Hvad er et ODBC link
Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 22-04-01 17:51

Hejsa

Hvad er det et ODBC link er lige præcist. Jeg spørger fordi jeg
skal til at købe et webhotel med ASP understøttelse og de fleste
udbydere tager penge for at sætte disse links op.

/Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-04-01 18:22

Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.dk.dd> wrote in <9bv25j$vn$1@sunsite.dk>:

>Hejsa
>
>Hvad er det et ODBC link er lige præcist. Jeg spørger fordi jeg
>skal til at købe et webhotel med ASP understøttelse og de fleste
>udbydere tager penge for at sætte disse links op.

et ODBC-link er en forbindelse imellem dine ASP-sider og en database.

For en mere teknisk forklaring - se

<http://whatis.techtarget.com/definitionsSearchResults/1,289878,sid9,00.html
?query=odbc>

--
And now back to Terrence and Phillip
(Southpark)

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-04-01 21:32

"Kasper Kyndsberg" <kasper@kyndsberg.dk.dd> wrote in message
> Hvad er det et ODBC link er lige præcist. Jeg spørger fordi jeg
> skal til at købe et webhotel med ASP understøttelse og de fleste
> udbydere tager penge for at sætte disse links op.

Et OBDC link eller Data Source Name (DSN) som de kaldes danner en
forbindelse til din database fra webserveren.

Det er i de fleste tilfælde ikke hurtigere at bruge en DSN så derfor er det
underordnet om de tager penge for det... Hvis du bruger MS SQL server
refrerer du blot til serverens IP-nummer eller DNS navn, hvis du bruger
Access kan du blot refrerere til databasen vha. stien.

Spørg her i gruppen hvis du er i tvivl om hvordan du laver en DSN-Less
forbindelse

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 22-04-01 22:31

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Et OBDC link eller Data Source Name (DSN) som de kaldes danner en
> forbindelse til din database fra webserveren.

Tak for svarene til begge. Jeg er rimelig nubi, men det jeg laver for tiden
kører via stien så det er jo ikke en bekymring jeg behøver at have lige med
det samme.

/Kasper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-04-01 08:08

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message

> [...]
> refrerer du blot til serverens IP-nummer eller DNS navn, hvis du bruger
> Access kan du blot refrerere til databasen vha. stien.

Det er kører faktisk hurtigere med dsnless - dokumenteret af 4guysfromrolla

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-04-01 15:51

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message
> Det er kører faktisk hurtigere med dsnless - dokumenteret af
4guysfromrolla

Hvad sagde jeg? Har du evt. et link til omtalte 4guys artikel

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-04-01 07:27

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message
> 4guysfromrolla
>
> Hvad sagde jeg? Har du evt. et link til omtalte 4guys artikel

Du skrev at det ikke var hurtigere at bruge DSN
Det er faktisk lidt langsommere
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/faq/Databases/faq7.shtml

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-04-01 15:16

> Du skrev at det ikke var hurtigere at bruge DSN

Nej jeg skrev:

<Citat>
Det er i de fleste tilfælde ikke hurtigere at bruge en DSN så derfor er det
underordnet om de tager penge for det...
</citat>

Så lige for at slå fast det jeg tror vi begge er enige om:
*Det er _hurtigst_ at bruge DSNless connection*