kredsgeneralforsamlinger
Fra : jens jørgensen

Dato : 25-01-04 23:08

Så er det nu der er kredsgeneralforsamlinger. så hvis der er nogen der vil
have noget lavet om f.eks. vedtægter så gælder det om at få indsendt forslag
senest 8 dage før.
Jeg påtænker selv at indsende et hvad angår tilgængelighed til DCU´s
regnskaber.
Kom nu med nogle forslag, det er den eneste mulighed for at lave noget om.

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 26-01-04 09:52

Vær opmærksom på, at kredsgeneralforsamlingerne "kun" er
kredsgeneralforsamlinger. Det betyder, at der ikke på disse
generalforsamlinger kan træffes beslutninger om at DCU skal fremlægge
sine regnskaber. Dette kan, så vidt jeg kan se af DCU' vedtægter, kun
besluttes på repræsentantskabsmøderne - som kun holdes hvert andet år.

For at der skal stilles forslag til repræsentantskabsmøderne, skal
forslag komme fra kredsledelserne, det er formuleret således i
vedtægterne:

Stk. 3
Forslag til dagsorden kan foruden af hovedbestyrelsen fremsættes af
repræsentantskabsmedlemmer via kredsledelsen.
Forslag, der ønskes behandlet på det ordinære repræsentantskabsmøde,
skal være indleveret til hovedkontoret inden 1. februar.
Samtlige forslag, regnskaber og budgetter udsendes til de valgte
repræsentanter senest 21 dage før repræsentantskabsmødet.

Såh.........hvis jeg skulle fremsætte forslag på
kredsgeneralforsamlingerne, ville jeg fremsætte forslag om, at
forsamlingen forpligter kredsledelsen til at fremsætte forslag til
DCU's repræsentantskabsmøde om, at DCU's regnskaber bliver
tilgængelige....

Det virker indviklet, men DCU's regler er ikke så ualmindelige endda.
Og det kan nemt håndteres, når bare man lige tænker planen igennem.

/Flemming U.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 26-01-04 15:22

flemming@udbjorg.dk (Flemming Udbj?rg) wrote in message news:<719910c5.0401260051.1121637e@posting.google.com>...
> Vær opmærksom på, at kredsgeneralforsamlingerne "kun" er
> kredsgeneralforsamlinger.

Ja og det er det ENESTE sted medlemmerne har adgang til og kan komme
med forslag til! det er hele essensen i Jens`es indlæg!

Det betyder, at der ikke på disse
> generalforsamlinger kan træffes beslutninger om at DCU skal fremlægge
> sine regnskaber.

Nej naturligvis ikke, ALLE beslutninger skal ifølge Love og Vedtægter
besluttes i DCUs højeste myndighed Repræsentantskabet!
Kredsene i DCU er rene festudvalg! Men de har EEN funktion som de ikke
også kan tilsidesætte ifølge lovene og det er at viderebringe
medlemmernes forslag til Repræsentantskabet! Men i dag har vi
medlemmer ikke en jordisk chance for at kontrollere om de gør det, da
ALLE dagsordener og referater i DCU er HEMMELIGE!

Dette kan, så vidt jeg kan se af DCU' vedtægter, kun
> besluttes på repræsentantskabsmøderne - som kun holdes hvert andet år.

Enig.

> For at der skal stilles forslag til repræsentantskabsmøderne, skal
> forslag komme fra kredsledelserne,

Korrekt.

det er formuleret således i
> [...]
> forsamlingen forpligter kredsledelsen til at fremsætte forslag til
> DCU's repræsentantskabsmøde om, at DCU's regnskaber bliver

Præcis, det er den simple forretningsgang i alle større foreninger med
kredse.
ALLE ved, at DCUs kredse ikke kan beslutte noget som helst der har med
DCU at gøre. Kredsen har drfor pligt til at sende alle forslag om
vedtægtsændringer videre til Repræsentantskabet, ellers overholder de
ikke DCU Love og vedtægter.

> Det virker indviklet,

Næe jeg synes det er meget simpelt.

men DCU's regler er ikke så ualmindelige endda.
> Og det kan nemt håndteres, når bare man lige tænker planen igennem.
>
> /Flemming U.

