Fejlmelding ved Locate
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 06-02-04 08:29

Hej NG.

I en TDBCombobox bruger jeg jeg følgende kode ved OnChange:

procedure TEjendomSelectForm.dbcAmtChange(Sender: TObject);
Var s1 : TStringList;
S2, Streng : String;
begin
Edit1.Text := dbcAmt.Text;
Edit2.Text := tbAmter.FieldByName('Amt Nr').AsString;
S2 := dbcAmt.Text;
With tbAmter do
If Locate('Amt',S2,[]) Then
Begin
Edit2.Text := tbAmter.FieldByName('Amt Nr').Text;
End
Else
Begin
Edit2.Text := 'Ikke fundet';
End;

s1 := TStringList.Create;
s1.Sorted := True;
tbAmt_Kommuner.First;
while not tbAmt_Kommuner.Eof do begin
s1.Add(tbAmt_Kommuner.FieldByName('Kommune Navn').AsString);
tbAmt_Kommuner.Next;
end;
dbcKommune.Items.Assign(s1);
end;

Dette ser ud til at køre, MEN i det øjeblik fokus fjernes fra TDBCombobox
får jeg en fejlmelding: "tbAmter: Dataset not in edit or insert mode"

Fjerner jeg koden omkring "With tbAmter do" kommmer der ingen fejlmelding.

Som jeg har læst manualen skal der tbAmter ikke være i editmode ved LOcate.
Ingen af tabellerne er REadOnly.
Hvad gør jeg galt?

Mvh Kurt

Fra : Thor

Dato : 06-02-04 10:37

Hej Kurt

Det ser OK ud.
Har du en afterScroll metode på tabellen?

mvh Thomas Riedel

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 06-02-04 12:27

Hej Thor!

Nej, der er overhovedet ikke nogen metoder på nogen af tabellerne!
/Kurt

Fra : Peter Petersen

Dato : 04-03-04 09:20

> [...]
>
> Fjerner jeg koden omkring "With tbAmter do" kommmer der ingen fejlmelding.
>
> Som jeg har læst manualen skal der tbAmter ikke være i editmode ved

Det er din dbcombobox, der prøver at stoppe data i din tabel, men du har
lige fjernet edit-mode med locate....

M.v.h. Peter