Børn ??????????????????????
Fra : Maybe

Dato : 24-01-04 20:33

Om jeg fatter hvorfor folk får børn.

Vores første ENESTE OG SIDSTE har nu siden fødsel i November.
-sovet 9 timer i døgnet
-spist i 4 timer
- SKREGET I 11 timer

Jeg ville da gerne hvis nogle havde advaret om dette i folkeskolen så
man kunne havde valgt fra.

Fra : dias

Dato : 24-01-04 20:44

Ja, det er sjældent nogen virkelig fortæller hvor hårdt det i virkeligheden
er, mange vil nok heller ikke indrømme eller fortælle hvordan de virkelig
føler ved at have børn. Man må jo sætte sig selv og sit eget liv helt eller
næsten helt til side i lange tider.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-01-04 20:55

"dias" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er sjældent nogen virkelig fortæller hvor hårdt det i
virkeligheden
> er,

Man har ikke overskud til at fortælle om det, mens det står på - og bagefter
har man glemt det

> mange vil nok heller ikke indrømme eller fortælle hvordan de virkelig
> føler ved at have børn.

- og når nu alle englebørnene i reklamerne for skyllemiddel eller bleer er
SÅ søde...
så er vejen meget kort til at føle sig eller ungen som Verdens største
fiasko.
Og det er jo ikke så moderne at tale om fiaskoer, vel - og da slet ikke ens
egne.

Det er de færreste af os, der offentligt fortæller, HVOR tit, vi har haft
lyst til at hælde ungen ud af vinduet - men 11 timers skrigeri fortæller nu,
at der et eller andet sted er noget galt, så Maybe; kontakt
sundhedsplejersken snarest muligt.

> Man må jo sætte sig selv og sit eget liv helt eller
> næsten helt til side i lange tider.

JA!
Og det er jo heller ikke så moderne for tiden, hvor det unikke, individuelle
menneske da skal gøre, som man har behov for/lyst til her og nu

Hilsen Inger

Fra : Kathrine

Dato : 24-01-04 20:45

"Maybe" skrev:

> [...]
> -spist i 4 timer
> - SKREGET I 11 timer
>
> Jeg ville da gerne hvis nogle havde advaret om dette i folkeskolen så

Joke, troll?????
Mangen til barnligt/umodent indlæg skal man lede længe efter.
De timer du nævner er da helt normale for en nyfødt?
Har du overvejet at gå til lægen/sundhedsplejersken for at få talt lidt
ud, inden der går noget grueligt galt?
--
Kathrine - termin med nr. 2 på 2 år om 6 uger.

Fra : Maybe

Dato : 24-01-04 20:49

Ovenstående er ikke en Joke

>Mangen til barnligt/umodent indlæg skal man lede længe efter.
Ja man har jo ret til sin egen mening i dette land

>De timer du nævner er da helt normale for en nyfødt?
I 2 mdr i streg uden ophold og uden mulighed for at trøste.

>Har du overvejet at gå til lægen/sundhedsplejersken for at få talt lidt
>ud, inden der går noget grueligt galt?
Tror ikke lige at de er helt med, er en af den type personer der tager
ansvar 110% alvorligt (om det så koster mig selv)

Fra : Kathrine

Dato : 25-01-04 21:11

"Maybe" skrev:

> Ovenstående er ikke en Joke

Ok, min fejltolkning så

> Ja man har jo ret til sin egen mening i dette land

Det er helt sikkert. Der er mange måder at udtrykke sig på og læse på.

> I 2 mdr i streg uden ophold og uden mulighed for at trøste.

Ja, sådan var vi også heldige. Hos os var et kolikbarn. Hvad er det hos
jer?

> Tror ikke lige at de er helt med, er en af den type personer der tager
> ansvar 110% alvorligt (om det så koster mig selv)

Ikke forstået, desværre. Det må du uddybe.

Vi fik anbefalet forskellige alternative behandlingsmetoder for at
afhjælpe kolikken af vores sundhedsplejerske, så vi fik god hjælp og
støtte. Hun kom endda på 1 ekstra besøg for at følge op, da hun godt
kunne se og høre, at vi var godt nedkørte - som du også er, sådan som
jeg (nu) læser det.
--
Kathrine

Fra : Maybe

Dato : 25-01-04 21:22

Hvad er det hos jer?

Det vides ikke men det menes ikke at være kolik.
MÃ¥ske noget med de 40 timers veer.
MÃ¥ske noget med de 12 min kejsersnittet tog.
At baby transport vognen løb tør for ilt.
Måske de første dage i kuvøse.

