formidles videre til
medlemmerne.
Referater og regnskaber sendes til ALLE Kredsrepræsentanter ! hvorfor
informerer Kredsrepræsentanterne ikke denne information videre til
medlemmerne ? ( To kredsrepræsentanter har udtalt, at der er HEMMELIGE
regler i DCUs ledelse som forbyder udlevering af referater og
regnskaber til medlemmerne ? I STRID MED DCUs LOVE OG VEDTÆGTER)! er
det lovligt at der findes HEMMELIGE regler i Ledelsen?) de medlemmer
som har valgt dem? det er deres HOVEDOPGAVE som medlemmernes
repræsentanter!

D.v.s. at medlemmernes spørgsmål,forslag m.v. til HOVEDBESTYRELSEN
SKAL videresendes til Hovedbestyrelsen.
Kredsrepræsentanter SKAL være bindeled til Hovedbestyrelsen ifølge
DCUs Love og vedtægter.

Kredsrepræsentanter overtræder disse bestemmelser ved IKKE ...
-at gå i dialog med medlemmerne! (DE HAR ÅBENBART FÅET MUNDKURV PÅ?).
-at reagere på medlemmernes henvendelser.
-at svare på høflige henvendelser fra medlemmerne ! hverken pr. brev
eller pr. E-mail, eller på DCUs EGEN debatside!
-at være bindeled fra Hovedbestyrelsen og videregive informationer fra
denne til MEDLEMMERNE.

og meget meget mere.......

Venlig hilsen
verner

Fra : Sten bo

Dato : 28-01-04 14:52

ven_hj@yahoo.dk wrote:
> [...]
>

> Her står der, at der SKAL foregå en TOVEJSKOMMUNIKATION = bindeled
> mellen Hovedbestyrelsen og det ENKELTE medlem!

Ja men dog. fik mystisk indlæget ind , man kan læse på så mange måder. Jeg
går ud fra at kapitalerne, store bogstaver er en tilføjelse?

Har ikke vedtægterne - men tror du overser
indledningen - "Kredsledelsen varetager DCU s interesser i kredsen". Her
skal man formentlig/selvfølgelig opfatte DCU som en helhed, bestyrelse,
kredsbestyrelse, og alle medlemmerne tilsammen - Og man anser så pilleriet
fra uvedkomne for at være imod helhedens interesse. Kan ikke se at man
direkte overtræder noget, og har kun dine og enkelte andres udsagn om
arbejdet i en meget stor organisation, som lige du oven i købet erklærer
ikke
at være medlem af, eller, at ha været til nogen af deres møder, eller nogen
side kunne tænke sig at gå til..

Kan godt være at der kan ændres noget - det kan der sikkert - men lad dog
dem der er medlemmer og går til møderne finde ud af det. Demokrati eller
ej - en sag med mange facetter.

sten

Fra : Broegger

Dato : 31-01-04 12:39