Hilsen
verner

Fra : Per H

Dato : 26-01-04 16:18

On 26 Jan 2004 06:22:03 -0800, ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk)
skrev:

>Ja og det er det ENESTE sted medlemmerne har adgang til og kan komme
>med forslag til! det er hele essensen i Jens`es indlæg!

Mig bekent, er der love for en bestyrelse, hvor b.la
generalforsamlinger er åbne for betalende medlemmer. og regnskabet
skal udeles til medlemmerne på forlangende.

Hvis DCU ikke er lydhør for det, må der vel være andre veje at gå.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 26-01-04 21:19

Jeg orker ikke at være den der forsvarer DCU - det må de selv tage sig
af.
Men det er ikke rigtigt, at der findes lovgivning, der sikrer at
medlemmer har møderet til foreningers generalforsamlinger.

Foreninger er underlagt de vedtægter som er gældende for foreningen -
og kun dem. Og det er helt almindeligt, at der i større foreninger
ikke er direkte adgang for de enkelte menige medlemmer til
generalforsamlingerne. Et politisk parti er også en foreningen, og du
har ikke adgang til hverken Socialdemokraternes eller Venstres
landsmøder eller til Coop Danmarks generalforsamling.

Det repræsentative demokrati er udbredt i Danmark - vi lader os
repræsentere af andre. Det der så er vores udfordring og forpligtelse
er, at vælge disse repræsentanter med omhu. I DCU sker det på
kredsenes generalforsamlinger, fordi det er via kredsledelsen at
repræsentanterne til repræsentantskabet skal vælges. Og disse
repræsentanter er jo menige medlemmer indtil de bliver valgt,
hvorefter de er en del af foreningens ledelse.

Det er demokrati i praktisk form. I en forening med 200.000 medlemmer
kan alle ikke være til stede på en generalforsamling, og det kan ikke
forventes at alle detaljerede spørgsmål om foeningens drift og
udvikling kan styres ved et direkte demokrati, hvor alle stemmer om
der f.eks. skal bygges et nyt hovedkontor.

Vi har vores indflydelse ved at vælge de rigtige lokale repræsentanter
- og ved at sætte dem fra bestillingen hvis de ikke stemmer og
arbejder i overensstemmelse med kredsens flertals indstilling.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 26-01-04 22:36

Flemming Udbj?rg wrote:
> [...]
> har ikke adgang til hverken Socialdemokraternes eller Venstres
> landsmøder eller til Coop Danmarks generalforsamling.

Hej Flemming
Det er noget vrøvl du skriver, eller også blander du tingene sammen så du
ikke selv kan finde ud af dem mere. Et landsmøde er jo ikke en
generalforsamling. Et hvert medlem af Socialdemokraterne, Venstre og nævn
selv resten, har mulighed for at komme til en generalforsamling, nogle endog
til flere, det kommer an på hvordan den enkelte partiorganisation er
opbygget.

Ebbe.

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 27-01-04 08:04

Kære Ebbe.
Den synes jeg lige du skal tygge på igen - og du kunne passende hente
de nævnte foreningers vedtægter, hvor du vil opdage, at foreningernes
øverste myndighed er landsmødet. Andre foreninger har i vedtægterne
bestemt, at den øverste myndighed er repræsentantskabsmødet. Det er
med andre ord det, som andre foreninger kalder en generalforsamling.
Og ordet generalforsamling er man ikke forpligtet til at anvende i
vedtægterne, når der tales om foreninger, hvor der for
virksomhedsselskaber gælder bestemte regler.

Såh....landsmøder og repræsentantskaber er at sidestille med ordet
generalforsamling. Her vælges foreningens ledelse, og her står
ledelsen til ansvar for foreningens økonomi og virke. Og vigtigst; Det
er i foreningens vedtægter bestemt, at disse organer er foreningens
højeste myndighed.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-01-04 12:37

flemming@udbjorg.dk (Flemming Udbj?rg) wrote in message news:<719910c5.0401262304.3d9b47e5@posting.google.com>...