Måske er det dermed bare forældrene der er røget i nervøsitetssporet.

Men råd der kommer fra andre (familie, sundhedsplejeske, osv.) er ikke
noget bevendt.

>jeg (nu) læser det.
Alt forladt no hard feelings ved alt for godt hvor hurtigt man selv nu
om dage er klar til at fare op.

Nå når ikke mere lige nu må have en op på armen igen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-01-04 21:48

> [...]

> Måske er det dermed bare forældrene der er røget i nervøsitetssporet.
>
> Men råd der kommer fra andre (familie, sundhedsplejeske, osv.) er ikke

Med det fødselsforløb, du beskriver, er det simpelthen uanstændigt, at I
ikke kan få nogen hjælp fra sundhedsplejersken. Bed om (læs: FORLANG) at få
en anden, hvis den nuværende ikke formår at give jer professionel støtte!
Det her ligner ikke noget.
Hvad siger jeres læge ved børneundersøgelserne?

Hilsen Inger

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 25-01-04 14:30

Kathrine wrote:
> "Maybe" skrev:

<snip>

> [...]

<snip>

> De timer du nævner er da helt normale for en nyfødt?

Jeg håber det var en skrivefejl. 11 timers skrigeri om dagen er ikke
normalt.

<snip>
--
Kristian Damm Jensen
damm (at) ofir (dot) dk

Fra : Kathrine

Dato : 25-01-04 21:13

"Kristian Damm Jensen" skrev:

> Jeg håber det var en skrivefejl. 11 timers skrigeri om dagen er ikke
> normalt.

Nej nej... Kun hvis man f.eks. har et kolikbarn, som vi selv har
haft.
--
Kathrine

Fra : Tine Andersen

Dato : 25-01-04 21:46

Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej... Kun hvis man f.eks. har et kolikbarn, som vi selv har
> haft.
> --
> Kathrine

Ligeledes er der som oftest sprogvanskeligheder hos døve børn - det gør det
ikke normalt.

Det er ikke så godt at fortælle en mand, der hænger ved med tåneglene, at
det er hvad man kan forvente.

Tine

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 25-01-04 22:00

Kathrine wrote:
> [...]

Nej, der skrev jeg ikke. Det skrev du! Vær rar ikke at klippe for
meget, når du trimmer dine citater ned. (En i øvrigt prisværdig
indsats, som mange med fordel kunne tage ved lære af.)

> Nej nej... Kun hvis man f.eks. har et kolikbarn, som vi selv har
> haft.

Og det her har Tine vist svaret på. Tak, Tine.

--
Kristian Damm Jensen
damm (at) ofir (dot) dk

Fra : Gitte

Dato : 24-01-04 21:01

Hejsa

>Om jeg fatter hvorfor folk får børn.
>
>Vores første ENESTE OG SIDSTE har nu siden fødsel i November.
>-sovet 9 timer i døgnet
>-spist i 4 timer
>- SKREGET I 11 timer

Så prøv en af dens slags, der sover max 6 timer i døgnet.....

MVH
Gitte - der på trods af ovenstående, venter den næste

Fra : Zarh

Dato : 24-01-04 21:22

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Så prøv en af dens slags, der sover max 6 timer i døgnet.....
>
> MVH
> Gitte - der på trods af ovenstående, venter den næste

Sådan set udefra, kan det da godt være langt de fleste forældre virker som
om det ikke går dem på, men nogen har da helt sikkert lyst til at
skrive/sige det samme som Maybe har skrevet. Det er noget man vist ofte kun
tør indrømme at man føler sådan overfor de nærmeste som man føler sig
fortrolig til, hvis man da ikke bare nøjes med at tænke tanken.

Det at have børn, kan være noget af det hårdeste i livet. Grunde til man får
børn, er mange, man vil sætte sine spor i livet, videreføre slægten,
menneskeheden, måske kærlighed til et andet menneske gør at man vil have
børn sammen med den person, ellers kan det altså også være pres fra
omverdenen, fra familie, venner og i det hele taget, følelsen af man ikke
helt har levet livet, er med i livet, uden at have fået børn. På et
tidspunkt i livet, kan man måske føle sig uden for sammenholdet uden at have
børn.Og hvad ved jeg.................

Fra : Tine Andersen

Dato : 24-01-04 23:16

"Zarh" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:buuk5r$c8c$1@sunsite.dk...

