Windows 98 se, og Hukommelses problemer
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-01 20:52

Hej gruppe..

Jeg har problemer med hukommelsen i computeren. Og 2d grafik..

efter ca. 1,5 time... begynder der at opstå mange hukommelses
problemer.. Kan ikke åbne programmer, eller andre ting. grafikken
bygynder at fucke op....

Har en klods 128 MB pc 100 ram og een klods 256 MB pc 133 ram

Abit kt7-raid Bundkort

AMD atlon Thunderbyrd 900 MHZ

rigelig med Kabinet kølling

System temperatur = rumtemperatur

Processer temperatur 5-12 grader over rumtemperatur

Jeg har prøvet at bruge "menturbo" til at rence op i ram´ne.. Men selvom
den gør det... Brokker Windows sig over, at mangle hukommelse. Og
grafikken begydner at opføre sig mærkeligt,, Først, med at den ikke
opdatere ordenligt, og tilsidst,, at man ikke kan se, nårr man fx. læser
news.

Har et ATI radeon med 64 MB DRR-ram

Men problemerne er vist først kommet efter at jeg har fået de 256 MB
ekstra. Og jeg for ekstra 512 MB imorgen.. Så jeg skulle gerne have
ordenet det

Håber i kan hjælpe

MVH Bjarke Hansen

Fra : Anders Lund

Dato : 22-04-01 21:16

Hvor hurtigt køre din FSB?????

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-04-01 15:18

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> wrote in message
> Hvor hurtigt køre din FSB?????

mener det er 100 MHZ,, men jeg kan ikke se, hvad det vedrører dette,,,
Hvad?

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 22-04-01 21:34

Hej

Der er en kendt fejl, når man har mere end 512 Mb ram (hvad Du jo får). Læs
workaround-løsningen i denne artikel hos Microsoft:
Article ID: Q253912

eller denne laaaange sti:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=g
n&FR=0&qry=maximum%20ram&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WINME

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 650 vitser!!!)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-04-01 05:52

"Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> wrote in message
> [...]
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=g
> n&FR=0&qry=maximum%20ram&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WINME

Hov... jamen så er løsningen vist i det her program. Cahceman 4.1 skulle
klare problemerne der kan opstå når der er mere end 512MB RAM. Hent det på
http://www.outertech.com/

- Lars

Fra : kfc

Dato : 23-04-01 19:22

> Hov... jamen så er løsningen vist i det her program. Cahceman 4.1 skulle
> klare problemerne der kan opstå når der er mere end 512MB RAM. Hent det på
> http://www.outertech.com/

hejsa..

dette er lidt OT men alivel.. hvordan er de ram programmer entligt ????

tænker på virker de..

faldt over et par stykker .. rambosster, freeram osv..

ved du eller nogen noget om det

kfc

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-04-01 15:22

> [...]
får). Læs
> workaround-løsningen i denne artikel hos Microsoft:

Ok, men nu har jeg jo 384 og endnu ikke de ekstra 512 MB PRC-data er
skide irreterende... Bestilte den 6/4

Fra : Michael Jul Andersen

Dato : 22-04-01 23:23

Ahmmm nu skal jeg lige høre om det er mig der er fejl informeret eller
hva....
Men kan windows 9x/Me ikke kun tildels finde ud af håndtere 128mb og
deromkring
alt over kan OS'et ikke finde ud at håndtere og derfor overflødigt....

Mvh
Michael Jul

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-04-01 23:49

On Mon, 23 Apr 2001 00:23:26 +0200, "Michael Jul Andersen"
<henning_perker_lotto@larsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>deromkring
>alt over kan OS'et ikke finde ud at håndtere og derfor overflødigt....

Ingen aning, men min ME er blevet hurtigere efter at den har fået 128
MB mere.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-04-01 00:20

Michael Jul Andersen skrev...

>Ahmmm nu skal jeg lige høre om det er mig der er fejl informeret eller
>hva....

Det er dig der er fejlinformeret. Gør mig en tjeneste: Spørg ham der
fortalte dig det hvor han har hørt det, og bed ham så om at spørge hans
kilde om det samme. På et tidspunkt finder vi forhåbentlig den
oprindelige kilde, og så smider du lige en mail til mig så jeg personligt
kan tage ud og træde ham rigtigt hårdt i nosserne

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Michael Jul

Dato : 23-04-01 01:01

hehehe
well så vidt jeg ved er det noget jeg har læst men det er sku ved at være
over et år siden så jeg skal ikke kunne sige det... men jeg ved at der er
mange andre jeg omgåes med som også går rundt med den information... men jeg
vil dog sige at jeg synes ikke win98 yder det samme som en NT eller 2000 for
den sags skyld med 256 eller 512 for den sags skyld

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-04-01 06:35

Michael Jul skrev...

>men jeg
>vil dog sige at jeg synes ikke win98 yder det samme som en NT eller
>2000 for den sags skyld med 256 eller 512 for den sags skyld

Men det er ikke det samme som at Win98 ikke kan udnytte mere end 128Mb
RAM. Jeg kører selv med 320Mb. No problemos.