Teksten til "Puff den magiske drage"
Fra : rondo

Dato : 24-01-04 23:16

Jeg har længe ledt efter teksten til børnesangen "Puff den magiske
drage" men uden held. Er der nogen, der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

rondo
_______________________________
I'm the captain on this ship.....
and I have my wife's permission to say so

Fra : Katja

Dato : 24-01-04 23:22

"rondo" <newsreader@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har længe ledt efter teksten til børnesangen "Puff den magiske
> drage" men uden held. Er der nogen, der kan hjælpe?
>
> Med venlig hilsen
>
> rondo

Hej!
Kan det være den der ligger her http://www.mor-far.dk
Gå ind under hyggehjørnet -- børnesangbog -- P

Hilsen Katja

Fra : My

Dato : 25-01-04 05:18

Her finder du "alle" børnesange
http://www.mor-far.dk/blandet/sangbog/sange.asp?Q=A

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-01-04 00:13
Fra : rondo

Dato : 25-01-04 13:42

On Sat, 24 Jan 2004 23:15:42 +0100, rondo
<newsreader@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>_______________________________
>I'm the captain on this ship.....
>and I have my wife's permission to say so

Jeg takker og bukker for hjælpen fra alle og har så lige et
bonusspørgsmål. Er sangen egentlig nogensinde udgivet på CD?

Med venlig hilsen

rondo
_______________________________

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-01-04 18:24

> Jeg takker og bukker for hjælpen fra alle og har så lige et
> bonusspørgsmål. Er sangen egentlig nogensinde udgivet på CD?

Den er indspillet af Peter, Paul and Mary engang i tidernes morgen. Og her
er en mp3 med dansk tekst:
http://lst.science.upjs.sk/2002/toftenskolen/mp3/03.mp3.
Hvis du selv leder lidt på www.google.dk, finder du sikkert mere.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Tine Andersen

Dato : 25-01-04 19:11

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> Den er indspillet af Peter, Paul and Mary engang i tidernes morgen.

Så længe er det da vist heller ikke siden - jeg var da mindst fyldt 6 år

Tine, årgang '58

Fra : Lars

Dato : 01-02-04 07:56

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> wrote in message
> "rondo" <newsreader@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den er indspillet af Peter, Paul and Mary engang i tidernes morgen.

Jeg er 95% sikker på at Buster Larsen indspillede den på Dansk for mange år
siden.. Jeg har dog ikke kunnet finde noget på den ved søgninger.

Jeg mener også teksten er lidt anderledes end dem der er linket til i denne
tråd, jeg kan stadig høre for mig at han synger "Puf den glade drage" et
eller andet sted i teksten.

/Lars

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 26-01-04 13:09

> Jeg takker og bukker for hjælpen fra alle og har så lige et
> bonusspørgsmål. Er sangen egentlig nogensinde udgivet på CD?
>
> Med venlig hilsen
>
> rondo

Jeg købte en "Peter, Paul and mary" opsamlings cd i TP for 25 kr., der er
den på.

Mvh.
Lars Helmer Andersen

Fra : SB

Dato : 26-01-04 18:37

"Lars Helmer Andersen" <lhaSKRID@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg købte en "Peter, Paul and mary" opsamlings cd i TP for 25 kr., der er
> den på.
>
> Mvh.
> Lars Helmer Andersen

Den orginale "Puff the magic dragon" er en sang om narkotika
Tror ikke lige den egner sig til en børnefødselsdag

Søren

Fra : Tine Andersen

Dato : 26-01-04 20:55

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Den orginale "Puff the magic dragon" er en sang om narkotika
> Tror ikke lige den egner sig til en børnefødselsdag

Det har P, P & M benægtet på det inderligste. De var altså sådan nogle pæne
unge mennesker, der knapt nok kendte ordet 'narkotika'. De har faktisk
grinet en del af ideen.

Tine

Fra : SE

Dato : 26-01-04 21:15

> [...]
> >

> Den orginale "Puff the magic dragon" er en sang om narkotika
> Tror ikke lige den egner sig til en børnefødselsdag

Lad mig gætte....... Du har set "Meet The Parents"???

/se

Fra : Heidi N. K.

Dato : 02-02-04 14:55

rondo <newsreader@post.cybercity.dk> wrote in message news:<vgr510pmn99mugeon8pmjckj5382ert1d3@4ax.com>...
> Jeg har længe ledt efter teksten til børnesangen "Puff den magiske
> drage" men uden held. Er der nogen, der kan hjælpe?
>
> Med venlig hilsen
>
> rondo

Hej
Fandt dette her;
Mvh - Heidi

PUFF, THE MAGIC DRAGON
Lipton/Yarrow Cherry Lane Music Publishing Co., Inc. -ASCAP/WB Music Corp.-ASCAP

Puff, the magic dragon lived by the sea
And frolicked in the autumn mist in a land called Honah Lee,
Little Jackie Paper loved that rascal Puff,
and brought him strings and sealing wax and other fancy stuff. Oh

Puff, the magic dragon lived by the sea
And frolicked in the autumn mist in a land called Honah Lee,
Puff, the magic dragon lived by the sea
And frolicked in the autumn mist in a land called Honah Lee.

Together they would travel on a boat with billowed sail
Jackie kept a lookout perched on Puff's gigantic tail,
Noble kings and princes would bow whene'er they came,
Pirate ships would lower their flag when Puff roared out his name. Oh!

Puff, the magic dragon lived by the sea
And frolicked in the autumn mist in a land called Honah Lee,
Puff, the magic dragon lived by the sea
And frolicked in the autumn mist in a land called Honah Lee.

A dragon lives forever but not so little boys
Painted wings and giant rings make way for other toys.
One grey night it happened, Jackie Paper came no more
And Puff that mighty dragon, he ceased his fearless roar.

His head was bent in sorrow, green scales fell like rain,
Puff no longer went to play along the cherry lane.
Without his life-long friend, Puff could not be brave,
So Puff that mighty dragon sadly slipped into his cave. Oh!

http://www.peterpaulandmary.com/music/f-02-05.htm

Fra : Heidi N. K.

Dato : 02-02-04 15:00

> [...]
> Jeg har længe ledt efter teksten til børnesangen "Puff den magiske
> drage" men uden held. Er der nogen, der kan hjælpe?

Hej

Prøv også lige denne her.
Her får du musik til teksten.

http://www.geocities.com/EnchantedForest/Cottage/3192/Puffdragon.html