Fejl ved require_once...
Fra : Ronni

Dato : 06-02-04 23:45

Hejsa

Jeg forsøger følgende:

require_once(http://www.domain.com/foo.php?animal=pinguin);

Men jeg får følgende fejl:

Warning: main(): URL file-access is disabled in the server configuration in
"snippet" on line 12

Det giver jo sig selv ifølge fejlen hvorfor det ikke virker, men er der
nogen måde hvorpå jeg kan omgå dette, eller er det min udbyder som jeg skal
overtale?

Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Ronni
- ingen mail adresse - ingen spam -

Fra : Bjarne

Dato : 07-02-04 00:29

On Fri, 06 Feb 2004 23:44:47 +0100, Ronni wrote:

> [...]
>
> Det giver jo sig selv ifølge fejlen hvorfor det ikke virker, men er der
> nogen måde hvorpå jeg kan omgå dette, eller er det min udbyder som

Du skal nok i gang med at fedte for din udbyder. Fejlen skyldes at "URL
fopen wrappers" ikke er tilladt på serveren, og derfor kan du kun
inkludere lokale filer. Det kan klares ved at sætte allow-url-fopen til
'on' i php.ini.

/* Bjarne */

"Fate just isn't what it used to be!"
- Hobbes

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-02-04 01:06

On Sat, 07 Feb 2004 00:28:47 +0100, Bjarne <spam@spaceball.dk> wrote:

> [...]
>fopen wrappers" ikke er tilladt på serveren, og derfor kan du kun
>inkludere lokale filer. Det kan klares ved at sætte allow-url-fopen til

Der har været noget snak om det på det sidste, så for en god ordens
skyld vil jeg lige opsummere:

allow_url_fopen kan endda sættes i runtime: http://dk.php.net/ini-set
nævner "PHP_INI_ALL".

Det gøres fx på følgende måde:
ini_set("allow_url_fopen","1");

allow_url_fopen kan også aktiveres, selvom safe_mode er enabled.

Jeg har lavet en testcase med en virtual host, der har safe_mode slået
til og allow_url_fopen slået fra. Jeg bruger ingen .htaccess eller
lignende, udelukkende ovenstående ini_set. Kildeteksten er tilgængelig
på siden:
http://safeurl.ter.dk/

Det kan selvfølgelig være, at "ini_set" er blevet deaktiveret hos
udbyderen.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: I gang (og ikke igang)