> [...]
> helt har levet livet, er med i livet, uden at have fået børn. På et
> tidspunkt i livet, kan man måske føle sig uden for sammenholdet uden at

Som andre har sagt - måske for lidt mad. Hver 4. time er ikke nok til at
holde moderens produktion igang. For ganske få børn vil 8 gange i døgnet
være nok. 10-12 amninger i døgnet er mere sandsynligt. Jeg tror også at
barnet kan være sultent.

Lad mor og barn gå i seng i nogle dage og læg barnet til så ofte, som det
gider. Sørg for rigeligt med vædske, mad og bøger. Og se så om det linder på
skrigeriet.

Bliver barnet overhovedet ammet? Hvis ikke, kan det sagtens være
modermælkserstatningen, det er galt med.

Hvis det er kolik, så linder det snart. Og bagefter vil I ikke kunne kende
jeres barn. Så begynder det sjove. Det skal nok komme. Ellers var vi nogle
stykker, der ikke havde givet os i kast med nr. 2.

Tine

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 24-01-04 21:23

Maybe wrote:

> [...]
> -spist i 4 timer
> - SKREGET I 11 timer
>
> Jeg ville da gerne hvis nogle havde advaret om dette i folkeskolen så

Hvis dit barn vitterligt _skriger_ 11 timer i døgnet, er der noget galt. Få to
forskellige lægers vurdering.

Iøvrigt burde et barn i den alder spise (amme) mere end 4 timer i døgnet: 8-12
timer er mere normalt. Faktisk betragter mange 8 timer som et minimum. Måske
får barnet simpelthen ikke mad nok? Overvej udmalkning, kosttilskud, overgang
til grød/mos. Kontakt sundhedsplejersken. Læs politikens bog om amning.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
Being comfortable with your beliefs is like being comfortable with

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-01-04 21:50

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt burde et barn i den alder spise (amme) mere end 4 timer i døgnet:

Nej, Mads.
Barnet dier, moderen ammer

Da jeg fik mit andet barn, var standarden på sygehuset (min ældste er
gudskelov født hjemme):
Amning hver 4. time i 20 min. - hverken mere eller mindre, uanset om ungen
måtte vækkes eller ikke havde nået at spise sig mæt.
Heldigvis var normerne netop da under kraftigt opbrud, så sygeplejerskerne
"sneg" sig til at komme med ham, når han var sulten.

Men hvis vi så siger sådan ca. hver 3. time (= 8 gange i døgnet) og
gennemsnitligt en halv times spisning hver gang (nogle gange mere, nogle
gange mindre), er de 4 timer jo ikke helt ved siden af.
Så sniger der naturligvis en hel masse ekstra tid ind med at bøvse, og -
ups - skifte den gennemskidte ble midt i det hele, tørre gylp op fra den nye
sofa eller det persiske silketæppe etc., etc.

Spisetiden er ikke helt ved siden af - sovetiden måske lidt kort, men børn
har forskelligt søvnbehov.
Der hvor den er helt gal for både barn og forældre, er 11 timers skrig.
Om det er forældrenes nervøsitet, der smitter af på barnet, eller om det
handler om mavekneb, sult eller overmæthed, kan vi ikke vide noget om ud fra
det beskrevne, og derfor er det halsløs gerning at give gode råd ud over
henvendelse til sundhedsplejersken eller lægen
..
Her har min egen læge så megen selverkendelse, at han henviser til
sundhedsplejersken, når det gælder små børns trivsel, for "det har hun mere
forstand på, end vi har".
Og det har han da så evig ret. i.

Hilsen Inger

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 24-01-04 22:49

Inger Pedersen wrote:

> Nej, Mads.
> Barnet dier, moderen ammer

Ja, ok

> Men hvis vi så siger sådan ca. hver 3. time (= 8 gange i døgnet) og
> gennemsnitligt en halv times spisning hver gang (nogle gange mere, nogle
> gange mindre), er de 4 timer jo ikke helt ved siden af.

Jeg har desværre lånt den ud lige nu, men jeg mener at politikens bog om amning
angiver at man skal påregne 8-12 timer for et barn i to måneders alderen: Det
er gammelt nok til at være sultent, men endnu ikke stærkt nok til at suge
effektivt nok til at gøre det kort...

Det er oplagt at dette kan variere meget fra barn til barn, men det har passet
på mit barn, og på vores omgangskreds. Det er vel og mærke effektiv amning jeg
taler om - et barn der får lov vil jo synes det er smadderhyggeligt at ammen
20 timer i døgnet

Det er klart, at hvis barnet vokser normalt, etc, er det næppe det der er i
vejen. Men, 4 timer lyder altså af lidt for mig.