> [...]
> med andre ord det, som andre foreninger kalder en generalforsamling.
> Såh....landsmøder og repræsentantskaber er at sidestille med ordet

Du har selvfølgelig ret hvis vi taler om konstruktionen! Men Flemming
vi taler om hvordan den virkelige verden ser ud. Et er teori, men
hvordan foregår det i virkelighedens verden ? DET er det centrale, det
andet er bare ord på værdiløse papirer som ikke efterleves.Tag f.eks.
DCUs Love og vedtægter, de overtrædes i den grad at det burde bekymre
ethvert medlem.

Landsmøder er offentlige! TV og radio transmiterer fra disse møder!
Møderne er ikke hemmelige som i DCU!
Mødedagsordenen er heller ikke hemmelig!
Deltagerene på landsmøder er i dialog med dem som har valgt dem!
Afstemninger er offentlige!
Alle kandidater er valgt ved urafstemninger (folketingsvalg) på
demokratisk vis.

Så Flemming, en sammenligning med landsmøder og DCUs
repræsentantskabsmøder er helt ude i hampem.

Venlig hilsen
verner

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 27-01-04 16:00

Bo Børgesen (Verner) skriver:
"DCUs Love og vedtægter, de overtrædes i den grad at det burde bekymre
ethvert medlem."

Se det er en påstand der vil noget - og jeg går ud fra, at du kan
dokumentere det. Spar mig for lange forklaringer her i denne gruppe,
men gå til politiet med din viden.

Det er nemlig strafbart at drive foreninger imod foreningens
vedtægter, og hvis dette inkluderer økonomisk rod, vil også Told &
Skat være interesseret.

Såh...jeg forventer at du tager skridtet fuldt ud nu! I modsat fald må
vi andre nøjes med at kalde dine udfald for de rene teorier. Og til
den ende skal du huske, at det også kan være strafbart at udsprede
denne slags udfald, hvis du ikke kan dokumentere dem. Og hvis jeg sad
i DCU's ledelse, ville jeg med denne udtalelse fra dig, ikke betænke
mig 5 minutter på at anmelde dig for injurier - selvfølgelig med
risikoen for, at du kan bevise at du har ret :)

Og så har jeg vist sagt nok i denne sammenhæng :)

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-01-04 23:19

flemming@udbjorg.dk (Flemming Udbj?rg) wrote in message news:<719910c5.0401270659.487130cd@posting.google.com>...
> [...]
> ethvert medlem."
>
> Se det er en påstand der vil noget - og jeg går ud fra, at du kan

Jeg kunne underholde dig i timer Carsten Stage øhe jeg mener Flemming
Udbjorg med hvad ledelsen overskrider af Love,vedtægter,
bestemmelser,betingelser og regler, skevne og uskrevne. Men jeg gider
ikke spilde mine guldkorn på dig Carsten øhe for søren jeg mener
Flemming.

Spar mig for lange forklaringer her i denne gruppe,
> men gå til politiet med din viden.

Så kom skolemestergenet op i dig igen hva!!!

> Det er nemlig strafbart at drive foreninger imod foreningens
> vedtægter, og hvis dette inkluderer økonomisk rod, vil også Told &
> Skat være interesseret.

Carsten øhe jeg mener Flemming, har DU kendskab til økonomisk rod i
DCU ?
DETTE vil jeg MEGET gerne høre noget mere om fortæl fortæl Flemming!
eller er det bare dit sædvanlige ævl?

Hilsen
verner

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 28-01-04 14:23

Såh...resultatet er, så vidt jeg kan forstå, at der er ikke indhold
nok i vrøvlet til, at det kan bære en politimæssig undersøgelse.

Og så er det jo bare....vrøvleri.

/Flemming - end of discussion

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 27-01-04 16:20

Flemming Udbj?rg wrote:
> [...]
> ledelsen til ansvar for foreningens økonomi og virke. Og vigtigst; Det
> er i foreningens vedtægter bestemt, at disse organer er foreningens

Hej Flemming

Der er intet forkert i mit svar til dig, og jeg svarer dig på det du
skriver, ikke hvad du måske har tænkt.

