Opgradering
Fra : Anders Lund

Dato : 22-04-01 21:14

Jeg vil opgradre min puter det er en Det er en newtec købt i datacentrum for
2 år siden, PII 350 in a box på et 2 års gammelt MSI bundkort og 128 133mhz
ram.

Det er nu overvejer at gøre er at købe en konverter så jeg kan sætte en 600
mhz celeron på mit bundkort. Så vil jeg overclocke den så min FSB køre 100
mhz, hvilket vil give mig 900 mhz.

Spørgssmål
Først og fremmest er der nogen der kan se noget der er galt med denne
opgradering.????
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en konverter.????
Hvilken cpu køler skal jeg bruge???
Er der nogen der har en bedre ide til en billig opgradering?????

Mvh
Anders

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-04-01 21:52

Anders Lund skrev...

>Først og fremmest er der nogen der kan se noget der er galt med denne
>opgradering.????

Et muligt problem kunne være at dit bundkort ikke understøtter de nye
Celeron CPU'er. Tjek hos MSI. Måske skal der bare en bios opgradering
til.

>Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en konverter.????

Tjek f.eks. www.edbpriser.dk under Processor->tilbehør. Køb en Asus, Abit
eller MSI. Dem ved jeg man kan stille Vcore på. Selv har jeg lige købt en
Asus.

>Hvilken cpu køler skal jeg bruge???

Du skal tjekke hvor meget plads der bliver mellem CPU og RAM slots på dit
bundkort, for i det mellemrum skal din køler kunne sidde. Umiddelbart kan
en Golden Orb f.eks. sagtens sidde der. Med fornuftig kabinetkøling kan
den temmelig sikkert også køle din Celeron stabilt ved 900Mhz.

Men hvilke kølere der ellers kan sidder der, har jeg ikke helt styr på.

>Er der nogen der har en bedre ide til en billig opgradering?????

Næ. Lyder fornuftigt. Fra 350 til 900 Mhz for en lille tusse...

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Anders Lund

Dato : 24-04-01 15:49

Jeg har lige endnu et par spørgssmål:
Hvor mange Mhz kan jeg tillade mig at købe? Men en 600 Mhz ved 100 Mhz køre
den Ca. 909 Mhz, men køber jeg en 700 Mhz som jo ikke er meget dyre, så køre
jeg jo ca. 1060 Mhz.

Hvilken vej vender processeren på konverteren, opad eller til siden?????

Hvordan har butikkerne det med at tage en processer tilbage, hvis det ikke
virker??

Ellers MANGE gang tak for de svar jeg allerde har fået!

Mvh
Anders

Fra : Anders Lund

Dato : 24-04-01 16:07

Jeg har kikket på edbpriser.dk det ser ud til at alle konverterne er
(FC)PPGA->SLOT1 og ikke omvendt.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-04-01 06:47

Anders Lund skrev...

>Jeg har kikket på edbpriser.dk det ser ud til at alle konverterne er
>(FC)PPGA->SLOT1 og ikke omvendt.

Jeg var også forvirret første gang, men det hedder sådan en konverter
altså. Man kan ikke få en konverter hvor man kan sætte en slot1 CPU i et
motherboard med en socket370.

Jeg tror FC-PGA->Slot1 betyder at FC-PGA CPU'en kan sidde i slot1.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-04-01 06:45

Anders Lund skrev...

>Hvor mange Mhz kan jeg tillade mig at købe?

Jeg ville holde mig til de 600. Risikoen for at CPU'en ikke kan
overclockes så meget stiger jo hurtigere processoren er, med samme core.

>køber jeg en 700 Mhz som jo ikke er meget
>dyre, så køre jeg jo ca. 1060 Mhz.

Du får temmelig sikkert ikke en 700 til at køre 1050Mhz.

>Hvilken vej vender processeren på konverteren, opad eller til
>siden?????

Til siden, hen mod dine RAM slot.

>Hvordan har butikkerne det med at tage en processer tilbage, hvis det
>ikke virker??

Hvis nu du køber over internet, så betragtes det som postordresalg og du
har 14 dages fuld returret. Hvis du gør det hos en af de anerkendte
forretninger, så er der aldrig problemer. Tjek f.eks. edbpriser.dk og se
deres 'barometer' for hvilke forretninger der er gode.

Fra : Anders Lund

Dato : 25-04-01 15:22

Mange gange tak!!!!

