bådnavnefolieskilte efter eget design?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-01-04 10:51

Ja jeg ved ikke lige hvad det hedder, men sådan et navneskilt i
selvklæbende folie til en båd.

Når man nu selv har siddet og været mere eller mindre kreativ i
Photoshop og nu gerne vil have sine kunstneriske udfoldelser sat på
siden af båden til skue for alverden.
Hvor henvender man sig så?
Hvis man nu også gerne vil have det gjort billigt altså.

Fra : PKJ

Dato : 30-01-04 11:18

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden af båden til skue for alverden.
> Hvor henvender man sig så?
> Hvis man nu også gerne vil have det gjort billigt altså.

Der er masser af små skiltefirmaer der kan lave opgaven. Skiltefolien skal
jo skæres, men ikke gennem dækpapiret.
Og det har ikke været dyrt. mvh. PKJ

Fra : Flemming

Dato : 30-01-04 17:04

Jeg har fundet et gammelt indlæg hvor Thomas Madsen" <tho@madsen.mail.dk>
har tilbudt at lave skilte.
Prøv evt. ham!
/Flemming

Fra : Per Ravn

Dato : 30-01-04 18:42

Du kan henvende dig til dinmc på deres hjemmeside på www.dinmc.dk Jeg har
netop fået lavet en folieskæring og har været ovenud tilfreds både med pris
og service.

Fra : Jens Mogensen

Dato : 30-01-04 18:44

Iflg.Komma's 'Gør det selv ideer til båden' udskriver man det "i fuld
størrelse på sin printer, og skærer bogtaverne ud i selvklæbende plastfolie
med en hobbykniv med smal klinge. Plastfolien kan købes i
dekorationsforretninger eller hos en skiltemaler for godt 100 kr
kvadratmeteren"

Hvis du vil se de nærmere detaljer, er det side 64-65

mvh
jens

> [...]
> siden af båden til skue for alverden.
> Hvor henvender man sig så?
> Hvis man nu også gerne vil have det gjort billigt altså.

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-01-04 20:08

prøv http://www.klik1skilt.dk

Bjarke

Fra : Kim Nielsen

Dato : 31-01-04 23:49

Thor Reklame Næstved, 55721513 skærer selvkæbende folie til gode priser

Fra : Ole Nystrøm

Dato : 01-02-04 20:04

Hej

Ideskilte i Horsens har lavet mine folier, der kan de lave det præcis som du
vil have det. Det er samme teknik som til bilreklamer, se evt.
http://ideskilte.dk/sider/bilindex.html som inspiration. Prøv at maile dem
for en pris.
http://ideskilte.dk

mvh Ole N

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 02-02-04 14:20

Er det muligt at købe det plastik og så selv sidde og skære i det.
Nu tænker jeg ikke på bogstaver men grafiske ting, som måske nok vil
kandidere specialopgave for firmaer?
Hvis det er muligt at købe, hvor skal man så henvende sig?
/Peter

Fra : Lazy

Dato : 03-02-04 05:57

Folie kan købes i enhver farvehandel i flere forskellige farver, tror prisen
var ca. 40kr.

Mvh

Lazy

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-04 18:44

Uheldigvis faldt Lazy over tastaturet og skrev derved følgende:

> Folie kan købes i enhver farvehandel i flere forskellige farver,
tror
> prisen var ca. 40kr.

Det er almindeligt hyldepapir og er hverken sol-, vand- eller
kuldebestandigt.

Claus

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 03-02-04 20:58

> Det er almindeligt hyldepapir og er hverken sol-, vand- eller
> kuldebestandigt.

Hvor kan man så få fat på noget, og hvad skal man købe, hvis man selv vil i
gang?
/P

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-04 21:45

Uheldigvis faldt Peter Nørkjær over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Hvor kan man så få fat på noget, og hvad skal man købe, hvis man
selv
> vil i gang?

Hos et skiltefirma. De har den folie, som kan tåle ovenstående.
Enkelte grafiske firmaer har det osse, men som regl kan man ikke købe
i små mængder. Så nærmeste skiltefirma er nok løsningen.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-04 21:46

> [...]

> Er det muligt at købe det plastik og så selv sidde og skære i det.
> Nu tænker jeg ikke på bogstaver men grafiske ting, som måske nok vil

Alt hvad du kan tegne på en komputer, kan et skiltefirma skære ud uden
problemer. Du skal bare være sikker på det rigtige filformat.

Claus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-02-04 14:11

Claus Tersgov wrote:

> [...]
>

> Alt hvad du kan tegne på en komputer, kan et skiltefirma skære ud uden
> problemer. Du skal bare være sikker på det rigtige filformat.

Hold da op en masse svar :)

Jeg takker mange gange da.

Jeg har selv en rulle folie (Avery) stående og har så sent som i går
kastet mig ud i Adobe Illustrator.
Jeg får det nok lavet hos Skilteriet i Valby. De tager en times arbejde
for det, og jeg kan selv få lov at levere folien. Så er jeg da helt
sikker på det farvemæssigt passer til de øvrige stafferinger.

m.ht. til selv at tegne op og skære ud så vil jeg bare sige ellers tak :)
Har allerede kæmpet mig igennem "570" med relativt firkantede tal. Så
med tanke på de beskedne kreative udfoldelser i navneskiltet vil det nok
blive et ufrivilligt komisk resultat.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 16:41

Skilteskære maskinerne styres af vektorbaseret grafik, så få en aftale med
dit skiltecenter om filformat og størrelse, så kan du sikket spare nogle
moneter og selv bestemme det nøjagtige udseende af dit skilt

mvh
Aksel

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com