Jeg har vedtægterne, og du kan selv følge med her:

klip fra: http://www.venstre.dk/viewPage.php?id=405
Sådan er Venstre organiseret

I modsætning til andre partier er Venstre ikke top-styret.
Naturligvis har Venstre en ledelse og valgte folk i toppen af partiet, men
det er medlemmerne, vælgerforeningerne og Landsmødet, der bestemmer. Det er
karakteristisk for Venstre, at det blev bygget op fra bunden. Først 60 år
efter partiets start med de første foreninger, fik Venstre en
Landsorganisation, som i dag står for det praktiske arbejde med oplysning,
information, markedsføring, medlemskartotek og sekretariatsvirksomhed.

Socialdemokraterne har intet på nettet, men de er organiseret på
stort set sammen måde.

http://www.konservative.dk/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&r
eq=viewarticle&artid=40&page=1

Her kan du hente de konservatives vedtægter

Dansk Folkeparti:
http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/show.asp?parent=17689&layout=0

Her vælges også delegerede til landsmødet.

Du kan jo fortolke så længe du vil, men det ændrer jo ikke på
kendsgerninger. Landsmøder og repræsentantskaber kan ikke sidestilles med
generalforsamling.

Såee... mon ikke du selv lige skulle vende skråen, og så læse
mit svar igen og holde dig til det jeg svarer på, ikke til dine udflugter.
Du kunne jo evt. slå ordet generalforsamling op i et leksikon.
Til Per: Det er ikke ualmindeligt at skatteforvaltningen i en
kommune forlanger at få en forenings regnskab tilsendt. Det gælder også selv
om foreningen ikke på nogen måde har noget økonomisk samarbejde med
kommunen. Jeg ved ikke om det er lovligt, men det er for at se om man f.eks.
får lavet noget arbejde sort.
Puh-ha, lang smøre

Ebbe.

begin 666 space.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Per H

Dato : 27-01-04 16:50

On Tue, 27 Jan 2004 16:20:12 +0100, "Ebbe Rasmussen"
<mia-ebbeups@stofanet.dk> skrev:

> [...]
>om foreningen ikke på nogen måde har noget økonomisk samarbejde med
>kommunen. Jeg ved ikke om det er lovligt, men det er for at se om man f.eks.

Nu er det ca 20 år tilbage jeg snakker om. og kun som jeg husker.

Men der skulle være et ulige antal i bestyrelsen. Der var regler om
indkaldelser til generalforsamlinger, osv. osv. Der var enhelt bog om
det, men det er muligt at det ikke var regler, men retningslinier.

Noget andet er så at denne klub skulle have tilskud af kommunen, så
det er måske muligt at denne, stillede sine krav.

Men et eller andet sted, burde man måske gå andre veje,andg. DCU
istedet for at fortsætte her, ik fordi jeg har noget imod en
diskotion, men jeg syndtes at det går lidt i ring.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 26-01-04 22:41

On 26 Jan 2004 12:18:32 -0800, flemming@udbjorg.dk (Flemming Udbj?rg)
skrev:

>Men det er ikke rigtigt, at der findes lovgivning, der sikrer at
>medlemmer har møderet til foreningers generalforsamlinger.

og megaklip.

Ja det kan jeg godt se nu. Må være mig der ikke var klar over
reglerne. Mente bare en forening , der f.eks fik tilskud fra
kommunen, at der var visse spilleregler der skulle overholdes.

regnede med at det var generalt for alle.

Trækker det i mig med rødme he he.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Sten bo

Dato : 27-01-04 09:35

Per H wrote:

> [...]
> kommunen, at der var visse spilleregler der skulle overholdes.
>
> regnede med at det var generalt for alle.

Snart behov for hjælp i juragr.
Der er vist alligevel noget der hedder "i overensstemmelse med god
foreningstradition" for områder med uklarheder der ikke er beskrevet i
vedtægterne. dvs at man, dersom det kommer ind i en tvivlssag kan gå til
domstolene og _måske_ få en afgørelse der så vil ligge inde for god Dansk
foreningspraksis.

