Netværkskort
Fra : Carsten&Birgitte Boh~

Dato : 23-04-01 00:44

Hej

Når jeg starter min computer op, inden jeg installere mit netværkskort køre
alt vel, computeren er igang på et øjeblik.

Så sætter jeg mit netværkskort i , og nu tager det Ca 4 min inden
Computeren starter op, hvad er der galt.........det kan ikke være normalt.

Køre Windows 98SE

Bundkort: Asus CUSL2-C
Netkort 10/100 (PCI)

Pentium III 1000EB FC-PGA
Voodoo5.500 (AGP)
SB live Value (PCI)
SCSI Adaptec 2940AU (PCI)

På forhånd tak for hjælpen.

Carsten

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 23-04-01 07:39

> Så sætter jeg mit netværkskort i , og nu tager det Ca 4 min inden
> Computeren starter op, hvad er der galt.........det kan ikke være normalt.

Prøv at give computeren fast IP-nummer eks 10.8.0.1 med undernetmaske
255.255.255.0

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : René Jensen

Dato : 23-04-01 17:42

Carsten&Birgitte Bohn Pedersen wrote:
> Så sætter jeg mit netværkskort i , og nu tager det Ca 4 min inden
> Computeren starter op, hvad er der galt.........det kan ikke være normalt.

Du skal dog være opmærksom på at med et netkort i maskinen bliver
opstarten af ens OS forlænget, men 4 minutter og en overdrevet, typisk
er det et sted mellem 15-30 sek.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"