> Spisetiden er ikke helt ved siden af - sovetiden måske lidt kort, men børn
> har forskelligt søvnbehov.

Jeg synes som sagt det lyder lidt kort. Der kunne være en sammenhæng: for lidt
mad => sulten => skriger meget/sover lidt => mangler energi til at amme. Det
er hårdt arbejde for mange børn at amme.

> Der hvor den er helt gal for både barn og forældre, er 11 timers skrig.

Absolut. Også det første jeg skrev

> [...]
> det beskrevne, og derfor er det halsløs gerning at give gode råd ud over
> henvendelse til sundhedsplejersken eller lægen

Nemlig.
> [...]
> Her har min egen læge så megen selverkendelse, at han henviser til
> sundhedsplejersken, når det gælder små børns trivsel, for "det har hun mere

Ja. Bortset fra at der kan være ting som sundhedsplejersken ikke ser, som ikke
ligger inden for "det normale". Det værste skrækeksempel jeg har er en i vores
omgangskreds, hvis barn skreg og skreg, altid, indtil en læge fandt ud af at
barnets ene skulderblad var brækket (formentlig sket under fødslen). Dette
havde flere forskelligt sundhedsplejersker ikke bemærket, heller ikke flere
læger i første omgang. Derfor jeg skrev om to læger. (Efter behandling blev
barnet iøvrigt et helt andet og forældrene så lettede at de nærmest kunne
flyve).

Små børn kan være overraskende besværlige og nybagte forældre kan være komplet
overvældede over hvor meget pasning et lille barn kræver, men derfor sker det
alligevel at nogen af børnene rent faktisk fejler noget andet end at de er 2
måneder gamle

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
You may not use the Software in connection with any site that disparages

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-01-04 23:53

> [...]

det
> alligevel at nogen af børnene rent faktisk fejler noget andet end at de er

Ja!!!
Selv om nogle (forhåbentligt få) børneafdelinger har den holdning, at der er
ingen børn, der fejler noget, men til gengæld er alle forældre pr.
definition hysteriske, umodne og ...
Nå, det var lige lidt galde, der uden målrettethed slap ud

Hilsen Inger

Fra : Maybe

Dato : 24-01-04 22:22

Jubiiiiiii nu sover barnet men desværre nok kun kort gidder ikke
engang lægge mig selv.

>Kontakt sundhedsplejersken. Læs politikens bog om amning.

Er prøvet svaret på telefonen de 3 gange vi har prøvet er en
telefonsvarer. Der bliver dog (efter 3 timer til 1 døgn)ringet
tilbage.

Men ak ak ak ak ak ak ak

-sygeplejesker på hospitalet under fødsel og efterfølgende indlæggelse
(hård fødsel og en smut i kuvøse)
-Sundhedsplejeske

De snakker os bare efter munden. SÃ¥ endten er vi enormt kloge af
første gange forælre at være ellers også ved de ikke ret meget
konkret. SÃ¥ dem har vi opgivet.

(Jeg giver ikke op da jeg har et ansvar i de næste ca. 25 år) og det
tager jeg nok mere alvorligt end de flest ville.

Men der er en sansynelighed på nuværende tidspunkt på ca 100% på at
vores barn bliver et af de utålige forkælede ene børn.

Man må håbe at vores hukommelse glemmer hurtigt.

Men pisssssss hvor er jeg træt af det.

Nå må stoppe nu skriges der igen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-01-04 22:32

> [...]

> De snakker os bare efter munden. Så endten er vi enormt kloge af
> første gange forælre at være ellers også ved de ikke ret meget

Det lyder alvorligt træls!
En hård fødsel og en tur i kuvøsen kan godt give stress, der påvirker jeres
datter.
Det kan godt være, hun har brug for et "skåneprogram" med megen ro og
tryghed, men det er svært for os andre at vide.
Er der ingen, heller ikke jordemoderen, der har snakket det igennem med jer?

Og så kommer alle tankerne om zoneterapi, kiropraktor, massage, etc, som
hjælper nogle børn, men ikke alle.
I skulle næsten have mulighed for at låne vores sundhedsplejerske, som
bliver kritiseret af de forældre, der kun vil snakkes efter munden - men hun
er knalddygtig.

Hilsen Inger

Fra : Nielsen

Dato : 25-01-04 17:35

"Maybe" <no@thanks.dk> wrote in message
[SNIP]

>(Jeg giver ikke op da jeg har et ansvar i de næste ca. 25 år) og det
> tager jeg nok mere alvorligt end de flest ville.

