Babyalarm.
Fra : "> Allan

Dato : 06-02-04 22:48

Hej - jeg synes lige jeg vil give det her tip videre.

Først indkøbte vi en brugt babyalarm af en kollega til 150,- kr. Men det var
for meget støj på syntes hun.

Så gik damen en tur i babysam for at indkøbe en ny alarm. Pris 1195,- kr.
Dagen efter måtte han så ned og have pengene tilbage. Det var lige pebret
nok - for en i princippet dårligt rækkende walkie.

Så gik han (mig) en tur hen til T-Hansen og indkøbte et sæt PMR Danita
walkiere. Pris 398,- kr. for to + 6 genopladelige AA batterier (1800 Mha)
til 150 kr. De har indbygget babyalarmfunktion. Lyden går rent igennem og de
kan række temmelig langt. Så kan Junior (og far) også bruge dem som legetøj
når han bliver ældre.

Mvh
Allan

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-02-04 11:31

> [...]
> babyalarmfunktion. Lyden går rent igennem og de kan række
> temmelig langt. Så kan Junior (og far) også bruge dem som

Tak for info.
Danita er kendt for at lave gode produkter og har gjort det i
mange år.

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : "> Allan

Dato : 09-02-04 22:57

> Tak for info.
> Danita er kendt for at lave gode produkter og har gjort det i
> mange år.

Danita er og har altid været meget anderkendt på walkieområdet ihvertfald.
Kan huske at mine forældre havde sådan en i sejlbåden da jeg var lille knægt
for 20 - 25 år siden...

Mvh
Allan..

Fra : Arvingen

Dato : 10-02-04 23:33

"> Allan <" <nope..@spørg i gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> kan række temmelig langt. Så kan Junior (og far) også bruge dem som

Hej Allan,

Udmærket idé - overvejede selv det samme - men syntes det var problematisk
at rækkevidden er ~3km. Hvis nu nogen skulle stikke af med barnevognen
medens knægten var deri - så er han altså langt væk - inden man opdager det.
Babyalarmerne rækker kun 150-300 meter - så derfor valgte vi dem.

/Brian

Fra : Flemming

Dato : 11-02-04 18:30

"Arvingen" <ba@BITEME.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det.
> Babyalarmerne rækker kun 150-300 meter - så derfor valgte vi dem.

På den anden side har man måske en lille mulighed, for at pejle sig ind på
vognen igen, med den længere rækkevidde.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra : "> Allan

Dato : 11-02-04 19:24

> [...]
det.
> Babyalarmerne rækker kun 150-300 meter - så derfor valgte vi dem.

Nu vælger jeg ikke babyalarm udfra om nogen skulle løbe med min unge. Så
køber jeg hellere en lås til barnevognen - og så en kæde rundt om ungen...

Mvh
Allan

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-02-04 22:51

"> Allan <" <nope..@spørg i gruppen.dk> wrote in

> [...]
> til 150 kr. De har indbygget babyalarmfunktion. Lyden går rent igennem og
> de kan række temmelig langt. Så kan Junior (og far) også bruge dem som

Tak for tippet! Med 3 km rækkevidde og "kun" 8 kanaler - har du så oplevet
nogen problemer med at andres radioer falder ind over? (Jeg kender ikke til
PMR konceptet, så jeg ved ikke om der er tænkt over dette) Kan den radio som
man anvender i barnevognen stilles til kun at sende, så hvis der skulle falde
nogen ind på frekvensen, så bliver barnet ikke vækket?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Tine Andersen

Dato : 13-02-04 23:15

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
falde
> nogen ind på frekvensen, så bliver barnet ikke vækket?

Harald Nyborg har dem til 200 kr for tiden. så kommer batterierne oveni.

tine

Fra : "> Allan

Dato : 14-02-04 23:26

> Harald Nyborg har dem til 200 kr for tiden. så kommer batterierne oveni.

Det er ikke Danita vel?
Har du prøvet dem? Dem i Harald Nyborg?
Måske er de lige så gode... Don't know... Thansen's Danita står jeg
ihvertfald inde for...

Mvh
Allan

Fra : Tine Andersen

Dato : 15-02-04 01:33

> Det er ikke Danita vel?
> Har du prøvet dem? Dem i Harald Nyborg?
> Måske er de lige så gode... Don't know... Thansen's Danita står jeg
> ihvertfald inde for...

Jeg så dem bare - lagde bare mærke til dem fordi min søn på seks lige havde
købt noget tilsvarende til 500 kr i BR. Jeg er ikke sikker på
alarmfunktionen, uden hvilken de er værdiløse som babyalarm.