Omkring regnskaber er jeg sikker på at skattevæsnet forlanger at være inde i
sagerne, og, at man ikke bare kan tildele goder i flæng eller som det passer
bestyrelse og medlemmer. Det er fra enkelte sider mere end antydet at man
hygger sig i overkanten. Men der findes altså regler på området. For
taknemligt bare at slynge noget ud.

Selvfølgelig ønsker man ikke at udlevere detaljerede regnskaber til hvem som
helst der betaler et beskedent kontingent. Naiv tankegang og jeg kender
ingen
foreninger eller partier der yder den service. Hovedprincipperne skal
selvfølgelig diskuteres af medlemmerne og med repræsentativ opbygning
vælger, og stoler man så på sine repræsentanter, der forhåbentlig er
nogenlunde inde i sagerne. Kendt, at man i inderkredsen af en hvilken som
helst forening, firma eller parti har et par "talknusere" med det store
overblik, som alle så stoler på. Og ellers er der jo revisoransvaret at
falde tilbage på. (ikk?)
Den store fejl og styrke i menneskets måder at få tingene gjort på. Man kan
jo, hver i sær (med talent) ikke nå det hele og organisere det så lidt
praktisk. ( Kok eller opvasker). Dårlig ledelse kan på grund af enertien få
lov at fortsætte i det uendelige og vi har så, også i lille DK haft et par
hyggelige sager.

Dette er ikke hjælp eller forsvar for noget som helst. Er ikke medlem og har
ikke set de udsendte/fremlagte regnskaber eller kan kommentere
hovedposternes størrelse. Man plejer i forsamlinger _der skal godkende
regnskabet_ , at kunne få belyst deres indhold og formål sådan at kursen
kan holdes i _de fremmødte medlemmers interesse_. Men alle kan ikke
forvente at blive tilfredse med alt.

Det har altid været svært og utaknemlig at gå mod strømmen og jeg kommer til
at tænke på den lille Hollandske dreng der altid råbte op og morede sig med
at slå alarm så naboerne styrtede fårstyrrede rundt. Indtil det blev
opklaret, at det hele var pjat og kun for at få opmærksomhed i hans
kedsomhed i en lille flække.
Til han så en dag opdager hullet i diget, hvor der selvfølgelig ikke var
nogen der ville høre, og han må bruges en hvis ting i hullet for at
forhindre vandet i at drukne dem alle.

Syns at støjen forhindrer seriøs debat, og at læsning af indlæg i tidligere
debatter fra den side tydeligt viser, at man simpelthen finder et emne der
kan holde gryden i kog og så med forskellige nedsættende udtryk provokerer
stadig nye indlæg og kommentarer frem.
Det være sig støtteben til CV eller, ja hvad som helst. Sagen ligegyldig -
bare der skrives. Man har nu fundet et tilsyneladende u uudtømmeligt emne
og
det kan dybt beklages at stilen får seriøse indlæg til at forsvinde, kado
til dem der alligevel deltog, og at visse V ord og DCU kommer til at
figurere, dels i det mentale ordfilter, men også helt konkret i Outlooks
filter.

Der er tydeligvis ikke respons hos dem der skulle omvendes ( de overbeviste
behøver ikke flere indlæg) og man kunne passende lade andre, mere positivt
fængende debattører få en chance. Man bør, hvis der overhovedet menes noget
med det der skrives, erkende sine mangler og holde en pause for at finde
konkrete nye facts til sin argumentation. Opkog og gentagelser har der
været
nok af.
Mød dog op på møderne i DCU i stedet!

mvh sten bo

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 27-01-04 11:43

flemming@udbjorg.dk (Flemming Udbj?rg) wrote in message news:<719910c5.0401261218.6000243f@posting.google.com>...

Hej Flemming.

Et rigtigt godt indlæg som jeg er meget enig i, undtagen i det som
Ebbe og skriver til dig vedr. opfattelse af generalforsamlinger.

> Jeg orker ikke at være den der forsvarer DCU - det må de selv tage sig
> af.