Hvorfor tror du at du er mere ansvarlig end alle vi andre. Jeg ser da mig
selv som en særdeles ansvarlig mor.

vh
Lisbeth

Fra : Maybe

Dato : 25-01-04 21:09

>Hvorfor tror du at du er mere ansvarlig end alle vi andre. Jeg ser da mig
>selv som en særdeles ansvarlig mor.

Dette er kun en skrive fejl grundet træthed.

Skulle have stået .............end de fleste ville tro.
sorry for misseren var absolut ikke tilsigtet andre.

Kristian 11 timer er ikke en skrivefejl.

Ps iøvrigt er jeg faderen.

Fra : Gabriella Alsøe

Dato : 25-01-04 11:06

>snip<
> Hvis dit barn vitterligt _skriger_ 11 timer i døgnet, er der noget galt.
Få to
> forskellige lægers vurdering.

Helt enig. 11 timer er temmelig længe... Og som andre er inde på, så kan det
være kolik eller problemer af anden slags, som enten går over af sig selv
eller kan lindres forholdsvis let.

> Iøvrigt burde et barn i den alder spise (amme) mere end 4 timer i døgnet:
8-12
> timer er mere normalt. Faktisk betragter mange 8 timer som et minimum.

Det er jeg ikke enig i - jeg er lige blevet mor for anden gang i oktober, så
han er godt og vel 3 mdr nu. Han bliver udelukkende ammet og jeg har endnu
ikke brugt mere end 4 timer på at give ham mad, og det er endda højt sat.
Han er måske en turbospiser, men dem jeg kender (mødregruppe, veninder osv)
bruger da heller ikke længere tid på det!?!?

/Gabriella

Fra : Tine Andersen

Dato : 25-01-04 11:46

"Gabriella Alsøe" <gabi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

osv)
> bruger da heller ikke længere tid på det!?!?

Nogle børn gør. Mine var begge to knappet konstant på fra kl. 17-22 næsten
hver dag i månedsvis. De tankede op til en 3.5-4-timers søvn, så det var ok.

Tine

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 25-01-04 12:18

Gabriella Alsøe wrote:

> [...]
> Han er måske en turbospiser, men dem jeg kender (mødregruppe, veninder osv)
> bruger da heller ikke længere tid på det!?!?

Jeg kan kun tale fra egne erfaringer (well, jeg var ikke direkte indblandet
+ vores omgangskreds, og jeg mener som sagt at der står noget tilsvarende i
politikens bog om amning.

Jeg vil ikke hævde at have specielt meget forstand på det, men jeg mener måske
godt man kunne undersøge/sikre sig at barnet får mad nok at spise.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
The only way to truely protect your data is to grind up your hard drive

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-01-04 22:03

"Maybe" <no@thanks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville da gerne hvis nogle havde advaret om dette i folkeskolen så
> man kunne havde valgt fra.

Jeg hørte for et par dage siden en radioudsendelse om en ungdomsskole, hvor
de store piger fik en computerstyret dukke-baby med hjem.
Dukken var programmeret til at opføre sig som en rigtig baby: skreg på
uforudsigelige tidspunkter, og "moderen" skulle så gerne efterhånden kunne
tolke signalerne og "læse", om det var mad, trøst, søvn tør ble, etc., der
skulle til.
Bagefter kunne man så på udskriften vurdere, hvordan det var spændt af.

En ung pige fortalte, at hun altid havde ment, hun skulle være over 20, før
hun fik børn - og nu var hun HELT sikker! - Uanset hvad kæresten sagde.

Jeg har hørt før, at dukkerne bliver brugt i USA til at forebygge tidlige
teenage-graviditeter, og måske ville de være en god ide i dagens Danmark.
For med sådan ca. 1,43 barn pr. kvinde (kender ikke lige det nøjagtige
tal) - hvordan søren skal unge mennesker så vide, hvordan det kan være at få
barn?

Og da jeg fik mine første børn, var bedstemødre hjemmegående og til rådighed
med aflastning og råd og dåd - men det var de altså ikke, da jeg fik de
sidste.
Da var de kommet på arbejde.
Og jeg kan godt fortælle, at forskellen er stor.

Kære maybe - jeg forstår dig.
Hvad du så kan bruge det til...

