spørgsmål : Gratis fødselsforberedelse ?
Fra : bamse

Dato : 19-01-04 20:53

Hej

Jeg er gift med en amerikansk kvinde. Hun har ikke fået sit CPR-nummer endnu
da hendes opholds- og arbejdstilladelse (familiesammenføring) er under
behandling ved udlændingestyrelsen.

Vi har snakket om at få et barn sammen og i den forbindelse har jeg et
spørgsmål som jeg håber på, at der er nogen herinde, der kan svare på?

Har hun ret til gratis fødselsforberedelse selvom hun ikke har fået sit
CPR-nummer endnu?

Mange tak på forhånd.

Fra : Rikke Mors

Dato : 20-01-04 19:24

bamse wrote:
> [...]
> spørgsmål som jeg håber på, at der er nogen herinde, der kan svare på?
>
> Har hun ret til gratis fødselsforberedelse selvom hun ikke har fået sit

Jeg tror ikke at det har ret meget med CPR-nummeret at gøre hvorvidt hun
kan få gratis fødselsforberedelse - snarere noget med hvor i bor. Her i
Århus er den gratis fødselsforberedelse sparet væk for alle uanset
nationalitet. Hvis man har behov for at gå til fødselsforberedelse af
holder de fleste aftenskoler kurser af varierende omfang og varighed -
og til en rimelig pris.

Rikke Mors