Det gør de bare ikke Flemming, og det kan undre at de ikke vil deltage
i den demokratiske proces. Det kan jo skyldes at de ikke kan
tilbagevise eller modbevise kritikken!

> Foreninger er underlagt de vedtægter som er gældende for foreningen -
> og kun dem.

Ja det har du helt ret i. I DCU er det således, at det er
Forretningsudvalget som træffer alle beslutninger (direkte i strid med
DCUs Love og vedtægter) og HEREFTER meddeler de DCU Ledelse
(Repræsentantskabet og Hovedbestyrelsen)hvad de har besluttet?

Og det er helt almindeligt, at der i større foreninger
> ikke er direkte adgang for de enkelte menige medlemmer til
> generalforsamlingerne.

Det har du ret i, men så er "normalen" at alle valg til Ledelse
foregår ved urafstemninger.

> Det repræsentative demokrati er udbredt i Danmark - vi lader os
> repræsentere af andre. Det der så er vores udfordring og forpligtelse
> er, at vælge disse repræsentanter med omhu.

Enig, men i DCU er det således at du ikke aner hvad de enkelte
kandidater står for da de ikke må komme til orde i medlemsbladet og på
foreningens hjemmeside! begge steder er det FORBUDT at tale om
demokrati i DCU, så grundlaget for det du siger er ikke tilstede i
DCU.

> Det er demokrati i praktisk form.

Man kan vel næppe kalde det demokrati, når ledelsen og kandidaterne
ikke vil gå i dialog med medlemmerne, og alt i foreningen er hemmeligt
for medlemmerne!
DET kan du ikke kalde demokrati Flemming. Så er det jo faktisk KUN
"bingoklubben" som ved hvad de "nye" kandidater står for!

I en forening med 200.000 medlemmer
> kan alle ikke være til stede på en generalforsamling,

Rigtigt, derfor bør der også gives mulighed for indflydelse til RESTEN
af medlemmerne og det gør du ved at valg til bestyrelsen og
forretningsudvalg foregår ved urafstemninger SÅ er det en REEL
demokratisk proces der foregår.

og det kan ikke
> forventes at alle detaljerede spørgsmål om foeningens drift og
> udvikling kan styres ved et direkte demokrati, hvor alle stemmer om
> der f.eks. skal bygges et nyt hovedkontor.

Det har du ret i under den forudsætning, at medlemmerne får at vide
hvad den enkelte kandidat står for ! ellers vælger du med bind for
øjnene, og så er det ikke en reel demokratisk proces.

> Vi har vores indflydelse ved at vælge de rigtige

Ja hvis du IKKE fratages muligheden for at få oplysninger om hvad den
enkelte står for. Sker DEN oplysning for ALLE medlemmer og der vælges
ved urafstemning ja så er det demokratisk med lige muligheder for ALLe
medlemmer.

lokale repræsentanter
> - og ved at sætte dem fra bestillingen hvis de ikke stemmer og
> arbejder i overensstemmelse med kredsens flertals indstilling.

Det er ren teori du her fremsætter.

Hvis du f.eks. vil af med en uduelig formand i DCU i dag , er det i
praksis næsten umuligt. De 80 tillidsfolk/repræsentanter er så bange
for formanden at INGEN af dem tør stå selvstændigt frem og sige deres
EGEN mening! INGEN af de 80 tør heller ikke bryde den mundkurv de har
fået på af formanden, ingen af de 80 tør gå i dialog med medlemmerne!
hvordan vil du så have at de samme 80 tør vælte den samme uduelige
formand!

Der er kun een løsning på at få genindført demokratiet i DCU, og det
er at indføre urafstemning ved valg af bestyrelse, så var der ikke en
eneste af de 81 der havde ignoreret og svinet deres egne medlemmer til
på den måde,så var der dialog med medlemmerne samt ingen knægtelse af
ytringsfriheden i DCU.

Venlig hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 26-01-04 13:25

"jens jørgensen" <jenswj@hotmail.com> wrote in message news:<bv1en6$fsc$1@sunsite.dk>...
> [...]
> regnskaber.
> Kom nu med nogle forslag, det er den eneste mulighed for at lave noget om.

