Hvordan får man flash til at loade en hel ~
Fra : Kristian Pelle

Dato : 22-04-01 17:51

Hejsa.
Hvordan laver man en flash movie, hvor den tæller op til 100% i mens den
loader siden. Så når flashet er færdigt går den ind på siden. Det kommer så
til at variere efter hurtigheden på internettet. Det skal være noget
lignende www.coca-cola.dk når den loader.

Please svar hurtigt da jeg skal bruge svaret hurtigt. På forhånd tak.

-Quane

Fra : Svein Kåre Gunnarson

Dato : 22-04-01 18:03

On Sun, 22 Apr 2001 18:51:07 +0200, "Kristian Pelle"
<Kristian.Pelle@get2net.dk> wrote:

> [...]
>lignende www.coca-cola.dk når den loader.
>
>Please svar hurtigt da jeg skal bruge svaret hurtigt. På forhånd tak.

Du lagar ein preloader.
Enten ved å sjekke om ei bestemt frame (den siste, eller fleire om du
vil vise kor langt det er igjen) er lasta inn (mens du har ein liten
preload-animasjon) - eller du kan hente inn alle elementa du brukar
skjult i bakgrunnen under preload-animasjonen. (Og kanskje fleire
mulighetar?)

Prøv denne linken for ein liten tutorial
http://www.computerarts.co.uk/tutorials/type/tutorial.asp?id=23359

Hurtig nok?

Svein Kåre
--