Router eller switch?
Fra : Glen Madsen

Dato : 07-02-04 10:39

Hej i gruppen.
Jeg har følgende spørgsmål, som jeg håber der sidder en derude der kan hjælpe mig med at svare på.
Min lillebror har noget TDC internet som man før i tiden kaldte Boomtown ADSL, det har han altid bare kørt direkte fra modem til
hans computer uden problemer, nu vil han så gerne også kunne have sin bærbare på, og er blevet fortalt af en Fona sælger at en
switch er nok, men er det det?

Med venlig hilsen
Glen Madsen

Fra : Jens

Dato : 07-02-04 10:44

"Glen Madsen" <gmanthisshouldbedeleted@mail.dk> skrev i en

> [...]
> hans computer uden problemer, nu vil han så gerne også kunne have sin
bærbare på, og er blevet fortalt af en Fona sælger at en

Det vil sikkert virke, men også give en del bøvl med lokalnet mellem de 2
maskiner.
Da der er en bærbar, ville jeg vælge en router med trådløs mulighed til den
bærbare, linksys har en til ikke ret mange penge som kan bruges.

Mvh Jens

Fra : Glen Madsen

Dato : 07-02-04 10:55

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse news:c02beu$27n$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> bærbare på, og er blevet fortalt af en Fona sælger at en
>
> Det vil sikkert virke, men også give en del bøvl med lokalnet mellem de 2
Hvilke slags problemer vil det give?

> Da der er en bærbar, ville jeg vælge en router med trådløs mulighed til den
> bærbare, linksys har en til ikke ret mange penge som kan bruges.

Ja det var også hvad jeg foreslog, men da han er lidt af en nærigmås, købte han den switch til 250.- hvor en trådløs router og et
trådløst netkort nok var løbet op i omkring 1000.-

Med venlig hilsen
Glen

Fra : Jens

Dato : 08-02-04 19:24

"Glen Madsen" <gmanthisshouldbedeleted@mail.dk> skrev i en

> Hvilke slags problemer vil det give?

Tdc deller ipèr ud i forskellige net, hvilket bevirker at lokalnet kører en
tur over tdclinien, med en begrænset hastighed til følge, det eneste rigtige
er en router.

> Ja det var også hvad jeg foreslog, men da han er lidt af en nærigmås,
købte han den switch til 250.- hvor en trådløs router og et
> trådløst netkort nok var løbet op i omkring 1000.-

Det er jo kun den ene gang at gribe til lommen, men mange gange at rive i
håret bagefter.

Mvh Jens

Fra : Jan Bachman

Dato : 09-02-04 01:22

>Ja det var også hvad jeg foreslog, men da han er lidt af en nærigmås, købte han den switch til 250.- hvor en trådløs router og et
>trådløst netkort nok var løbet op i omkring 1000.-
Hvis han kan leve uden det trådløse, så bed din yngre broder anskaffe
en router med indbygget switch. De er ikke meget dyere end en switch.

Det kan ikke siges for tit. En router giver en langt mere sikker og
gennemskuelig afgrænsning af lokalnet og internet, end blot en switch
og ADSL-modem.

/Jan