Hej Jens

Et rigtigt godt initiativ på det rigtige tidspunkt. Jeg vil følge op
på dit forslag med et ændringsforslag til valg af
kredsbestyrelser,hovedbestyrelse og forretningsudvalg, URAFSTEMNING.

Vi var faktisk nogle stykker der på Campingguiden forsøgte, på
demokratisk vis, at opstille KOORDINEREDE ændrindsforslag til DCUs
Love og vedtægter.
Men desværre blev debatten også der ødelagt af de to
over-HYLERE med alt der SPAM.

Til alle jer der ønsker at deltage i denne demokratiske proces, med at
stille ændringsforslag til DCUs Love og vedtægter via
kredsgeneralforsamlingerne, så husk at

- Stile jeres E-mail til den kreds I tilhører.
(I kan sende jeres forslag til hvilken som helst repræsentant i jeres
kreds-
bestyrelse, men send den helst direkte til jeres kredsformand).

- Skrive jeres navn, adresse OG medlemsnummer (så er kredsbestyrelsen
TVUNGET til at tage jeres forslag alvorligt) på jeres forslag.

- Husk at tage en KOPI af jeres E-mail til kredsbestyrelsen.

Venlig hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 26-01-04 13:56

Datoer for Kredsgeneralforsamlinger:

1.Kreds 03 februar, NB! sidste chance I DAG for at indsende forslag.

2.Kreds 28 februar,

3.Kreds 28 februar,

4 Kreds EJ FASTLAGT ENDNU !!!!!!!!!!!

5.Kreds 07 februar,

6.Kreds 01 februar, for sent nu at indsende forslag.

7.Kreds 07 februar.

Alle E-mailadresser til alle kredsenes NUVÆRENDE tillidsrepræsentanter
kan læses på DCUs egen hjemmeside under Kredse.

Venlig hilsen
verner

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 26-01-04 15:57

For at tvinge demokratiske tilstande ind i DCU og tvinge et anstændigt
oplydningsniveau igennem til gavn for ALLE medlemmer bør vi indføre
URAFSTEMNINGER af DCUs ledelse. Det gælder både valg af
Kredsrepræsentanter og valg af Forretningsudvalg.
Herved tvinger vi den siddende bestyrelse til at tage ALLE medlemmer
alvorlige og varetage deres interesser, og IKKE kun en lille klikke i
hver kreds som "sponsoreres" med gratis bingo, underholdning og andre
arrangementer på medlemmernes regning året igennem (i dag er denne
lille indspiste gruppe ledelsens palementariske grundlag og det er
næsten UMULIGT at fjerne en uduelig ledelse).
Hvis den siddende ledelse vil genvælges er de NØDT til at gå i dialog
med medlemmerne! de er nødt til at orientere om beslutninger! INTET
kan så mere foregå i det skjulte så bliver de simpelthen ikke
genvalgt.

Mir ændringsforslag til DCUs Love og vedtægter er følgende:

§8. Stk.3 Nuværende andet afsnit UDGÅR:

(Alle valg til forretningsudvalget skal foretages ved særskilt,direkte
valg, således at den valgte skal opnå absolut flertal.)

Nyt andet afsnit VEDTAGES:
Alle valg til forretningsudvalget skal foretages ved særskilt
urafstemning forud for hvert Repræsentantskabsmøde. Enhver valgt skal
have opnået absolut flertal.

§10. Stk2.

Første afsnit ændres til følgende ordlyd:

Kredsen vælger (hvert andet år hvor der ikke afholdes
Repræsentantskabsmøder,i januar eller februar måned og forud for
kredsgeneralforsamlingerne) sine repræsentanter ved urafstemning.Disse
repræsentanter udgør kredsledelsen.

Jeg opfordrer dem som er enig i dette forslag, at sende forslaget til
jeres egen Kredsbestyrelse. Jo flere der indsender samme forslag jo
større er muligheden for at det går videre til Repræsentantskabet til
afgørelse.

Først da kan vi lave en demokratisk forbrugerforening til gavn for
ALLE medlemmer/campister.

Venlig hilsen
verner