Formular -> Database -> bekræftelsesside
Fra : Aurum

Dato : 06-02-04 21:59

Har skrevet følgende, som også ganske fint bliver 'dimset ind' i
en database, når man trykker på send (i den formular, som står
længere nede på siden - og er i ganske alm. html)
Men når brugeren har trykket send, ser han/hun bare, at
formularens felter bliver tømt.
Jeg vil gerne have, at samtidig med, at dataene ryger ned i
databasen, så skal brugeren komme over på en ny side, hvor jeg fx
kan skrive 'Tak for din tilmelding'
Jeg har prøvet med response.write... uden held
Jeg har også prøvet at lave en action="ok.asp", men så ryger
dataene ikke ned i min database.

Og ja... jeg er nybegynder og jeg skal hjælpes lidt

HJÆLP....

<%
ConnString
="Driver={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=kursus_ajour_dk;UID=ku
rsus_ajour_dk;PASSWORD=40SAOb/K"
Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")
Conn.Open ConnString

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into tilmeldingsblanket ("

strSQL = strSQL & "Kursus, "
strSQL = strSQL & "Navn, "
strSQL = strSQL & "Sender, "
strSQL = strSQL & "Kommune, "
strSQL = strSQL & "Adresse, "
strSQL = strSQL & "Postnr) "

strSQL = strSQL & "values( "

strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Kursus") & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Navn") & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Sender") & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Kommune") & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Adresse") & "', "
strSQL = strSQL & "'" & Request.Form("Postnr") & "') "

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-04 22:18

Aurum skrev:

> Jeg vil gerne have, at samtidig med, at dataene ryger ned i
> databasen, så skal brugeren komme over på en ny side, hvor jeg fx
> kan skrive 'Tak for din tilmelding'

Der er to muligheder - enten laver du redirect fra din nuværende
side efter at databasekoden er kørt, eller også laver du en ny side
med asp-koden fra din nuværende først, og den html-kode du vil
bruge til at takke med efterfølgende. I sidste tilfælde skal du
ændre formens action-parameter til den nye side.

> <%
> ConnString

Er ovenstående starten af siden? Hvis du skal lave redirect til en
ny side, må der ikke være html-kode eller response.write-linjer
herover.

> ' Luk databaseforbindelse
> Conn.Close
> Set Conn = Nothing
> %>

Her kan du skrive:

   response.redirect ("takfordintilmelding.html")

- så flyttes browseren til den nye side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Aurum

Dato : 06-02-04 22:50

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> bruge til at takke med efterfølgende. I sidste tilfælde skal du
> ændre formens action-parameter til den nye side.

Jeg valgte denne løsning. Tusind tak for hjælpen. Det blev, som jeg
ønskede det

&gt; > ConnString
&gt;
&gt; Er ovenstående starten af siden? Hvis du skal lave redirect til
en
&gt; ny side, må der ikke være html-kode eller response.write-linjer
&gt; herover.
&gt;
&gt;
&gt; > ' Luk databaseforbindelse