Jeg har dog lige et sidste spørgssmål, inden jeg går ud om spreder penge!!!
Det er lidt pineligt, men jeg har prøvet at på- og afmontere mange cpu'er,
men aldrig en PII. Jeg har prøvet, men den sidder fast!!! Ved du
hvordan?????

Mvh
Anders Lund

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-04-01 16:51

Anders Lund skrev...

http://developer.intel.com/design/quality/celeron/insert_remove.htm

Fra : Anders Lund

Dato : 25-04-01 22:45

> http://developer.intel.com/design/quality/celeron/insert_remove.htm

Mange tak!! Jeg fik den af, der skal dog meget vold til
Du har før snarket om at jeg skulle finde en blæser der ikke kommer i
kambolace med mine ram!! Hvilken vil du anbefale, til en pris under 300, der
dog kan klare 600@900??? jeg har tænkt på en Taisol CEK733092, en Chrome Orb
FCPGA køler eller en Golden orb.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-04-01 16:41

Anders Lund skrev...

> [...]
>300, der dog kan klare 600@900??? jeg har tænkt på en Taisol
>CEK733092, en Chrome Orb FCPGA køler eller en Golden orb.

Der er også Alpha PEP66T, som ligger lige over 300,- kr. uden blæser. Så
har du sådan en i forvejen(60mm), så er det en mulighed.

Ellers ville jeg vælge Taisol'en. Selv er jeg ved at skifte til Agilent
Arcticooler, men den kan desværre ikke købes i DK.

Fra : Anders Lund

Dato : 26-04-01 21:37

Jeg har en gammel køler liggende til min PII han den bruger,,, NEEEJ vel...
Jeg tror oxo jeg tager Taisol'en den er oxo lavere

Fra : Anders Lund

Dato : 28-04-01 00:07

her kan du se mit bundkort, kan du sige om det kan køre med en celoron.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-04-01 00:15

Anders Lund skrev...

>her kan du se mit bundkort, kan du sige om det kan køre med en celoron.

Hvor?

Fra : Anders Lund

Dato : 28-04-01 10:13

Ups,,,, Pineligt My bad!!!!

Her er den:
http://tw.msi.com.tw/product/main_show.asp?pro_name=MS-6119
Se evt. under "More"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-04-01 10:25

Anders Lund skrev...

>http://tw.msi.com.tw/product/main_show.asp?pro_name=MS-6119

Det kan det.

Fra : Anders Lund

Dato : 28-04-01 22:02

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote in message
> Det kan det.

Fedt! så skal jeg bare have fundet penegen

Her er hvordan den enelige version kom til at se ud:
Intel Celeron A 600MHz 779,00 kr
Asus FC-PGA (Slot 1) 184,00 kr
Taisol CEK733092 (Bsmultimedie.dk) 175,00 kr
80mm Kabinet blæser, 75,00 kr

I alt 1213 kr

Mange gange Tak
Anders Lund

Fra : Anders Lund

Dato : 29-04-01 16:12

Forresten. Kan jeg på en måde se hvilken temp. min cpu har. Lige nu bruger
jeg motherbord monitor og det virker fint. Men hvad sker der når jeg smider
min celeron på.

Håber at du vil svare IGEN
Mvh
Anders Lund

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-04-01 17:06

Anders Lund skrev...

>Forresten. Kan jeg på en måde se hvilken temp. min cpu har. Lige nu
>bruger jeg motherbord monitor og det virker fint. Men hvad sker der
>når jeg smider min celeron på.

Asus sloket skulle ha' en tempprobe feature, men jeg har faktisk ikke
tjekket om det virker, eller hvordan.

Fra : Anders Lund

Dato : 30-04-01 01:10

http://www.shg.dk/ så jeg følgene:
FC-PGA /SLOT 1 konverter til Coppermine
Hvad er coppermine?????
Er det hvad jeg skal bruge????
Håber at du vil hjælpe mig IGEN

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-04-01 06:25

Anders Lund skrev...

>FC-PGA /SLOT 1 konverter til Coppermine
>Hvad er coppermine?????
>Er det hvad jeg skal bruge????

Coppermine er betegnelsen for den core der sidder på de nyeste
PIII/Celeron. De gamle PIII'ere hed Katmai, og de gamle Celeron hed
Mendocino. Så det er sådan en du skal bruge.