udtræk af hitlister
Fra : Kim Emax

Dato : 06-02-04 18:36

Hey

Jeg har denne Statement, der gør, hvad jeg vil. Henter de 20 numre, der har
fået højest placering i gennemsnit på en hitliste:

SELECT
COUNT(tracks.track_id) AS counts,
SUM(placement) AS points,
AVG(placement) AS avg,
artist,
track,
version,
tracks.track_id
FROM
charts,
tracks
WHERE
tracks.track_id = charts.track_id
GROUP BY charts.track_id
ORDER BY avg
LIMIT 20;

Men kommer der et nyt nummer, som bliver placeret som nr. 1, så kommer det
til at ligge øverst pga et gennemsnit på 1, som man kan se af nedenstående
udtræk. Jeg vil derfor gerne lave et tjek, så der er f.eks. mindst 3 counts,
der har dette nummer på hitlisten. Det kan jeg sgu ikke lige få til at
spille. Nogen, der har en ide?

Udtræk:

+--------+--------+---------+------------------------+----------------------
-----+---------------------+----------+
| counts | points | avg | artist | track
| version | track_id |

+--------+--------+---------+------------------------+----------------------
-----+---------------------+----------+
| 1 | 1 | 1.0000 | Junior Jack | E-samba
| | 1 |
| 2 | 9 | 4.5000 | Motorcycle | As The Rush Comes
| AvB rmx | 24 |
| 3 | 14 | 4.6667 | Full Intension | Forever
| | 4 |
| 1 | 5 | 5.0000 | Junior Jack | My Feeling
| | 2 |
| 1 | 5 | 5.0000 | Basic Dawn | Pure Thrust (NU
| | 42 |

+--------+--------+---------+------------------------+----------------------
-----+---------------------+----------+

--
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...
http://www.masterminds.dk - http://www.emax.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-02-04 20:22

On Fri, 6 Feb 2004 18:36:00 +0100, "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

>Jeg vil derfor gerne lave et tjek, så der er f.eks. mindst 3 counts,
>der har dette nummer på hitlisten. Det kan jeg sgu ikke lige få til at
>spille.

Efter din GROUP BY kan du tilføje:

HAVING counts >= 3

--
- Peter Brodersen

Ebbesen for president!

Fra : Kim Emax

Dato : 07-02-04 00:07

Peter Brodersen wrote:

> Efter din GROUP BY kan du tilføje:
>
> HAVING counts >= 3

Doh! Var så fokuseret på COUNT og GROUP BY...

Amiga Superbase?