Flere problemer
Fra : Brian

Dato : 07-02-04 10:14

Hejsa

Jeg har pt. en ADSL forbindelse med en cisco 677 router.
Jeg har derudover lige købt en Znote 4050 samt en D-Link 018 Broad Band
Homestation (router, accesspoint og swicth i et).

Stikket i væggen er et af de traditinelle telefonstik. På den nuværende
router fører jeg en ledning til routeren, hvor stikket i begge ender er
"telefonstik". Derefter et kabel (ligesom rj45) til min stationære PC. På
den nye router er der "kun" indgang til RJ45. Så jeg prøvede at forbinde den
gamle router med den nye, som jeg så derefter via en port i routeren
forbandt med min PC.
Det virkede. Jeg kom på nettet

Første spørgsmål: Skal det virkelig laves sådan?? Kan jeg ikke undvære den
gamle Cisco 677?

Jeg forsøgte så at få netværket til at køre, så jeg kunne komme på nettet
med den bærbare. Efter meget kort tid virkede det også. Jeg flyttede en
masse software og prøvede lige nettet af.

Så kom problemerne! Dagen efter virkede det ikke! Efter jeg havde rodet 3-4
timer igår var jeg pludselig "på". Jeg kunne komme på den stationære igen
fra den bærbare. Glæden var kort. Det holdt i ca. 1 minut. Så røg jeg af
igen.

Min bærbare skriver pt. at den trådløse forbindelse er tilsluttet. Den
modtager blot ikke noget. Jeg kan ikke komme på den stationære og
internettet.

Det kan vel ikke være antennen der er i stykker, hvis jeg det trådløse
netværk er tilsluttet? Er det fordi det er tilsluttet til et andet netværk?
Det kunne vel også være den nye router??

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Forretningen er vel ikke forpligtet til at
hjælpe, hvis ikke der er noget i stykker. Kan man kontrollere om noget er i
stykker inden man går til forretningen.

Jeg håber I kan hjælpe. Jeg er lidt træt af det!

Brian