Undgå Data Miner (RedSherrif osv.)
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 06-02-04 10:31

Jeg har aldrig rigtigt forstået, hvordan man kan undgå at få de skide
marketings opsnappergimmicks som RedSherrif osv. uden at slå coockies fra.

Jeg ved, at man kan DNS-blocke de IP-adresser, der kontaktes, men det virker
som en dårlig løsning, synes jeg. Er der ikke en her i gruppen, der har et
bedre forslag?

Vh, Lars.

Fra : Troels Arvin

Dato : 06-02-04 10:45

On Fri, 06 Feb 2004 10:31:21 +0100, Lars Bonnesen wrote:

> Jeg har aldrig rigtigt forstået, hvordan man kan undgå at få de skide
> marketings opsnappergimmicks som RedSherrif osv. uden at slå coockies
> fra.

Du kan stramme op på din cookie-politik. Hvad du har adgang til,
afhænger af din browsers muligheder. Det er efter min mening dumt at slå
cookies helt fra, men man bør sikre sig, at cookies kun accepteres for
afsendende website.

> Jeg ved, at man kan DNS-blocke de IP-adresser, der kontaktes, men det
> virker som en dårlig løsning, synes jeg.

Der kan sikkert findes mange argumenter imod. Hvad tænker du særlig på?

Personligt kører jeg med lokal navneserver, og har lagt et par domæner
ind som dummy-zoner; fordelen ved dette er - i modsætning til hosts-filer
- at man på den måde kan blokere hele domæner.

Fra : kk

Dato : 06-02-04 16:00

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> wrote in message
> [...]
virker
> som en dårlig løsning, synes jeg. Er der ikke en her i gruppen, der har et

Under "Værktøjer# på www.spywarefri.dk kan du hente et program som hedder
IE-SPYAD.
Det installerede jeg for et stykke tid siden, og har ikke siden set de ting
du nævner og AdAware har heller ikke fundet dem.
mvh
kk

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-02-04 10:21

Lars Bonnesen wrote:
> [...]
>
> Jeg ved, at man kan DNS-blocke de IP-adresser, der kontaktes, men det
> virker som en dårlig løsning, synes jeg. Er der ikke en her i

Jeg kører med enten Ad-Watch eller Spy-Watch i baggrunden, det fanger dem
inden de kommer ind på pjuteren.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 08-02-04 13:54

In article <c04uun$roehp$1@ID-151707.news.uni-berlin.de>,
Per Nielsen wrote:

> Jeg kører med enten Ad-Watch eller Spy-Watch i baggrunden, det fanger dem
> inden de kommer ind på pjuteren.

Og naar Ad-Watch og Spy-watch ikke har registreret programmet endnu?

--
j.

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-02-04 15:48

Jesper Louis Andersen wrote:
> Og naar Ad-Watch og Spy-watch ikke har registreret programmet endnu?

Det mener jeg da er tilfældet med RedSherrif. Jeg har da fjernet den før.