Hilsen Inger

Fra : Søren

Dato : 02-02-04 15:37

> For med sådan ca. 1,43 barn pr. kvinde (kender ikke lige det nøjagtige
> tal) - hvordan søren skal unge mennesker så vide, hvordan det kan være at

> barn?

Det kan de ikke vide...Heller ikke efter at have passet på en dukke !

Det kan 38-39 årige kvinder heller ikke vide hvis de venter deres første
barn.

Man skal ikke gøre unge mennesker dumme. Uerfarne måske men ikke dumme...Og
erfaring er noget man lærer bedst på en måde, og det er ved at få dem selv.

Dukken giver ikke en sandfærdigt billede af hvordan det er at få et barn.

Hvor er kærligheden til dukken ?....Hvor er glæden når lille my griner og
klukker af at sjovt ansigt ? Det er de ting der giver den ekstra energi når
den er påkrævet.

At give piger sådan en dukke er lige så misvisende som kun at fortælle dem
om de positive ting ved at få et barn.

Fra : Mette

Dato : 24-01-04 22:15

> [...]
> -spist i 4 timer
> - SKREGET I 11 timer
>
> Jeg ville da gerne hvis nogle havde advaret om dette i folkeskolen så

Da min datter var 3 dage gammel, sad jeg og ammede hende på sengen, mens jeg
hulkede løs. Jeg tænkte "Hvad har jeg dog rodet mig selv ud i?? - De næste
18 (ATTEN) år!!". Jeg kender følelsen. Der er INTET, der kan forberede én på
det at få et barn.

Men det lyder som om, at I er nogle af de forældre, der er virkeligt hårdt
ramt. Af Kolik. Jeg kan glæde jer med, at det som regel kun varer i 3-4
måneder. Derefter forvandles de til englebørn. Jeg mødte mange mødre i min
mødregruppe, der fortalte at de var på randen a depression fordi deres nye
baby skreg og skreg og skreg og ikke kunne trøstes. De var ude i tovene. Men
ligeså stille stilnede det af, og da børnene var 4 måneder gamle var det
helt slut med skrigeriet.

Det ER hårdt at have børn. Er selv alene med min datter på snart 5 år, og
hun er i øjeblikket i "puberteten", så vi tager også vores ture. Men når hun
er sød, så er hun den sødeste. Og jeg elsker hende.

Jeg følte enormt meget skyld det første års tid over, at jeg ikke oplevede
denne "moderfølelse" af forelskelse i barnet. Jeg følte ansvar og stolthed,
men det tog altså nogle år før jeg virkeligt kunne mærke kærligheden. Jeg
skulle jo lige lære hende at kende først. Men så er den der altså også bare.
100% procent - også selvom jeg synes hun er urimelig til tider.

Kærligheden vokser dag for dag, og ting tager tid.

Fra : Christina G

Dato : 25-01-04 13:18

> [...]
> -spist i 4 timer
> - SKREGET I 11 timer
>
> Jeg ville da gerne hvis nogle havde advaret om dette i folkeskolen så

Hej,
ikke nogen trøst, men andre har oplevet noget lign., så du er ikke alene.
Min venindes første barn skreg i et år - der var intet at gøre, ingen kolik,
nok mad, ingen andre tegn på en årsag. Barnet holdt op, når hun havde det på
armen ellers ikke. Det var hårdt for hende og hendes kæreste, men i dag
glæder de sig til at nr. to kommer.
Jeg er selv gravid og håber da ikke, at vi skal opleve noget lign., men jeg
er sikker på, at man "glemmer" den hårde tid, så snart barnet er holdt op
med det.

Håber det snart bliver bedre,
Christina

Fra : Gert P

Dato : 25-01-04 20:06

Hej!

Har i prøvet mylicon dråber de fåes som håndkøb på apoteket de lavede
mirakler her i huset, det kan jo godt være det "kun" er en prut der sidder
på tværs.

Mvh.

Gert

Fra : SHM

Dato : 26-01-04 09:04

Vi kom i gennem de første 3-4 (5) måneder på mylicon og sukkervand fyldt på
sprøjter og dryppet i munden, når "larmen" blev for meget.
Desuden kørte vi ind i mellem en tur i bilen, så alle andre end chaufføren
kunne blunde. Det var guld for mig (moren).
Jeg håber I snart kan se lys for ude, men tag i mod hjælp ude fra!! Er der
ikke en bedste mor/far der kan gå en tur med barnevognen, så I kan få en
lille lur og et langt bad? Det er vigtigt at pleje sig selv, når man har
besværlige børn.
Hilsen
B, mor til tvillinger, der også er "besværlige" .