Tine

Fra : "> Allan

Dato : 15-02-04 02:45

> [...]
> købt noget tilsvarende til 500 kr i BR. Jeg er ikke sikker på
> alarmfunktionen, uden hvilken de er værdiløse som babyalarm.

Det er jo det. Jeg søgte længe efter et sæt PMR radioer med babyalarm
indbygget. Der var ikke så meget info at hente på nettet og på
http://www.thansen.dk kunne jeg da godt se at de havde PMR radioer. Men ikke
om de havde babyalarm funktion. Det har deres Danita model altså... De andre
lidt (og meget) dyrere modeller har ikke.

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 09:44

> havde

Vi har flere sæt walkier og sættet fra Harald Nyborg er dem, som har den
længste rækkevidde og den bedste lydkvalitet. De har også alarmfunktionen.
Vi har også et sæt mrk. Telcom fra Elgiganten, de har også alarmfunktionen.
Her fulgte oplader + opladelige batterier med. Det sidste sæt vi har er også
fra Elgiganten. Ved ikke lige hvad mærke det er.
De er gode alle tre sæt, men Harald Nyborgs var dem, der havde den pæneste
lyd og de rækker lidt længere, end de to andre sæt.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Nette

Dato : 15-02-04 19:31

"> Allan <" skrev i en meddelelse

> Det er ikke Danita vel?
> Har du prøvet dem? Dem i Harald Nyborg?
> Måske er de lige så gode... Don't know... Thansen's Danita står jeg
> ihvertfald inde for...

Vi har købt dem fra Harald N.
De hedder Hoffer PMR 436, og virker helt efter hensigten. - De har den der
babydims, der gør at man kan instille den sådan man kan høre, hvad der sker
i barnevognen hele tiden.

Nette

Fra : "> Allan

Dato : 15-02-04 19:46

> [...]
> De hedder Hoffer PMR 436, og virker helt efter hensigten. - De har den der
> babydims, der gør at man kan instille den sådan man kan høre, hvad der

Hele tiden? Danita'erne fra T Hansen sender kun når der har været lyd i mere
end et sekund. Det skulle være strømbesparende. Bruger de Hoffer ikke meget
hurtigt batterierne, når de sender hele tiden?

Mvh
Allan

Fra : "> Allan

Dato : 13-02-04 23:12

> Tak for tippet! Med 3 km rækkevidde

3 km. er når walkierne kan "se" hinanden. Derfor siger man også "op til 3
km.". Reelt kan de i bymæssig bebyggelse ikke række mere end 800 - 1000
meter.

> og "kun" 8 kanaler - har du så oplevet
> nogen problemer med at andres radioer falder ind over?

Ja to gange på 1½ mdr. har der været lidt snak på samme kanal som jeg havde
stillet den på.
Så skiftede jeg bare den over på en anden.

> [...]
falde
> nogen ind på frekvensen, så bliver barnet ikke vækket?

Den walkie som ligger ved barnet er indstillet i "babyalarm-mode" - Så den
sender når barnet græder - den modtager ikke noget - Det er altså en-vejs
kommunikation fra barn til de walkier der nu er indstillet på frekvensen.
Heller ikke selvom der er nogle der sender på din frekvens den er indstillet
på.

Så ja - den kan stilles til kun at sende.

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Frederik Thorup

Dato : 15-02-04 22:57

> Ja to gange på 1½ mdr. har der været lidt snak på samme kanal som
> jeg havde stillet den på.
> Så skiftede jeg bare den over på en anden.

Vi har oplevet at nogle drenge begyndte at lege på "vores" kanal, og det
vækkede den sovende baby. Dog var radioen nem at skille ad, og så klippede
jeg højttaleren ud. Nu virker den kun én vej, fra barnevogn til os.

Frederik

Fra : "> Allan

Dato : 16-02-04 21:43

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in message

> Vi har oplevet at nogle drenge begyndte at lege på "vores" kanal, og det
> vækkede den sovende baby. Dog var radioen nem at skille ad, og så klippede
> jeg højttaleren ud. Nu virker den kun én vej, fra barnevogn til os.

Ikke på dem jeg har. Når walkien der ligger hos knægten er sat til
"babyalarm"-funktion - sender den kun. Den kan ikke modtage. Det kan
tilgengæld den som vi lytter på. Der hører vi alt der bliver sagt på den
pågældende kanal - hvilket er lig med lidt støj og lidt snak - nu ca. 4 - 5
gange i løbet af en mdr. Det kan jeg sagtens leve med. Vi bor i en by med
40.000 indbyggere...

Mvh
Allan