Opsætning af netværk med krydsetkabel.
Fra : Claus Weichel

Dato : 06-02-04 14:18

Hej Alle,

Jeg søger en forklaring på hvordan man opsætter 2 pc'er til netværk
ved hjælp af en krydsetkabel (rj-45) mellem de 2 pc'er.
Det er med Windows ME( vært) og XP (gæst)Findes der en god hjemmeside
eller hva'.

På forhånd tak,

Claus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-02-04 20:03

On Fri, 6 Feb 2004 13:18:20 +0000 (UTC), "Claus Weichel"
<cmw@email.dk> wrote:

> [...]
>ved hjælp af en krydsetkabel (rj-45) mellem de 2 pc'er.
>Det er med Windows ME( vært) og XP (gæst)Findes der en god hjemmeside

Hvad mener du med "vært" og "gæst"?

Der er sådan set ikke nogen forskel på, om du bruger en hub/switch
eller om du bruger et krydset kabel, hvis du blot skal forbinde 2
PC'ere. Probelmet kommer først, når du evt. skal forbinde flere -
eller de begge to skal på Internet.

Der er en udmærket vejledning her:
<url: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php>

Du skal dog være opmærksom på, at du ikke skal have en automatisk
tildelt IP-adresse, men manuelt tildele dem
- fx 10.0.0.1 og 10.0.0.2
- og fx subnet mask 255.255.255.0

På J. Helmig's "World of Windows Networking":
<url: http://www.wown.com/>
kan du få svar på det meste.

Good luck!

--