Børnehavebesøg!
Fra : Per R

Dato : 27-01-04 16:36

Hej NG!

Vi skal holde fødselsdag/afskedsfest for børnehaven her hjemme i næste
månede
Er der nogen der har nogen gode forslag til mad?
Pga. pladsmangel har jeg tænkt, at vi skal spise på gulvet, en slags skovtur
med tæpper, pudder osv.

Gode forslag tages imod med kyshånd

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 27-01-04 16:53

"Per R" <eros@(fjern)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har nogen gode forslag til mad?
> Pga. pladsmangel har jeg tænkt, at vi skal spise på gulvet, en slags

Så lav skovtursmad: Indbagte små frikadeller og pølser, agurke- og
gulerodsstave, 'grillspyd' med frugtstykker og kyllingenuggets.... alt det,
der ville være nemt at slæbe ud i skoven og spise en sommerdag.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Gabriella Alsøe

Dato : 27-01-04 19:54

Du kan også lave de nemme 3kant sandwich med børnefyld og skære dem i de små
trekanter - dvs 4 stk ud af 2 skiver brød klappet sammen. Det gjorde lykke
da min søns børnehave var her sidste år.

/Gabriella

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-01-04 19:59

"Gabriella Alsøe" <gabi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news

> Du kan også lave de nemme 3kant sandwich med børnefyld og skære dem i de
små
> trekanter

Børnene???

- dvs 4 stk ud af 2 skiver brød klappet sammen. Det gjorde lykke
> da min søns børnehave var her sidste år.

Ja, måske hos pædagogerne (der er mange måder at nedbringe overbelægninger
på) - men hvad sagde forældrene?

Undskyld, men jeg kunne altså ikke dy mig

Hilsen Inger

Fra : Gabriella Alsøe

Dato : 27-01-04 20:05

LOL du har ret!

Fra : Gitte

Dato : 28-01-04 10:14

Hejsa

> [...]
>Er der nogen der har nogen gode forslag til mad?
>Pga. pladsmangel har jeg tænkt, at vi skal spise på gulvet, en slags skovtur

Små pizzaer kunne også være en god ide. Pynt dem evt. så fyldet ligner
et ansigt, fx. pepperoni-skiver som øjne og næse, og bacon som mund.
Det er i hvert fald et hit hos vores 4-årige som en variation til
madpakken. Og de kan spises med fingrene
Pølsehorn plejer også altid at være et hit, for den aldersklasse.

MVH
Gitte

Fra : hedegaard

Dato : 28-01-04 16:40

Hejsa
Vi har fornylig holdt min datters fødselsdag for børnehaven. Da de kom fik
de kagekone bagt af chokoladeboller (vores sædvanlige bolleopskrift tilsat
hakket mørk chokolade) Min datter pyntede selv sin kagekone med glasur, mini
m&m og flag.
Til frokost havde vi bagt pizza - formet som kagemænd og -koner. Jeg købte
nogle forme i Netto op til jul - de er vel omkring 15 cm høje og var fine
til at stikke pizzadejen ud med - dertil grøntsagshapsere.
Det tog lang tid at lave pizzaerne, men det var sjovt og ungerne syntes det
var et hit!

God fest Tina

Fra : Tine Andersen

Dato : 28-01-04 17:56

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> madpakken. Og de kan spises med fingrene
> Pølsehorn plejer også altid at være et hit, for den aldersklasse.

Min mand bagte MANGE pandekager. Kors hvor de spiste!

Det var en stor succes. Børnehaven mente, at de ville spise 1-2 hver - de åd
mindst 5 i gennemsnit.

Tine