Antal føsdler 2003?
Fra : Michael-7500

Dato : 31-01-04 21:39

Nogen der ved, hvor mange drenge og piger der blev født i 2003?

Mvh
Michael

Fra : Michael-7500

Dato : 31-01-04 21:43

Hmm......stavepladen skrev vist fødsler

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 31-01-04 22:11

Hej

Michael-7500 wrote:
> Nogen der ved, hvor mange drenge og piger der blev født i 2003?

Danmarks Statistik har opgjort det pr 1. juli og derfor er det perioden
2. juli 2002 -> 1. juli 2003.

Resultatet er klippet fra siden. Det viser hvor mange børn i alderen 0
år der var pr 1.7.2003

Folketal 1. juli efter område, køn, alder og tid
   2003
Hele landet
Mænd
0 år   32585
Kvinder
0 år   30855

Marianne Feddersen

Fra : Kim Høegh-Guldberg

Dato : 09-02-04 23:02

fin statistik....Men den kan da ikke være helt dækkende..
F.eks. er der sikkert også nogen børn der har været 10 mdr den 1.
juli....Og som så ikke skulle tælles med i statistikken om fødsler. Nu er
det jo så også nemt for mig at kommentere, da jeg ikke har fundet en anden,
mere præcis, statistik frem. Men sådan en må da findes et sted.

Udover det.....Har det da de sidste mange år heddet sig, at der blev født
en lille smule flere piger end drenge...Men det er måske så vendt nu??

Kim

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 10-02-04 08:48

Den kommer i dag. www.dst.dk

> Udover det.....Har det da de sidste mange år heddet sig, at der blev
> født en lille smule flere piger end drenge...Men det er måske så
> vendt nu??

Nej, det er normen, at der fødes flest drenge. Og selv om drengene har lidt
større dødelighed, er det alligevel sådan, at kvinderne først får overtaget
sidst i halvtredserne.

<snip>

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
The whole room wasn's so much furnished as lingeried. -- Terry Pratchett

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 10-02-04 10:34

Kristian Damm Jensen wrote:

> Den kommer i dag. www.dst.dk

Så er den der:

Folketal pr. 1. januar 2004 , 0 år
Mænd 33351
Kvinder 31704

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
Outside of a dog, a book is man's best friend, and inside a dog it's