Windows 2000
Fra : Jens Jensen

Dato : 22-04-01 21:02

Hej !

Jeg har problemer med at dele mapper i Windows 2000, og få adgang til disse
fra netværket. Jeg har aktiveret gæste kontoen, og har oprettet brugere med
samme navn som den computer jeg forsøger at få adgang fra.I denne
forbindelse har jeg oprettet en ny gruppe, og placeret brugeren i denne. Jeg
kan se mapperne der er delt fra min Windows me maskine, men når jeg forsøger
at få adgang for jeg en fej med at der ikke er rettigheder. Under
sikkerhedsindstillingerne har jeg givet den nye gruppe jeg selv har oprettet
rettigheder til at logge på fra netværket. Hvad gør jeg galt ? Er der nogen
der kan være behjælpelig med et forslag ?

/Jens

Fra : TcaT

Dato : 25-04-01 22:27

"Jens Jensen" skrev d. 22-04-01 21:02 dette indlæg :
> [...]
> rettigheder til at logge på fra netværket. Hvad gør jeg galt ? Er der nogen
> der kan være behjælpelig med et forslag ?

Kig under sikkerhed i egenskaber for mapperne. Selvom sharet er fuldt delt skal det også rettes i sikkerhed indstillingerne.

Opret evt. en bruger på W2K maskinen og når W2K spørger om password brug så det.

http://www.kandu.dk/